Voxra 300 mg?
Olen syönyt Voxraa nyt kuukauden keskivaikeaan toistuvaan masennukseen. Olen tykännyt siitä, koska se pitää minut virkeänä ja liikkeessä, mutta viime viikkojen aikana vaikutus tuntuu laantuneen, ja iltaisin itkeskelen taas. Ts. depot-tabletin teho ikään kuin loppuu kesken. Alan hyytyä iltapäivällä ja iltaisin olen taas masentunut.
Lääkäri sanoi, että nosto 300 mg:aan olisi nyt mahdollinen. Epäilyttää kuitenkin kuinka vahvoja sivuvaikutukset ovat. Minulla on vaativa työ, jossa olen koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Millaisen olon 300 mg tekee aamusta? Koska nytkin teho on voimakkaimmillaan aamulla ja aamupäivällä (ja EI, en pureskele). Onko kellään kokemuksia? Veikö yöunet, aiheuttiko ahdistusta? Tästä 150 mg:n annoksesta ei ole ollut juuri sivuavikutuksia, mitä nyt vähäunisuutta (jota minulla on muutenkin) ja tiettyä levottomuutta sekä satunnaista kuivasuisuutta ja huimausta.
Pari vuotta sitten söin ssri-lääkettä ja siinä nosto aiheutti TODELLA omituisen olon ja kauheita sivuvaikutuksia, jotka eivät menneet pois vaikka laskin annosta.
(Sinä, joka vihaat Voxraa, älä tule tähän ketjuun natisemaan. En aio vastata sinulle. En myöskään halua kuulla, että masennus johtuu hiilihydraateista / loisista / liikunnan puutteesta yms. Minun masennukseni on osin geneettistä. Kaipaisin ainoastaan kokemuksia / tietoa Voxrasta. Ei luentoja tai saarnoja.)
Kommentit (11)
Vaikeapa tuota on tietää ennen kuin kokeilee. Lääkkeet vaikuttaa niin eri tavoin eri ihmisiin. Mutta ei sua kyllä pitäisi iltaisin masentaa.
Jos lääkäri on itse tarjonnut annoksen nostamista, niin hän ajattelee, että se on varmaan tarpeen. Kokeile. Nämä depotit on siitä hankalia, kun ei niitä voi puolittaa. Miehelleni Voxra 300mg oli just sopiva annos, ja hän alkoi jopa lenkkeilemään kanssani :) ja meni kuntosalille!
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 10:31"]
Jos lääkäri on itse tarjonnut annoksen nostamista, niin hän ajattelee, että se on varmaan tarpeen. Kokeile. Nämä depotit on siitä hankalia, kun ei niitä voi puolittaa. Miehelleni Voxra 300mg oli just sopiva annos, ja hän alkoi jopa lenkkeilemään kanssani :) ja meni kuntosalille!
[/quote]
Niin minäkin ajattelin, että lääkäri pitää sitä mulle sopivana annoksena. Kokeilen huomenna niin en mene heti kylmiltään isommalla annoksella töihin.
ap
Mulla tuo 300mg, joka on maksimiannos Voxraa, teki tosi levottoman olon ja vei yöunet. Aloin myös pelkäämään asioita öisin, ja kerran ahdistus yltyi niin pahaksi, että piti kutsua kaveri meille keskellä yötä. Oli pakko laskea annos takas. Voxra tekee muutenkin ahdistuneen olon niille, joilla on ahdistukseen taipumusta.
Topic löytyi googlella, mutta nostan nyt vanhaa aihetta. Olen aloittanut kys. lääkkeen vasta vähän aikaa sitten, mutta teho loppuu nopeasti jo aikaisin iltapäivällä ja iltaisin olo on todella ahdistunut ja masentunut. Onko kukaan ottanut 300 mg kahdessa osassa? Siis toinen esim. 3h myöhemmin?
Syön lisäksi Escitalopram 10mg, joka väsyttää. Iltaisin unilääke ja melatoniini.
Aivot tuntuu menevän vähän jumiin Voxran vaikutuksen loppuessa, keskittymiskyky katoaa.
Upitan tämån.
Mä olen nyt vajaan kuukauden syönyt Voxraa 150mg annoksella. Otan lääkkeen aamulla 6-7 välillä. Käytännössä aamulla olen hyväntuulinen ja virkeä, mutta puolen päivän jälkeen alkaa ahdistaa ja päivä on pilalla.
Onko muilla auttanut annoksen nosto, vai oliko tämä nyt tässä?
Mulle oli puhdasta nallekarkkia tämä. Kahvilla saa saman vaikutuksen.
Jaa. Mulle tulee kahvista lähinnä päänsärkyä.
Nimenomaan. Eli turha masennukseen.
Ite syöny 2kk 150mg nyt nostettiin 300mg muuten toimii loistavasti mutta välillä tuntuu että unet ja tosi elämä yhtyy.tosi jännä mut hirveesti helpottunu olo jopa rauhottunu ja tää on just hyvä ku välillä on että mitä helvettiä tässä tapahtu efekti.mut joo on hyvä lääke mut ei kannata lopettaa yhtäkkiä.sit tulee pahalle päälle
Minulle tuo nosto 300mg antoi elämäni takaisin. Saan aikaan todella paljon ja mikä parasta, olen taas oma itseni, iloinen ja seurallinen. Tykkään myös työstäni, mitä en pari vuotta sitten olisi voinut uskoa. Lähden sinne jopa mielelläni aamulla. Eli kannattaa ainakin kokeilla! Olin masentuneena jo lähellä työkyvyttömyyttä.