Sisällä kengättä oleskelu on barbaarista
Oksettavaa, että joku oikeasti vielä noudattaa tällaista talonpoikaista aikansa elänyttä perinnettä Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa! Lattialla on jokapäiväisestä imuroinnista huolimatta likaa ja bakteereja, jotka tarttuvat jalkoihin ja pääsevät sukkien läpi ihollekin. Ei ihme, että av-mammoilla on kovettumia jalkapohjissa ja ties mitä jalkasilsaa. Hyh hyh! Olisiko aika ottaa mallia rapakon takaa ja alkaa käyttämään kenkiä sisälläkin? Sitä paitsi, silloin kauneinpia korkkareitakin saa pitää vielä pidempään!
Kommentit (54)
Mulla ainakin tarttuu kengistä jalkaoihin hirveä haju. Ei niitä pahanhajuisia kenkiä voi pitää pitkään jalassa.
Meille ei ole mitään asiaa kengät jalassa, vaikka kuinka olisi jossain ulkomailla tapana.
Kyllä kyllä, loska-aikanakin lapsia myöten ollaan kengät jalassa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:17"]
Mulla ainakin tarttuu kengistä jalkaoihin hirveä haju. Ei niitä pahanhajuisia kenkiä voi pitää pitkään jalassa.
[/quote]
Terveet jalat ei haise. Lääkäriin mars!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:19"]
[/quote]
Onko pakko vaeltaa joka paskalammikon kautta?
[/quote]
[/quote]
Kyllä muuten haisee. Kengät haisevat aina. Kukaan ihminen ei ole hikoilematta päivää.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:21"]
[/quote]
[/quote]
On mahdotonta oikeasti liikkua ulkona loska aikana ilman että kengät likaantuu.
[/quote]
[/quote]
Ei ne eläinlääkärit tutki edes naudan nahasta tehtyjä kenkiä.
Ja olkaa omassa kotonanne niin kuin haluatte. Saatte tulla minunkin kotiini ilman kenkiä. Omathan on kakkavarpaanne. :)
Sängyssä pidän kyllä kumisaappaita.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:21"]
[/quote]
[/quote]
On mahdotonta oikeasti liikkua ulkona loska aikana ilman että kengät likaantuu.
[/quote] Ei missaan maassa tulla sisalle kurakenkien kanssa. Sisakengat vaihdetaan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:35"]
Sängyssä pidän kyllä kumisaappaita.
[/quote] Johan olet vitsikas! Hahaa.
Ulkomailla asuvana tiedän ettei ne mitään sisäkenkiä vaihda, mutta pidä sä hyvä ihminen kengät jalassa millon haluat, mitä sä täällä keuhkoot?
[/quote]
[/quote]Kenkien hajusta tässä puhuttiin toope...
Ei tasan Espanjassa oteta kenkia pois jalasta. Suomessa kaupunkiasunnossa kylla. Maalla joku ottaa, joku ei..
Sankyyn en anna lastenkaan menna kenkinensa.
Ihan sama mitä jotku jenkit tekee. Ei kai ne nyt edes saa kenkiä jalasta, ku paskamahat on tiellä. Briteillä kokolattiamatot kylppäreissä, ni siin on hygienian taso. Monissa maissa kengät pois, tai tossut tilalle. Ykski jenkki tulee mun tupaan käärmeennahkabuutseilla pyörii, ni hakkaan sen pellen!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 01:41"]
[/quote]
[/quote]Kenkien hajusta tässä puhuttiin toope...
[/quote]
Mistäs se paha haju sinne kenkään pääsee? Korvasta vai?
Itse käytän kyllä aina kenkiä sisällä. Niin tein Suomessa asuessani ja niin teen nykyisessä asuinpaikassani USA:ssa. En vain ymmärrä, mikä siinä paljasjalkaisuudessa viehättää. Ja minulla on kyllä erikseen sisäkengät ja ulkokengät etten koiranpaskoja sohvalle levittele niinkuin AV-mammat luulee :D
Suomi ja Japani ovat oikeastaan ainoat maat jossa tämä omituinen kengät pois -tapa on käytössä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 02:01"]
Itse käytän kyllä aina kenkiä sisällä. Niin tein Suomessa asuessani ja niin teen nykyisessä asuinpaikassani USA:ssa. En vain ymmärrä, mikä siinä paljasjalkaisuudessa viehättää. Ja minulla on kyllä erikseen sisäkengät ja ulkokengät etten koiranpaskoja sohvalle levittele niinkuin AV-mammat luulee :D
Suomi ja Japani ovat oikeastaan ainoat maat jossa tämä omituinen kengät pois -tapa on käytössä.
[/quote]
Japanissa varvastossut. Hyvinkin mukavat. On useissa Aasian maissa jne. Mä tykkään Reinoista. Niit ei taideta laskea, mut mun valinta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 05:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 03:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 02:19"]
Terveisiä sivistysmaasta rapakon takaa. Me juntit suomalaiset kuljeskelemme täällä(kin) ilman kenkiä sisällä, niin kotona kuin vieraissakin. Vieraissa kengittä sen vuoksi, että isäntäväkikin (maan omia kansalaisia) on avojaloin tai sukkasillaan.
Niin se ymmärrys karttuu näissä sivistysvaltioissakin. Pikkuhiljaa tajuavat, mikä määrä likaa ja bakteereja kenkien mukana tulee sisälle vaikkei olisi kurakelikään. Tajuavat jo senkin, miten epäterveellistä jaloille on olla koko päivän kengissä. Tajunnevat varmasti mukavuusseikatkin.
[/quote]
Asutko jossain Los Angelesissa tai vastaavassa paikassa? Kuulostaa aika hipsteritouhulta näin punaniska-alueella asuvan näkökulmasta, täällä porukka potkaisee vasta illalle ne kengät sängynviereen.
[/quote].
North Carolinan pääkaupungissa. Näistä paikallisista joiden luona kyläilemme osa on kotoisin Bostonista tai New Yorkin osavaltiosta, loput tästä Etelävaltioista.
[/quote]
Sama osavaltio ja alle 300 mailin päässä pääkaupungista, mutta en ole täällä kyllä kenenkään nähnyt kenkiä pois ottavan... Oletko varma ettei ne kuiski toisilleen "taas tuo hullu suomalainen" kun tulet kylään? :D
[/quote]
Varma ei tietenkään voi koskaan olla, että mitä selän takana kuiskitaan. Mutta tuo naapurin poika (vanhemmat Bostonista) oli erikseen opastanut meidän poikaa kun meni ekaa kertaa sinne leikkimään, että heillä otetaan sitten kengät pois sisällä. Poika oli tuumannut, että niin meilläkin, Suomessa kaikki tekee niin.
Muissa huusholleissa oon kattonut isäntäväen toiminnasta koordinaatit kenkien riisumiselle. Tähän mennessä kaikki kyläpaikat, joissa ollaan käyty, isäntäväki on ollut ilman kenkiä avaamassa ovea. Siispä mekin olemme ottaneet kengät pois.
Olispa kiva tietää missä päin osavaltiota vaikutat? Suomalaista juttukaveria välillä kaipaa kovastikin.