Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "vikoja" teidän lapsille on keksitty?

Vierailija
22.09.2014 |

On se kummallista miten pitää keksiä aina joku vika..
En epäile etteikö näissä väitteissä usein olisi perää ja että he vain yrittävät auttaa, mutta ihan tosi? Meillä poika on kuulemma liian empaattinen?
Esim. neuvolassa ja pk:ssa näitä "vikoja" jaellaan anteliaasti

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:15"]

Niin oliko liian ilmeikäs, liian empaattinen, liian lukeva vai tulkitsitteko te vain niin?

Alan hiljalleen ymmärtää niitä hoitajia, jotka sanovat joka ikinen iltapäivä lapsiaan noutaville vanhemmille raukean hitaasti: "ihan hyvä päivä on ollut".

[/quote]

Ihan suoraan sanottiin että kummastuttaa kun poika (painotus sanalla poika..) mieluummin lukee kuin leikkii toisten kanssa ja vähän vihjailevammin että voisikohan siinä olla jotakin outoa takana.

Oppinut vasta lukemaan niin tottakai kirjat kiinnostaa, varsinkin kun tarhassa on eri kirjoja entä kotona.

Vierailija
22/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:26"]

Mitäpä tykkäisitte jos jäisi ne oikeatkin avun tarpeet löytymättä? Jos vaikkapa vasta aikuisuuden kynnyksellä hoksattaisiin, että Repellähän on perhana soikoon aistiyliherkkyys, ADHD, Asperger ja paksunsuolen takaperoinen kiertymä, siitähän jukulauta tää kaikki johtuukin että Repen koulunkäynti meni reisille ja sosiaalitoimenkin kanssa on saatu kamppailla tovi jos toinenkin ja nyt jo linna houkuttelevana kutsuu. Voi pyhät pyssykät, jos oltaisiin ajoissa huomattu ja osattu toimia oikealla tavalla ja löydetty vaikkapa hänelle luontainen tapa oppia ja tiedetty vähän mistä narusta vetää. Noooh, se on myöhäistä nyt. Mukavaa linnareissua, Repe! Vaikka ei sua kukaan taida kaipaamaan jäädä!

[/quote]

Niin no onhan se hyvä että syynätään. Mutta mm. minä vaadin itsekin tutkimuksia ja minun sanomaani ei hoitaja kuunnellut vaan vaati lisää mielipiteen antajia ja palavereja samoista asioista. Joita siis olin itsekin tahtonut tutkittavan. Kyllähän se hieman turhalta tuntui, ja siltä että sitä vikaa hakemalla haettiin.

Samainen hoitaja vaati että lapsi pitää viedä yhteispäivystykseen vieraalle paikkakunnalle silmätulehduksen vuoksi. En vienyt, sain silmätipat seuraavana aamuna omastakin tk:sta.

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen korvanlehdet olivat painuneet kasaan synnytyskanavassa siten, että niissä oli ikään kuin yksi ylimääräinen poimu. Papereihin jäi maininta epämuodostuneista korvalehdistä, vaikka ne oikenivat tavallisiksi parin viikon sisällä.

Vierailija
24/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti oli TODELLA huolissaan pojan kehityksestä, kun muutama kirjain puuttui puheessa. Poika oli silloin 3 v, saman ikäisenä kuitenkin löysi ne puuttuvat kirjaimet puheeseensa, nyt 5-vuotiaana myös r-kirjaimen. Puheterapiassa käytiin 3 kertaa ja joka kerta terapeutti toi suuren huolensa pojan kehityksestä esille eikä voinut uskoa ettei neuvolassa tai päiväkodissa ole ollut pojasta mitään huolta niiden 3 puheesta puuttuvan kirjaimen lisäksi...

Vierailija
25/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:14"]

Lapsen ollessa 5kk hän oli plus 2 käyrällä. Paha,paha juttu eli lähete ravintoterapeutille. No, sitten lapsella pysähtyi fyysinen kasvu ja hän oli 2-vuotiaana miinus 1 käyrällä. Aijaijai... siitä sitten lähetettä ravintoterapeutille. 

[/quote]

Huomaa kyllä, miten eri terveydenhoitajat suhtautuvat eri tavalla noihin käyriin. Meillä mentiin ekat puoli vuotta plus 2 käyrällä, ja aina vain kommentoitiin, että hieno juttu, kun kasvaa niin hyvin. Itse olin huolissani, mutta aina neuvolassa vain sanottiin, että kyllä se siitä tasaantuu. Sitten kahdeksankuisena oltiinkin jo nolla käyrällä, ja sekin oli kuulemma ihan normaalia.

[/quote]

Tämä on totta. Meidän vanhempi on kasvanut ikänsä -2 käyrällä, tasasesti käyrän mukaan. Koskaan ei ole asiasta tehty numeroa, pääasia että kasvaa. Kaverin lapsi oli laitettu kasvukontrolliin samasta syystä.

[/quote]

Joo, ymmärrän että niitä käyriä katsotaan mutta mielestäni ne on suuntaa antavia. Tottakai jos paino ja pituus pomppisivat hurjasti eli että kasvu loppuisi kokonaan tai sitä vaan tulisi. 

Tärkeämpää mielestäni on ihan katsoa sitä lasta, onko aktiivinen, jäntevä, kehittyykö henkisesti normaalisti. Uskon että olisin ollut ihan paniikissa jos lapsi olisi vaikka syönyt tosi huonosti tms. -13-

Vierailija
26/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran yksi pk:n täti kertoi pojan olevan liian tyttömäinen. Käytti juurikin sanaa tyttömäinen ja toi esiin huolensa siitä, onko hänellä hyvää miehenmallia kotona. Olin niin hämmentynyt etten pystynyt edes loukkaantumaan.

Vierailija
27/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se "vikojen" löytäminen auttaa esim. tässä

Vierailija
28/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei varsinaisesti vikoja, mut lapsieni kokoa on aina taivasteltu. Ovat aina olleet liian pitkiä, ja liian laihoja, kunnes nyt kun esikoinen on vaan -1-käyrällä, on todettu että painoon voi sitten kiinnittää huomiota ettei ala liikaa nousemaan. :)

Terkkarit on olleet asiantuntevia ja kivoja, mut en vaan jaksaisi sitä lapsien pituuden ällistelyä. Minkä minä sille voin että näistä tulee pitkiä? Pitäiskö näitä jotenkin yrittää tässä lyhentää? En itse ole ikinä (olen keskimittainen) ajatellut että pituus on tässä elämässä jotenkin kamala asia, ihmisiä nyt on kaiken mittaisia. Siksi oli ehkä pieni yllätys, että vielä aivan normaalin rajoissa oleva pituusennuste on jotenkin taivastelun aihe.

Vierailija
29/29 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan tapa että tasapäistäminen alkaa jo neuvolassa. Pitää olla just niinku muutkin, tai oot outo ;)