Exän uusi haluaa yhteiset säännöt lapsille
Ex-Mies meni ottamaan itselleen uuden hempukan. Lapsi joutuu isälleen viikonloppuina kun äijä vaatii ja pakkohan sitä on saada omaakin aikaa. Ei tällaista muuten jaksa.
Olen nyt yrittänyt selittää että lapsella pitää olla säännöt kun mies tai uusi eivät järkeviä sääntöjä osaa laittaa. Lapsi ei saa vastata omalle äidilleen puhelimeen vain koska he kuulemma syövät päivällistä. Tai ei ollut halunnut mennä suihkuun niin ottivat pelikoneet pois.
Nyt se uusi nainen haluaa istua "saman pöydän ääreen" jotta saisi jotain yhteissääntöjä kasaan. Olen jo miehelle säännöt puhelimessa monta kertaa selittänyt. Ja en ole suostunut sen naisen kanssa kahteen vuoteen mihinkään tekemisiin niin onko minun pakko nyt suostua? Miksi ylipäätään sillä naisella on oikeus vaatia tuollaista.
Pitääkö suostua?
Kommentit (36)
Minusta kuulostaa järkevältä, että syömistä ei keskeytetä puhelimen takia ja jos kiukutellaan eikä tehdä kuten pyydetään niin jotain etuuksia otetaan pois. Mikä ongelma tässä on? Ja hyvähän on että uusi nainen haluaa sinunkin mielipiteesi siitä miten sinun lapsesi kanssa pitäisi toimia..
Mun mielestä kuulostaa oikein hyvältä sopia yhteiset säännöt saman pöydän ääressä. Ei meilläkään puhelimeen vastata jos ollaan ruokapöydässä, hyvä sääntö. Ja kyllä ihmisen peseytyä pitää. Miks tää haisee musta provolta..?
AP laittaa oman katkeruutensa lapsen edun edelle. Rajat ovat rakkautta, "hempukka" kuulostaa fiksulta tapaukselta. 2 vuotta on pitkä aika kantaa kaunaa, aikuistuisit AP.
Niin mutta eihän hän ole vanhempi. Miksi muka pitäisi suostua hänen sääntöihinsä? Ap
Ihan oikeaa toimintaa isän puolella.
sinulle tekisi hyvää istua sinne samaan pöytään. Saisit itsellesi ohjeistusta kuunka lapsia kasvatetaan. Nyt se näkyy olevan hakusessa jos nuo kaksi asiaa ovat sinulle outoja,kun ne muille on päivänselviä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:26"]Niin mutta eihän hän ole vanhempi. Miksi muka pitäisi suostua hänen sääntöihinsä? Ap
[/quote]
Mutta taitaa siis asua miehesi kanssa ja osallistua lapsen elämään. Ja mistä tiedät että säännöt eivät ole ihan isän "keksimiä"? Ja lapsen kannalta on parasta että kaikilla on yhteiset pelisäännöt, olivat ne kenen keksimiä tahansa.
Mutta prvohan tämä on aivan selvästi.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:26"]Niin mutta eihän hän ole vanhempi. Miksi muka pitäisi suostua hänen sääntöihinsä? Ap
[/quote]
siksi koska ne helpottavat elämää. Sinulla ei ole ilmeisesti rahkeita asettaa lapselle sääntöjä,jonkunhan se on tehtävä kun äiti ei osaa
Mä olisin vaan iloinen jos mun exällä olisi sellainen nainen joka haluaa myös osallistua lapsemme kasvatukseen, kunhan ei joutuisi miksikään exäni lasten piiaksi 24/7.
Kuulostaa ihan järkevältä ettei syödessä puhuta puhelimessa ja myös tuo että tahtoisi keskustella myös sinun kanssasi niistä säännöistä mitä asetetaan lapselle.
Ap on niitä mammoja, joiden ei olisi alunperinkään pitänyt lisääntyä, ei mulla muuta.
Eihän kyse ole suostumisesta vain naisystävän sääntöihin, hänhän oli toivonut keskustelua säännöistä, joten kukaan ei sanele mitään. Lapselle selvempää että molemmissa paikoissa samat säännöt.
Jos oikeasti tämä juttu on totta niin otapa pää takapuolesta ja ajattele asiaa lapsen kannalta, ei sinun loukatun minäsi kannalta.
Mitä tuosta hoidatte exän kanssa säännöt ja yhteydenpidon ei ne käytöstavat mitään rakettitiedettä ole, kai te saatte lapsenne ne oppimaan ilman hempukoitakin.
Mutta ÄIDILLE pitää saada vastata. En minäkään anna lapsen puhua puhelimessa ruoan kanssa. Ap
Eiköhän se äiti ehdi odottaa asiansa siihen asti kun lapsi on syönyt.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:31"]Mutta ÄIDILLE pitää saada vastata. En minäkään anna lapsen puhua puhelimessa ruoan kanssa. Ap
[/quote]
Mutta kai yhtälailla sitten ISÄLLE pitää vastata? Ai ei vai?
Oli puhelimessa itse Jeesus niin ensin syödään ja sitten soitetaan takaisin jos näin on sovittu, koska ei pöydästä joka kerta hypätä katsomaan sattuuko itse ÄITI soittamaan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:31"]
Mutta ÄIDILLE pitää saada vastata. En minäkään anna lapsen puhua puhelimessa ruoan kanssa. Ap
[/quote]
Eikö lapsi voi soittaa sulle takas heti kun on saanut syötyä??? Mikä on niin kiireellistä ettei voi ruokailun loppumista odottaa?
Sinä tunnut niitä sääntöjä tarvitsevan...
Ap, onko sulla myös ositus tekemättä ex-miehen kanssa ja asut teidän entisessä talossa yhdessä lasten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:18"]
Ex-Mies meni ottamaan itselleen uuden hempukan. Lapsi joutuu isälleen viikonloppuina kun äijä vaatii ja pakkohan sitä on saada omaakin aikaa. Ei tällaista muuten jaksa. Olen nyt yrittänyt selittää että lapsella pitää olla säännöt kun mies tai uusi eivät järkeviä sääntöjä osaa laittaa. Lapsi ei saa vastata omalle äidilleen puhelimeen vain koska he kuulemma syövät päivällistä. Tai ei ollut halunnut mennä suihkuun niin ottivat pelikoneet pois. Nyt se uusi nainen haluaa istua "saman pöydän ääreen" jotta saisi jotain yhteissääntöjä kasaan. Olen jo miehelle säännöt puhelimessa monta kertaa selittänyt. Ja en ole suostunut sen naisen kanssa kahteen vuoteen mihinkään tekemisiin niin onko minun pakko nyt suostua? Miksi ylipäätään sillä naisella on oikeus vaatia tuollaista. Pitääkö suostua?
[/quote]
kuulostaa siltä ettei ap ole osannut laittaa lapselle minkäänlaisia rajoja.
opettele hieman asiaa miksi rajat ovat tärkeitä.
jos sua ei kiinnosta istua alas niiden kanssa niin sano että kirjoittaa sulle vaikka emailin tai antaa ne ideansa miehen kautta.
t. m40+
6 kommenttia hävinnyt?