***ELOISAT keskellä viikkoa***
Empä ois uskonu että koskaan pinoa aloitan aamu-unisempana varmaan meistä... ;o)
Kommentit (33)
niin me mennään vaan kohti syyskuuta,eikä mitään näy :( toivo on jo menny.. jäljellä enään viimeset kivut ja kolotukset.
jooh toi lonkkakipu on tuttua,oon jo pitkään heränny siihen ,joten aika vaihtaa kylkeä ja minkä työn takana sekin on :D huh huh.
mä just alan lähtee viemään eskarilaista ,joten enköhän notku taas kohta täällä.. jaksuja tasapuolisesti masukkaat..
k.h.p ja tyttötärppi 40+3
Jaksamisia loppumetreille tasapuolisesti kaikille!
TAPAAMISESTA on tälläkin näemmä kirjoteltu ja ite peesaan teitä loppukuisia että myöhäsempi ajankohta ois parempi (eli esim marraskuun alku tms...) mutta enemmistö päättäköön, täältä itärajalta kun ei iham joka lähtöön kuitenkaan päästä....
Meillä vauva tänään tasan 2 viikkoa ja miusta tuntuu et synnytyksestä on ikuisuus ja raskaudesta viel pidempi aika, vaik niin pitkään sain kärvistellä...
velvollisuudet kutsuu.
hanneli ja natikka
Ihanaa, jo keskiviikko!! Mulla on toiveet korkealla, että loppuviikosta tapahtuu, koska kuulin just, et yks mun tuttava, jolla samoihin aikoihin LA niin oli mennyt yliaikaiskontrolliin ja siellä se lääkäri oli just pyöräyttänyt jotenkin sitä kohdunsuuta ja sanonut että monet tulevat illalla takaisin.. ja näin oli käynyt. Joten vaikka se pelottaakin, siis se runnominen, niin tällä hetkellä kaikki käy, olis kiva jo saada vauva =) Säälittää tuo ukkokultakin, kun sillä on ajat sitten kadonnut työmotivaatio, kun se oli asennoitunut jo kovasti tähän aikaan olemaan isyyslomalla. Tympeää raahautua töihin päivästä toiseen, kun motivaatio nolla.
Mulla ei vieläkään oo kolotuksia pahemmin, joten sen puolesta ei olis kiirettä synnyttään. Ainut vaiva on et paikat puutuu tosi herkästi ja kävely on jo hiukan kömpelöä. Mutta muuten, tämä mamma loistokunnossa. Ihme kyllä, henkisestikin tuntuu, että pää ei ees meinaa räjähtää. Nyt ku on jo yli menty, niin ei jaksa enää ressata, kun siitä ei hyötyä oo.. Kyllä se sieltä joskus tulee. Noh, tää on taas tämmönen päivä. Huomenna voi olla eri ääni kellossa.
Kiitos vaan munkin puolesta kaikille tsempityksestä. Varsinkin näille jo vauvaantuneille, jotka jaksaa meitä viimesiä kannustaa. Ja tsempit munki puolesta kaikille tasapuolisesti. Jokohan tänään saadaan opemammalta tai kerutukselta vauva-uutisia... Oliks se ma vai ti ku opemammaa ei oo näkynyt enää täällä pinossa? Ajantaju kyllä melko hämärää, kun kaikki päivät samanlaisia...
Ikarus, tasan 41.
Flunssa jatkuu varsin sitkeänä. On sellainen olo, että pää on täynnä räkää. Esikoinen yskii yöaikaan ihan hillittömästi. Säälittää oikein, kun toista niin yskä röykyttää.
Kohta lähden kohti sairaalaa ja yliaikaiskontrollia. Tulen sitten iltapäivällä pinoon uudestaan.
Velho78 rv42
Mä lähen tästä nyt neuvolaan ja palailen kertoon kuulumisia sen jälk.
Poika syntyi eilen illalla käynnistelyjen jälkeen 41+5 oli viikoja. Kokoa pojalla 4215g 49 cm. Molemmat voidaan hyvin. Huomenna olis tarkoitus kotiuta. Silloin lisää.
On tainnut mennä kaikki hyvin, kun äiti jo pääsee koneelle ja pian kotiinkin. =)
En ole kirjoitellut tälle palstalle,enemmän tuolla plussanneiden lapsettomien puolelle. Olen kuitenkin aktiivisesti seuraillut kirjoitteluanne. Ajattelin nyt kirjoittaa kun näin yliaikaisena kärvistellään teidän muiden seurana. Mitään aikeita ei meidän vaavilla ole tulla ulos, toissayönä tuli pari lievää supistusta joihin heräsin, mutta sitten loppuivat kuin seinään ja sen jälkeen ei niin mitään. Huomenna saan soitella yliaikaiskontrollia ja toivottavasti saisin jo perjantaille ajan. Neuvolantäti sanoikin että jos en saa aikaa perjantaille niin pitää mennä neuvolaan.
Nyt on tullut selväksi mitä tarkoittaa sanonta " Odottavan aika on pitkä" . Olenkin miehelle nauranut että kun kroppa ei oikein osaa raskautuakaan niin eihän se osaa käynnistää synnytystäkään luonnollisesti. ;-)
Mutta eiköhän tämä tästä kun menee päivän kerrallan. Ainoa todella ikävä vaiva on mulla hirveä hartiapistos vasemmassa lapaluussa joka alkoi vaivaamaan muutama päivä sitten kun vauva vaihtoi asentoa. Painaa ilmeisesti johonkin hermoon. Se ei onneksi makuuasennossa vaivaa mutta näin istuessa on tuskallista.
Onnea puuhikselle pojasta ja teille muille yliaikaisille pitkää pinnaa ja onnea loppurutistukseen!
Terveisin, Hetula ja Hulis rv41+1
ONNEA hurjasti Puuhis!!!
Velhoko se sanoi, että olo on tosi hyvä? Mulla oli samalla tavoin, että viimeinen viikko ennen synnytystä oli yhtäkkiä tosi hyvä olo. Supparit oli lakannut, säryt hävinneet ja muutenkin ihan ok, ihan kuin olis alkanut kukoistava keskiraskaus ;)
Viime yönä jäi unet vähän vähiin, vauva kitisi illan, nukahti puolilta öin, söi kaksi kertaa yöllä ja heräsi aamuun silmät kirkkaina jo kuudelta. Ai hitsi, että olis nukuttanut silloin.
Elokuuta on vielä kaksi päivää (melkein) jäljellä...
Ja jälleen kerran jaksuja kaikille teille. Pian onneksi ollaan kaikki vauvapuolella:)
Jamssa + tyttö 12vrk
Paineet oli noussut hieman (mulla aina ollut matalat tähän asti) Ja neuvolantätin kanssa päiviteltiin mun ihanan turvonnita käsiä. Ensi maanantaina, jos ei ole tapahtunu mitään sairaalaan ultraan painoarvioon +muuta. Vauva oli kyllä oikein kunnolla kiinnittynyt matalalle lantioon kätilön mukaan. Toivottavasti tapahtuis ennen maanantaita. Kysyin taas mitä veikkaa painoksi...ei pieni muttei älyttömän isokaan oli vastaus, ota siitä selvää.
Tähtinova 40+3
Taas vähän venähti tämä aamu...nukutti vaan niin hyvin aamusta! Yöllä tuli valvottua jatkuvan pissalla juoksun vuoksi. Illalla mulla tuli kanssa joku kramppi lonkkaan ja meinas itku päästä! Masussa oli hieman levotonta eilen...ja tänään tuntuu taas hieman rauhallisemmalta. Olo on tosi hyvä! Energiaa on vaikka muille jakaa...
Jännitän kauheesti huomisaamuista toista yliaikaiskontrollia. Saa nähdä rupeavatko jo käynnistelemään. Kaikki olis jo valmista. Takaraja on kuulemma sunnuntaina, että voihan tästä tulla syyskuun vauvakin. Nyt ei enää ole niin kärsimätön olokaan, kun tietää, että h-hetki joka tapauksessa tulee viikonloppuna. Munkin mies on aika kärsimätön...odottaa vain, että pääsee isyyslomalle! Kun aina kuun vaihde on töissä kiireinen.
On kyllä mukavaa, kun synnyttäneet käyvät meitä tsemppaamassa. Tulee aina jotenkin parempi fiilis kaiken suhteen!
T: Pia + pikkuleijona 41+5
Tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni tosi hyvin. Tyttöllä oli pituutta 49cm ja painoa 3445g, pisteitä sai 9-9. Lauantaina päästiin kotiin ja nyt ollaan taas opeteltu tätä vauva arkea. Pikkuveli on vähän ihmeissään (1 1/2v) mut eiköhän se siitä.
Niin, ja ite oon parantunut tosi hyvin. Kipuja ei oikeestaan oo enää ollenkaan, muutaman buranan päivässä joudun popsimaan.Koht on tulossa neuvola tätsy käymään, kattoo vauvan ja poistaa miulta hakaset sektiohaavasta.
Nyt tarttee mennä, kutsu käy pinnasänkystä.
Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille ja niille jotka viel odottaa!
T:Mili ja tytsy 1vko
ihanaa kun kaikilla on pian nyytit kainalossa tuhisemassa. jaksamista lopuille tasapuolisesti.
myry ja Eetu
T.Kretu
Nyt vauhtia ELOISAT odottajat, itse veikkasin et omani syntyisi heinäkuussa ilman muuta, tiukille veti mutta kuukauden viimeisenä päivänäkin vielä hyvin ehtii ja ....syyskuussakin!
Onnea kaikille tällä välin vauvansa hakeneille!!!
Meille syntyi tyttö rv 40+0, eli 28.8 klo:09.05. Painoi 3350g ja 48 cm.
Illalla siis kymmenen aikoihin meni lapsivedet, supistukset alkoi siinä yhden pintaan, ei edes kauheen kipeinä ja n. 8-15 min välein tuli. Viiden jälkeen menin sit herätteleen miehen jonka olin passittanut aikasemmin nukkumaan, ja käskin sen vielä juoda kahvit ennen lähtöä ja soittelin haikaran pesään. Siellä oltiin sit kuuden aikaan ja paikat oli 5-6 cm auki. Ehdin saada epiduraalin, joka tosin ehti lakata vaikuttamasta ennen ponnistusta. Ja sit laitettiin pudendus puudutus (vai mikä se nyt olikaan?) , joka ei ehtinyt alkaa vaikuttamaan kun neiti tuli niin nopsaan sit ulos. 5 min. jakkaralla ja vauva oli jo sylissä, juuri edes ponnistelematta.Epätodellinen olo kun kävi niin nopsasti, esikoista ponnistelin tunnin..
Mitään repeämiä ei tullut, ja kaikin puolin kaikki hyvin.
Nyt vaan tsemppiä kaikille vielä mahansa kanssa lyllertäville..! :)
Calathea ja Aava
Siis lyhyesti ja myöhemmin sitten uudelleen... Meille syntyi poika maanantaina 28.8. klo 10.05. Mitat:3945g, 52cm ja piippa 35cm. Voimme molemmat oikein hyvin. Pitkään uurastimme ennen kuin vaivat palkittiin, synnytys kesti yli 12 tuntia...
Onnea myös muille nyyttinsä lunastaneille ja tsemppiä loppumetriläisille!
Opemamma ja vimpula 2vrk
Onnea ensinnäkin kaikille synnyttäneille, joita viimepäivinä onkin ollut ihan useampi!
Itseä jurppii kun kaikilla on niin kiire tämän lapsen syntymän suhteen. Ja se ettei lapsi tunnu ketään kiinnostavan, kun on kaikki lähdössä yllättäen matkalle juuri kun laskettu aika on umpeutunut.
Anoppi, joka on ansiokkaasti ollut lastenhoitovalmiudessa viimeviikot, lähtee perjanataiaamuna ulkomaille, äitini ehtii paikalle sunnuntai illalla häntä tuuraamaan, eli kolmeksi päiväksi pitäisi keksiä lastenvahtivaraus. Sitten 7.9., kun minulla on 41+6, niin mies lähtee Kiinaan. Olen antanut siihen luvan ja varmasti ihan hieno kokemus olisi sinne mennä, mutta tiuskaisin juuri, että mieti sitten kumpi on tärkeämpi nähtäväksi, oma lapsi vai Kiinanmuuri. Sapettaa.
Että näiden matkojen takia, ja siis minun tuntemuksistani tai lapsen hyvinvoinnista viisveisaamatta, lapsi pitäisi saada ennen aikojaan maailmaan. Päätin juuri (toivottavasti pysyn päätöksessäni) lapsi tulee kun on valmis ja muut järjestelkööt asiansa sen mukaan. Neuvolan tätikin on jo usean viikon ja viimeksi tänään yllyttänyt minua menemään tyrkylle, josko käynnistäisivät. Totesin vain, että voihan sitä harkita, mutta minulla ei kyllä ole mitään kiirettä tämän asian kanssa jos kerran vauvalla on kaikki ok. Sitäpaitsi vauva on paljon vaivattomampi hoidettava vatsassa kuin ulkopuolella ;)
Elina ja pesue 5,5v, kohta 4v ja 2v sekä masukas 40+5
Je elinalle jaksamista matkustusintoisten sukulaisten kanssa ;)
Jamssa + tyttö
Heräsin puoli tuntia sitten siihen, että toinen lonkka on ihan jumissa ja särkee kamalasti. Mikään asento ei ole hyvä ja en saa silmäystäkään nukuttua, joten pakko oli nousta... En tiedä mikä hitto tuohon on menny..
Mitä tässäkin voi tehdä, ottaa huipputehokasta särkylääkettä nimeltä panadol? Se tuskin auttaa tähän, kun ei poista multa juuri mitään kipua. :(
Parempaa keskiviikon alkua muille pallomasuille!
Villa rv 40+2