*~* ENSKAT viikko 33 *~*
Heissan ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille enskoille :)
Tässä viime viikon jutustelut: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Palailen paremmalla ajalla hiukan pitempään kirjotteluun, mutta tässä meille nyt uudelle viikolle uusi pino.
-Sara-Maria-
Kommentit (24)
Pitkästä aikaa pari riviä! On ollut vähän hässäkkää, remontti on vienyt aikaa ja lisäksi aloittelin töitäkin tässä pikkuhiljaa. Siis yksittäisiä päiviä vaan, jotka mies on sitten kotona, mutta kuitenkin. On kyllä omituista palata töihin, kun periaatteessa asiat on niinkuin ennenkin, mutta sitten ne on kuitenkin ihan vähän muuttuneet. Tuntee itsensä tosi tyhmäksi... No, nopeasti se varmaan lähtee taas sujumaan. Mulla on nyt vielä pari kuukautta tällainen pehmeä lasku, 1-2 päivää viikossa olen töissä. Sit mies jääkin kokonaan kotiin ja mulla alkaa arki.
Odottelijalle: Kalle jätti kolmannet päiväunet pois noin puolivuotiaana. Nyt mietin että josko olisi jättämässä toisia päikkäreitä jo pois. Tänään heräsi seitsemältä, oltiin ulkona yhteentoista, annoin ruokaa ja sen jälkeen oli ihan tosi väsynyt. Nyt sitten nukkuu edelleen. Vaikuttaisi siis siltä, että tänään ei ainakaan nuku tämän jälkeen. Mitä Eemil tykkäsi sun silmälaseista? Mä käytän aika harvoin laseja, mutta nyt kun menen töihin niin varmaan useammin tulee käytettyä. Kalle aina katsoo vähän vinosti kun pitkän tauon jälkeen laitan ne päähän. Lisäksi suurta huvia on kiskoa niitä pois mun päästä.
Buuffalle vastailen vaikka Hermionelta kysyitkin, mutta mä lopetin imetyksen ihan kertaheitosta. Meillä oli vielä 2 imetyskertaa /päivä jäljellä, mutta kun mä lopetin toisen, niin Kalle päätti että lopetetaan sitten kokonaan. Mulla kestikin kauan, selkeästi yli viikon että maidon tulo lakkasi, ja jouduin välillä pumppailemaan käsin rintoja kun niihin tuli pahkuroita.
Dajm sairasti flunssaa, niin minäkin. Kalle sen ensin sai ja minä heti perässä tietysti. No, vähällä ollaan päästy, nuhaa ja yskää vain, yhden päivän mulla oli kurkku kipeä. Kalle on syönyt vähän huonommin, mutta muuten on ihan pirteä.
Tipulle heilutuksia ja onnitteluja, en muista mikä päivä se hssss-keikka olikaan. Nauttikaa miehen kanssa lomaviikosta!
Jaahas, nyt Kalle herää. Kaikille oikein paljon terkkuja! Hienoa kun olette sopineet että jatketaan tällä puolella, minäkin silloin tällöin lupaan kirjoitella vaikka vähän epäaktiivinen olenkin ollut. Ja ajatuksissa olette, sen lupaan!
Bianco + Kalle 10- kk
Pikainen ilmoittautuminen täältäkin. Meillä on ollut niin ohjelmatäyteinen viikko, että kirjoittelut on jäänyt väliin. Onneksi tälle viikonlopulle ei ole mitään erityisiä suunnitelmia! Ensi viikoksi sitten taas sitäkin enemmän, kun lähdetään ajelemaan Lappiin. Päätettiin muuten pakata auto ja itsemme yöjunaan poistulomatkalla, tuntui liian rankalta ajaa molempiin suuntiin.
Kiitos kysymästä, viime viikonlopun sukuhippalot sujui vallan mainiosti. Sanni oli hyväntuulinen eikä yllätyksekseni vierastanut lainkaan. Tutussa sylissä viihtyi tosin valtaosan ajasta, kiitos mummon ja ukin, jotka eivät juuri muille Sannia malttaneet luovuttaa. Päivärytmikään ei mennyt sekaisin, sillä haitari kaivettiin esille juuri sopivasti Sannin päiväuniaikaan ja niin tyttö nukkui kunnon unet yhteislaulun raikuessa.
Sanni kääntyi eilen mahalleen, uskomatonta! Punnersi pitkin päivää lattialla ollessaan ja illansuussa vihdoin onnistui tavoitteessaan -oli kyllä näkemisen arvoinen ilme tytölläkin. Tänään on sitten jatkettu harjoituksia ja täytyy todeta, että kyllä se työstä käy. Halu päästä liikkeelle tuntuu muutenkin olevan kova: sylissä ei enää viihdy maaten (paitsi aivan sikaväsyneenä), vaan punnertaa ylävartaloa pystyyn ja mahallaan ollessa yrittää vimmatusti räpiköidä eteenpäin. Mummon mukaan Sanni taitaa tulla äitiinsä, joka käveli tuetta kymmenkuisena...
Ihania kuvia oli viikon varrella ilmestynyt enskapenskoista. Ottaa vaan vähän kupoliin, kun aina eivät aukea. Heltsyn syötävän ihanalla Kiialla näyttäisi olevan samanlaiset asenne-kestot kuin Sannilla, tosin ovat likkapötkylälle vielä liian isot.
Niin, ja myös minä toivotan taaperoikää lähestyvien enskojen mammat pysymään vielä edes hetken tässä pinossa -minusta tämän pinon rikkaus ja ihanuus on juuri eri-ikäisissä vauvoissa. Mutta ymmärrän toki, jos haluatte jatkaa juttua aikanaan pienemmällä porukalla.
Weera, kiva kuulla, että rokotteen antaminen sujui hyvin eikä myöhemminkään mitään oireita tullut. Hienot mitatkin Ainon korttiin kirjattiin.
Vilkutukset myös hapölle, tosi hienosti teilläkin arki kuulostaa sujuvan.
Pia_Marialle tsemppaus pakkauspuuhiin ja jaksamusta anoppilaan asettumisessa. Onneksi kyseessä ei kuitenkaan kovin pitkä aika ja sekin hujahtaa hetkessä uuden kodin valmistumista seuratessa.
Dajmille osanottoni, samoin Tipulle ja miehellesi. Tipu taisikin hävitä langoilta hetkeksi, kun sai miehen kotiin. Kadehdittavan hienosti olet tuntunut jaksavan käytännössä yksinhuoltajan arkea (nostaa hattua). Niin, ja onneksi olkoon!
Taidan painua pehkuihin, kun nykyään ei tiedä kuinka aikaisin aamulla henkilökohtainen herätyskello soi. Sanni on jättänyt nyt useampana yönä ruokailun väliin, mikä sinänsä on ihan mukavaa, mutta tarkoittaa sitten äidille herätystä ennen seiskaa.
Maanantaina tosiaan oli Sannin nimipäivä, kiitos onnitteluista hermione. Tarjotaan nyt myöhästyneet virtuaalikaffet ja kaakut koko jengille. Oikein makiaa, jotta Susannakin saa herkkuja ja jaksaa taas.
Helli & Sanni (melkein 3 kk)
Meillä on ollut paljon vilskettä ja vilinää, niin on palstailu jäänyt.
Olen yrittänyt lukea muiden kuulumisia mutta heikosti on mieleen jäänyt..
Edwinalla on ollut pari kitinä päivää, epäilen että ekat hampaat olis tulossa. Onneksi yöt nukkuu hyvin ja pitkään =)
Nyt neiti istuu sylissä ja yrittää kirjoittaa kanssa.
Aamuisin meidän rutiineihin kuuluu olympialaisten katseleminen, hauskan näköistä kun Edwina silmät suurella katsoo telkkaria, urheilu tuntuu olevan mielenkiintoisin tv ohjelma ja ainoa jota malttaa katsoa.
Sannille onnittelut uudesta taidosta! Meillä Edwina räpiköi kanssa mahallaan ollessaan, kova olisi halu liikkumaan.
Pia-Marialle jaksamisia anoppilaan.
Tipulle oikein mukavaa viikko, nauti ssshhh tilaisuudesta
Pacolle onnittelut rouvautumisesta!
Me vietetään ens viikolla 8v hääpäivää
Mitäs muuta, joo Edwina on oppimut pärryyttämään, onneksi ei ymmärrätehdä sitä ruokaillessa, ollaan nyt vajaa kuukausi syöty kiinteitä. Hyvin on onnistunut syöminen.
Ensi viikolla onkin sitten 6kk neuvola.
Niin ja isommat enskat älkää meitä vielä jättäkö
Äiti ja Edwina ens pe 6kk
DAJM meillä on yhdistelmä vaunut, mun oli tosiaan pakko ottaa se koppa pois et sain pojan valjaisiin. Olis muuten tullu hetkessä alas vaunuista. Vaikka kyllä se ratasosa alkuun tuntu isolle! Käänsin jalkatuen ihan ylös ja vähän peitolla tms kavensin.
Vetämättömyyttä tuntuu olevan ilmassa. : ) Mulla ainaki vaikuttaa tää loistava kesä, ei saa aurinkoenergiaa. : ( Ja toi SUSANNAN herkun puutekki voi toki vaikuttaa. : )
Koskas teillä ollaan muuten siirrytty kaksiin uniin? Meillä Eemil nukku ennen aamulla puol 9, se oli aivan ihanaa!! Nykyään herää sitten noin klo7. Se on tuskaa aamu uniselle äidille, Ajattelin vaan et auttaiskohan jos yrittäis jättää yhet unet pois?? tai sit voi olla et menee vaan yliväsyneeks... No kokeilemallahan sen tietty näkis. Yhteensä nukkuu vuorokaudessa noin 15h.
Mitähän vielä... Mies on A luokan reissulla poikien kanssa viikonlopun. No mun täti tulee tänään tänne meidän iloks.
Kiitoksia 8kk ruoka rohkaisusta, taidanpa kokeilla samantien.
Eipä kummempaa, mukavaa viikonloppua kaikille!
Nyt ruokkimaan tuota lasta.
Odottelija ja Eemil