Listataan syksyisiä ja herkullisia kotiruokia
Ilmojen kylmetessä kanttarellikeitto maistui herkulliselta vaikka valmisruokana ostin. Aloin miettimään mitä voisi itse kotona tehdä, jotain syksyistä ja herkullista? Suolaiset enemmän mielessä mutta saa makeitakin ehdottaa. Jos löytyy linkkiä reseptiin niin vielä parempi.
Kommentit (22)
Kaalilaatikko! Ihan parasta. Sitten on kanttarellikastike ja itse tehdyt jauhelihapihvit. Voisin näiden kahden ruuan kanssa elää vaikka monta kuukautta putkeen.
Metsäsienikastike <--(sienisekoitus) ja perunamuussi
Porkkanaa ja lanttua paistopussiin, sinapilla, suolalla ja pippurilla maustetut kasslerpihvit päälle ja uuniin puoleksitoista tunniksi.
Karjalanpaisti ja kunnon pottumuusi.
Just tein viikonloppuna kantarellirisottoa, ai että! Syysruuat on mun lemppareita.
Kurpitsapiirakkaa ja kurpitsalattea teen syksyisin myös.
N27
Uunijuurekset ja joku mureke. Kaalilaatikko ja -piirakka. Borssikeitto. Sienikeitot. Punajuuripihvit ja muusi. Aah!
Riistapaisti plus perunamuussi, sekä omppupiirakka vaniljakastikkeella!
Poronkäristystä, perunamuussia ja puolukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Just tein viikonloppuna kantarellirisottoa, ai että! Syysruuat on mun lemppareita.
Kurpitsapiirakkaa ja kurpitsalattea teen syksyisin myös.N27
kerro lisää kurpitsalatesta
Kanttarellirisotto kuulostaa siltä että sitä pitää kokeilla. Muutenkin kun Italiassa maistanut aitoja risottoja niin ei suomalaisten ruokaloiden kuivat "risotot" enää maistu, itse voisi tehdä sellaista oikeaa kosteaa, jopa hieman puuromaista kuten Milanon risottoravintoloissa.
ap
Risotot, padat ja keitot on best. Tai joku kermainen pasta 😋