Minua ärsyttää jostain syystä ihmiset, jotka kysyvät jonkun ostamani tuotteen hintaa
Kommentit (20)
Mua ärsyttää sama asia! Ostin auton, useimmat kysyi ensimmäiseksi "paljon maksoi"...
Muutama fiksu sentään ymmärsi sanoa, että ompas hieno😊
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää sama asia! Ostin auton, useimmat kysyi ensimmäiseksi "paljon maksoi"...
Muutama fiksu sentään ymmärsi sanoa, että ompas hieno😊
Fiksumpi kysyis paljonko saastuttaa.
Jos sen pystyy netistä katsomaan ni miksei voi kertoa?
Jos sanot olleesi lenkillä ja joku kysyy oliko hyvä ilma niin käsketkö katsoa netistä?
Mä taas rakastan jutella hinnoista! Mua kiinnostaa ihan vaikka pienen kahvinkeittimen hinta, yhtä pakjon kuin talon hinta. Jostain syystä ne vaan kiinnostaa mua. Mutta en tietenkään ala tivaamaan mitään hintoja keltään.
Väitän että kukaan ei tule yhtäkkiä vaan kysymään tuollaista. Mutta jos itse ensin kerrot vaikka että ostin tällaiset uudet lenkkarit, se on kuin kutsu aloittaa keskustelu niistä. Että onpa kivat, mistä löysit, mitä maksoi.
Että älä juttele ostoksistasi, jos et halua jutella niistä.
oltiin juhlissa, missä oli muutamia kalliita asuja. minusta oli noloa, kun multa kysyttiin - yksityisesti kuitenkin - kenen tekemä mun jakku oli
Vierailija kirjoitti:
oltiin juhlissa, missä oli muutamia kalliita asuja. minusta oli noloa, kun multa kysyttiin - yksityisesti kuitenkin - kenen tekemä mun jakku oli
Tuossa yhdeydessä kysyminen on jo aika tahditonta.
Mutta monessa muussa tilanteessa kuluttajien hintakokemusten vaihtaminen edistää kilpailua ja on kuluttajan etu.
Yleensä vastaan näihin uteluihin että rahaa maksoi, oravannahat ei kelvannut ja kyselijät on tajunnu lopettaa siihen. Ei se oikeasti muille kuulu kuinka paljon minun sänky tai telkkari maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en loukkaantuisi, itselläni usein päällä Suomalaisten designereiden juttuja ja mielelläni kerron suunnittelijan nimen, en brassaillakseni hinnoilla, vaan saadakseni suunnittelijalle lisää nimeä. Ja kyllä, mua saattaa kiinnostaa asujen suunnittelijat ja kysyisin siksi että pidän uniikeista ja mielenkiintoisista leikkauksista tai jos asussa on joku kiva yksityiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Väitän että kukaan ei tule yhtäkkiä vaan kysymään tuollaista. Mutta jos itse ensin kerrot vaikka että ostin tällaiset uudet lenkkarit, se on kuin kutsu aloittaa keskustelu niistä. Että onpa kivat, mistä löysit, mitä maksoi.
Just näin! Miksi aloittaa keskustelu ostoksesta, jos et halua puhua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kun kyllä tulee kysymään. Itse en ikinä kerro, mitä olen ostanut. Monesti se menee niin, että minulla on vaikkapa uusi takki päällä ja sitten joku aloittaa "hei onks sulla uus takki". Sitten kun vastaan, että joo on uusi takki, niin seuraavaksi kysytään, että "mistä ostit ja paljon makso".
Vierailija kirjoitti:
Jos sen pystyy netistä katsomaan ni miksei voi kertoa?
Jos sanot olleesi lenkillä ja joku kysyy oliko hyvä ilma niin käsketkö katsoa netistä?
No noi eivät ole samoja asioita. Sää vaihtelee hintoja huomattavasti enemmän.
Minä kysyin aina nuorena aikuisena tuota. Käytin itse kirppareita ja alennusmyyntejä ja ostosten halpa hinta oli kunnia-asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin aina nuorena aikuisena tuota. Käytin itse kirppareita ja alennusmyyntejä ja ostosten halpa hinta oli kunnia-asia.
Joo, mutta jos tuote on kallis niin en halua sitä mainostaa.
Mua taas vähän ärsyttää se , että Suomessa on tehty rahasta puhumisesta sellainen tabu. Läpinäkyvyys olisi monessa asiassa hyväksi ja eduksi ihmisille .
Ihmisillä on eri tarkoituksia tosiaan samalle kysymykselle. Joku arvostaa halpaa hintaa, joku korkeaa hintaa, joku haluaa pohtia paljonko itse olisi maksanut tuotteesta tai vaatteesta. Minulla on eräs vanha sukulainen, jolla on lyhyt piuha aivoista suuhun ja aina suusta tulee "mitä maksoi"? Kun sanon "oli juuri hintansa arvoinen", menee suu väärälle ja silmät alkavat pälyillä löytääkseen seuraavan eri sanoilla puetun utelun jolla on sama tavoite "no oli varmaan arvokas"/onpa nätti, kallis varmaan oli" tms. Nykyisin vähän hymyilyttää ja joskus vastaan jopa "no nyt ylitti yksityisyydensuojan" jolloin tulee pitkää naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en täysin ymmärtänyt, että mitä loukkaanumisa tuossa oli. - Kysyi sentään tuotteen tekijää, eikä olettanu että sun puksusi on taatusti joku hikipajassa tehty ja kysynyt jotain vielä typerämpää. - Tiedän kyllä, että osa samaistaa valmistaja ja merkin olevan yksi ja sama asia. - Mutta minusta olisi myös naivia uskoa, että kallis hinta olisi vaikkapa aina, vaikkapa tae tuotteen eettisydestä.
Olen ollu tilaneessa, jossa kaveriltani kysyttiin että onko tuo hänen jakkupukunsa viime vuoden henkka-maukan mallsitoa. - Ja ennen kuin hän ennätti vastata, niin kysyjä itse kertoi omastaan, että "mun puku Praa-daannn ja tää mun käsilaukku, on muuten Luuserit v....n merkkiä....
Kaverinii vastasi, että ei ole, vaan vintage puku, jonka hän hankki jo muutama vuosi sitten Italian reissultaan. - Jos hän olisi halunnu näpäyttää takaisin, niin olisi toki voinut sanoa vaikka, että merkit on lähinnä heille, joilla ei omaa makua ja tyylitajua ole. Sen sijaan, että meitä molempia vain jotenkin hieman huvitti koko tilanne.
Sinkkumies
Ei netti kerro millä hinnalla just sä sen ostit.