Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti tämä olo menee ohi (juomisen lopetus)

Vierailija
22.08.2021 |

Olen jo vuosia juonut joka päivä keskimäärin kahdeksan kaljaa (viikonloppuisin muutama enemmän). Nyt on pakko lopettaa ja olenkin pikku hiljaa tiputtanut kaljamääriä. Tällä hetkellä minulla on neljä tölkkiä. Mutta olo on mitä kamalin! Kroppa suorastaan huutaa alkoholia. Ahdistaa ja on levoton olo.

Kroppa niin tottunut siihen, että tiettyyn aikaan sihahtaa eka olut ja nyt niin ei tapahdu. Eikä tule myöskään totuttua määrää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tarvitset apua lopettamisessa. Myönnätkö olevasi alkoholisti? Voisitko mennä AA:han?

Vierailija
2/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko katko paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa alkoholiriippuvuuden lääkeriippuvuuteen niin oireet helpottavat, mutta eihän siinä järkeä ole. Käy terkkarissa, saat todennäköisesti viinakrampin alle viikon kuluessa ja voit satuttaa itsesi. Siihen on hyvä olla jokin estolääkitys.

Vierailija
4/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pahin tärinä menee ohi noin viikossa, mutta alkoholin himo jatkuu vielä paljon pitempään. Suosittelen lääkitystä ja terapiaa. Yksin on tosi vaikeaa lopettaa.

Vierailija
5/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene katkaisuhoitoon tai hakeudu A-klinikalle. Kotikatko voi olla vaarallinen vaikka käyttöä yrittäisikin ajaa alas hitaasti. Tarvitset b-vitamiinia (pistoksena tai tablettina) tukemaan hermostoa ja mielellään jonkun katsomaan perään. Kramppaaminen voi vahingoittaa hermostoa tai voit lyödä pääsi.

Vierailija
6/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tarvitset apua lopettamisessa. Myönnätkö olevasi alkoholisti? Voisitko mennä AA:han?

AA ei auta vierotusoireisiin.

Vierailija
7/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tiellä olet. Vähennät koko ajan. Viikon päästä vain kaksi ja kahden viikon päästä yksi illassa. Sitten keksit illoiksi tekemistä jo etukäteen, niin ettet voi ottaa mitään. Ei siihen vahvatahtoinen apua tarvitse.

Vierailija
8/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se alkoholin vaihto lääkkeisiin tee paremmaksi ihmiseksi, mutta miksi kärsiä ja kärvistellä jos apua on tarjolla. Olennaista on,että ei ota tavaksi ja aidosti haluaa itse auttaa itseään.

Itse saan darrassa järkyttäviä paniikki- ja ahdistuskohtauksia joihin tarvitsisi jo osastohoitoa, siksi olen vähentänyt radikaalisti.

Voin vain kuvitella miten kamala olo aapeella on.

Eikö tuossa ole deliriumin vaara?

Vierailija
9/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Joo, olen jo vuosia tiedostanut olevani alkoholisti ja nyt päätin tehdä asialle jotakin koska tästä kärsii niin kukkaro kuin oma terveyskin. 

En usko, että tulee viinakramppeja koska aamulla/aamupäivällä puhallan jo nollia eli päivä menee ihan selvinpäin ja ilman krapulaa. Niin kuin tänäänkin, päivä meni ihan hyvin mutta kun ilta koitti, alkoi tämä kamala olo. Olen yrittänyt viedä ajatuksia muualle ja kyllä se aina välillä onkin onnistunut.

Ja juu, tiedostan kyllä että terapiaa tarvitaan jo senkin takia että tiedän syyt juomisen takana.

-ap-

Vierailija
10/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paihdelinkki.fi

Vierailija
11/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaihtaa alkoholiriippuvuuden lääkeriippuvuuteen niin oireet helpottavat, mutta eihän siinä järkeä ole. Käy terkkarissa, saat todennäköisesti viinakrampin alle viikon kuluessa ja voit satuttaa itsesi. Siihen on hyvä olla jokin estolääkitys.

Eikai nuo määrät lamaa keskushermostoa niin paljoa että kramppeja sais.

Vierailija
12/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Joo, olen jo vuosia tiedostanut olevani alkoholisti ja nyt päätin tehdä asialle jotakin koska tästä kärsii niin kukkaro kuin oma terveyskin. 

En usko, että tulee viinakramppeja koska aamulla/aamupäivällä puhallan jo nollia eli päivä menee ihan selvinpäin ja ilman krapulaa. Niin kuin tänäänkin, päivä meni ihan hyvin mutta kun ilta koitti, alkoi tämä kamala olo. Olen yrittänyt viedä ajatuksia muualle ja kyllä se aina välillä onkin onnistunut.

Ja juu, tiedostan kyllä että terapiaa tarvitaan jo senkin takia että tiedän syyt juomisen takana.

-ap-

Ihan sama tilanne itselläni. En korkkaa ennen kuin aikaisintaan 19.30 illalla. Lopetan klo 23 mennessä. Krapulaa ei ole ollut aikoihin, vain tasaisen huono olo etenkin aamuyöllä, kun pitää käydä vessassa. Hoidan työni, hoidan muut tehtäväni, teen pitkiäkin lenkkejä viikonloppuisin koiran kanssa, olen kaikin puolin ns. high functioning alcoholist eikä kukaan osaa kuvitellakaan, että lähes joka ilta juon 5-8 annosta alkoholia. Jos on pakko jo aamupäivällä hypätä rattiin, niin silloin kärvistelen ilman, mutta nyt etätyöaikana sitä tapahtuu harvemmin kuin kerran kuukaudessa.

Edes puoliso ei tiedä. Luulee, että juon iltaisin vain yhden ison oluen ja viikonloppuisin sen lisäksi viiniä.

Vierailija
13/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oluen puutteesta mitään VIINAkramppeja tule. Ap:lla on lähinnä henkisiä kramppeja. Jotkut holistit juo useamman viinapullon päivässä, jolloin annoksia voi tulla jopa 26. 8 olutta (annosta) on aika mietoa siihen verrattuna.

Vierailija
14/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

-ap-

Ihan sama tilanne itselläni. En korkkaa ennen kuin aikaisintaan 19.30 illalla. Lopetan klo 23 mennessä. Krapulaa ei ole ollut aikoihin, vain tasaisen huono olo etenkin aamuyöllä, kun pitää käydä vessassa. Hoidan työni, hoidan muut tehtäväni, teen pitkiäkin lenkkejä viikonloppuisin koiran kanssa, olen kaikin puolin ns. high functioning alcoholist eikä kukaan osaa kuvitellakaan, että lähes joka ilta juon 5-8 annosta alkoholia. Jos on pakko jo aamupäivällä hypätä rattiin, niin silloin kärvistelen ilman, mutta nyt etätyöaikana sitä tapahtuu harvemmin kuin kerran kuukaudessa.

Edes puoliso ei tiedä. Luulee, että juon iltaisin vain yhden ison oluen ja viikonloppuisin sen lisäksi viiniä.

Kai se tietää. Vai mihin kätket tyhjät tölkit, missä jemmaat töydet.. Eikö kuule toistuvaa tölkin auki sihahtelua.

Vierailija
15/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kyllä tietää jos kumppani on juonut. Mä ainakin huomaan jo kolmannen oluen jälkeen.

Vierailija
16/16 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä voit lopettaa kuin seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan