Vihlonta ja polttelu vatsassa rv 18+
Hei!
Kyselin jo tuolla Raskaus ja Synnytys-osiossa tästä, mutta sinne tulee vastauksia aina niin myöhään ja huonosti...
Eli nyt rv 18+3 ja neljättä päivää ollut erilaista kipuilua. Kävellessä vihloo niin, että pakko pysähtyä kivun vuoksi ja jatkaa hitaammalla temmolla matkaa. Pistin liitos-/kasvukipujen piikkiin, mutta vihlontaa alkoi esiintyä iltaisin myös levossa. Samoin menkkamaista kipua alaselässä ollut ja outoa poltetta alavatsassa, johon olen parina aamuna myös herännyt. :(
Onko kellään ollut vastaavaa, onko ihan normaalia tässä vaiheessa? Neuvolan soittoaikaa tässä odottelen...
Kommentit (6)
Mulla on myös ollut vastaavia, nyt menossa ~21. viikko ja esim. viime yönä oli koko lantiossa jomottavaa menkkamaista kipua. Alavatsaa ja nivusia on vihlonut muistaakseni just viikolta 18. Välillä huolestuttaa, mutta koska kipu ei ole sietämätöntä ja jatkuvaa, vaan enemmänkin sellaista "jäykkyyttä" ja vihlaisevaa, ajattelen että se on vaan asiaan kuuluvaa. Edellisessä raskaudessa en muista kärsineeni mistään kivuista...
Minulla oli vastaavaa rv17+4 ja umpisuoli oli tulehtunut!
Kipuja kesti pari viikkoa ennenkuin paheni sellaiseksi että jomotteli myös levossa.
Mars sairaalaan!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:49"]
Mulla on myös ollut vastaavia, nyt menossa ~21. viikko ja esim. viime yönä oli koko lantiossa jomottavaa menkkamaista kipua. Alavatsaa ja nivusia on vihlonut muistaakseni just viikolta 18. Välillä huolestuttaa, mutta koska kipu ei ole sietämätöntä ja jatkuvaa, vaan enemmänkin sellaista "jäykkyyttä" ja vihlaisevaa, ajattelen että se on vaan asiaan kuuluvaa. Edellisessä raskaudessa en muista kärsineeni mistään kivuista...
[/quote]
Oletko neuvolaan ollut yhteydessä, mitä siellä sanottu? Ite tässä parhaillaan soittelen, kuhan nyt vastaisivat...
Sairaalaan lähteminen umpparin puhkeamisen pelossa tuntuu vähän liioittelulta, muutenkin mietin huolehdinko turhaan.
ap
No, voi olla normaaleja kohdun kasvukipuja (itselläni oli vastaavia silloin tällöin viikoilla 14-18), tai jotain muuta ole yhteydessä neuvolaan?
T. Rv 26+1
Neuvolaan soitettu, pissatesteihin pistivät ja torstaiksi aika lääkäriin. Kuulemma voi olla virtatientulehdus tai sitten kasvukipuja... tai jotain muuta. Parempi kai katsoa kuin katua. :)
ap
Noh, eikö kellään? :(