Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

automaattivaihteinen auto, jarrut jumittaa

Huono kuski
23.08.2021 |

Varmaan väärä palsta tämä, mutta kysyn kuitenkin... Lähiaikoina auto jäänyt jumiin kun olen pysähtynyt parkkiin, en laittanut käsijarrua. Auto v.2012 automaatti. Jumi kestänyt välillä kauemmin, viimeksi pari minuuttia. Mikään varoitusvalo ei pala.. Ei mene eteen eikä taakse. Uusi akku vaihdettiin, ei auttanut. Miehen ajossa ei ole jämähtänyt, eli nyt on vika kuskissa tai sitten mulla on huono tuuri...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun vaihto aika harvoin auttaa jarrujen jumittamiseen.

Vierailija
2/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin alkajaisiksi tortut pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaisin alkajaisiksi tortut pois

Jaa mitkä?

Akku sen takia että ensin luultiin että kässäri jää päälle.

Vierailija
4/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sähköinen käppäri?!

Vierailija
5/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton merkki ja malli? Vm. -12 automaatti ei ihan hirveästi kerro.

Vierailija
6/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

volvo s60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto hold menee päälle itsestään kun pysähdyt liikennevaloissa. Eli voit nostaa jalan jarrulta ja auto pysyy paikallaan valoissa ja lähtee liikkeelle kun painat kaasua.

Tähän liittyy myös käsijarrun itsestään päälle meno kun parkkeeraat auton, yleensä tunnistaa kaltevuuden. Tällöin uudelleen lähtiessä pitää käsijarru sormella painaen vapauttaa, ei lähde automaattisesti pois päältä. Esim BMW yms kehittyneimmät autot.

Vierailija
8/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauta se kahva siinä oikealla puolellasi. Mersussa on sellainen vetokahva alhaalla vasemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merssu on jäljessä, siinä auto hold vaatii polkimella korkean jarrupaineen teon joka on rasittavaa liikennevaloissa, jarrua saa painaa pohje kipeänä ja sitten vasta pysyy itsestään liikennevaloissa. Kehittyneempi järjestelmä lukitsee servolla takajarrut sähköisesti jolloin auto pysyy liikennevaloissa ilman kovaa jarrupaineen tekoa mekaanisesti polkaisemalla. Siis ohjainlaite tunnistaa että jarrulla tullaan pysähdyksiin ja kun liike loppuu niin takajarrut kiristyvät sähköisesti. Ja vapautuvat taas kun kaasua painaa kun vihreät valot tai ruuhka lähtee liikenteeseen.

Mersun vetokahva vasemmalla liittyy kaikista vanhimpaan ilman auto hold ominaisuutta oleviin autoihin. Se vapautus on sähköinen uusimmissa, tosin siinä vasemmalla edessä silti edelleen.

Vierailija
10/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viimeksi: p-päälle parkissa, auto käy, vien kierrätykseen paperit, n. 2min, laitan d, auto ei lähde eikä käsijarruvalo pala. Selvästi jarrut jumittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kuski kirjoitti:

Esim. viimeksi: p-päälle parkissa, auto käy, vien kierrätykseen paperit, n. 2min, laitan d, auto ei lähde eikä käsijarruvalo pala. Selvästi jarrut jumittaa. 

Ei lähde silloin kun D on päällä ja nostat jalan jarrulta, vai ei lähde kun painat kaasua?

Vierailija
12/12 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummallakaan tavalla lähde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi