Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys raskauden alkamisen mahdollisuudesta

Vierailija
19.09.2014 |

Pakko kysyä kun semmonen tilanne, että millon voi tehdä raskaustestin yhdynnän jälkeen?

Tilanne on se, että ole 33-v. ja olen syönyt Minuletteja (Femoden) 16-vuotiaasta asti. Useamman vuoden olen syönyt niitä putkeen niin, että olen antanut tyhjennysvuodon tulla muutaman kerran vuodessa. Menkat on alkaneet pari päivää lopettamisen jälkeen ja olleet niukat.

Nyt gynekologini vaihtoi pillerini Gestinyliin, jossa on pienempi hormonipitoisuus kuin Femodenissa. Minulla on pientä ylipainoa ja ikää tuon verran, niin hän katsoi, että vaihto on aiheellinen verenpaineen alentamiseksi ja veritulppariskin pienentämiseksi. Lisäksi ehtona pillereiden käytölle jatkossa on verenpaineen alentaminen ja painon pudotus. Olin 177/97 kg. Verenpaine +90/140. Nyt kolme kk myöhemmin olen 92 kg ja verenpaine +80/130. Eli olen oikealla tiellä. Mutta joo, ei kuulu asiaan varsinaisesti.

Pointti on se, että olen nyt syönyt Gestinyliä kolme liuskaa putkeen. Aloin pitämään taukoa maanantaina mutta menkkoja ei kuulu. Eilen pantiin kuin kanit. Voiko olla vaara, että olen paksuna? Ja kuinka pian yhdynnän jälkeen voi tehdä raskaustestin? Toki pillerit voi pettää muutenkin ja raskausriskiä ei koskaan voi poissulkea.

Mutta kuinka pian yhdynnän jälkeen voi tehdä raskaustestin niin että se on luotettava ja onko jokin tietty testimerkki, joka kannattaa tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä käytännössä juuri minkäänlaista vaaraa ett olisit raskaana, jos kerran olet noita pillereitä syönyt ihan säännöllisesti ja ohjeiden mukaan 3 laattaa putkeen. Ei siinä taukoviikolla ole sen suurempaa riskiä tulla raskaaksi kuin muutenkaan. 

Mutta 19 päivää raskausriskin (esim. pillerin unohdus, ripuli tai oksentelu pillerin oton jälkeen tms) jälkeen voi ainakin Clearblue testien ohjeiden mukaan tehdä testin, jos käyttää e-pillereitä. 

Vierailija
2/3 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 päivää yhdynnästä on suositus, kaikki testit about yhtä luotettavia kunhan on ehjiä, eli kannattaa ostaa sellanen 2x paketti varmuuden vuoksi. Ja toki clear blue digital kertoo/antaa arvion raskausviikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Kiitos vastauksista! Hämäännyin vaan siitä kun menkat ei nyt heti tulleetkaan niin kuin aiemmin.