Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi oma firma, palkkaisitko nykyisiä työkavereitasi töihin?

Vierailija
22.08.2021 |

Minkälaisen prosentuaalisen osuuden voisit arviolta palkata nykyisistä työkavereistasi töihin, jos sinulla olisi oma firma? Ei puhuta sen kummemmin siitä, että mikä firma olisi kyseessä, vaan ajatellaan puhtaasti heidän yleistä ahkeruuttaan työpaikalla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harvan… Suurin osa työtävieroksuvia, odotta, että joku muu tekee heidän puolestaan työn, kunhan vain ensin tulee valittaa siitä. (naisvaltainen ala)

Vierailija
22/33 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eillä on 60 hengen työpaikka. Näistä 4 ihmistä on sellaisia, joita en palkkaisi. Muiden palkkaamiseksi itse asiassa teen koko ajan aika paljon töitä.

Minulla kokemus saman kokoista julkisen puolen yhteisöstä. 4 palkkaisin ja lopt saisi mennä kortistoon etsimä-n itselleen sopivaa työtä, jossa voi valittaa koko ajan kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omalla osastollani noin kymmenen työkaveria ja ehkä 3-4 saattaisin palkata omaan firmaani. Muut ovat joko laiskoja tai sellaisen luonteen omaavia, etten näe heitä sopivina työyhteisön jäseninä.

Vierailija
24/33 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osastolla on kaksi minun lisöksi. Heistä toisen palkkaisin, toista en. En halua henkilöä joka on epäluotettava ja puhuu paljon mutta tekee vähän. Lisöksi tekee aika paljon virheitä ja taitaa myös alko maistua. Nainen kyseessä, nelikymppinen, viestintä-ala.

Vierailija
25/33 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin ehkä puolet nykyisestä tiimistä. Itse asiassa aika helposti osaisin nyt erottaa jyvät akanoista. Esimiestä en tosiaankaan palkkaisi.

Vierailija
26/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noin puolet voisin ottaa omaan yritykseeni. Usein puhutaan ikärasismista, mutta niistä plus nelikymppisistä joita meillä on töissä, niin ottaisin omaan firmaani lähes kaikki. Sitä vastoin tinkisin eniten noista alle kolmekymppisistä. He räpelöivät eniten puhelinta työajalla ja venyttävät jokaista taukoa. Lisäksi monella vanhemmalla työntekijällä on parempi ymmärrys ja osaaminen asioista, koska he ovat nähneet työelämää enemmän. En minäkään välttämättä ottaisi mitään yli kuusikymppisiä, jotka kohta jäävät eläkkeelle, mutta parhaat työntekijät ovat keskimäärin ikähaarukassa 35-55-vuotiaat.

Sama täällä. Jos haluan saada hommat hoidettua, palkkaan näitä 35+ ikäisiä naisia ja jos haluan pitää ylipitkiä palavereja ilman tulosta palkkaisin alle 35v miehiä.

Vierailija
28/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet on sellaisia, jotka palkkaisin. Loputkin on oikein hyviä työntekijöitä, en vaan usko että meidän kemiat kohtaisi esihenkilö-alainen suhteessa. 

29/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan laskea 😆

38% nykyisistä työkavereista palkkaisin.

Aika yllättävää, koska aluksi ajattelin luvun olevan jotakin 80% luokkaa.

Ajattelin jokaista yksilönä ja tiimin jäsenenä ja totuus on, että moni muuten pätevä jäisi palkkaamatta sosiaalisten taitojen (tai niiden puutteen) vuoksi.

Vierailija
30/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lukuunottamatta kaikki muut.. ja vaikka ovatkin kuudenkympin molemmin puolin! Hoitoala.

Sen sijaan tämä yksi on hyvä ystävänä. Työt ja ystävyys on hyvä pitää erillään.

Vierailija
31/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainoatakaan. 

Yhtä voisin harkita jos pelkkä asiaosaaminen painaisi vaakakupissa. 

Kaikki (paitsi yksi - lisää myöhemmin) umpirasistisia, sovinisteja, ja 2000-luvun alkuun juuttuneita. 

Kukaan näistä ei ymmärrä esim. some-markkinoinnin päälle, ja kun asiaa olen ottanut useasti esille lisämyyntiä käsittelevissä kokouksissa, asiaa ei edes jakseta kuunnella/ymmärtää.

Muutoksia mihinkään toimintapoihin ei voi tehdä, koska näin ollaan aina tehty. 

Tulevaisuuteen katsotaan juuri niin paljon että ehditään reagoida asioihin vain vähän myöhässä. 

Ahkeria ovat kyllä, mutta se kyvyttömyys viedä itseään eteenpäin (tai edes tuoda nykyaikaan), tai ymmärtää että maailma ei ole enää sama kuin silloin kun he työt ovat aloittaneet, on iso este.

Tämä yksi joka ei ole (ainakaan avoimesti) rasisti, on ollut yrityksessä n. 20-30 vuotta, ja täysin taitamaton. 

Mitään uutta ei osaa oppia, uusia ohjelmistoja tai toiminta-tapoja. 

Levittää heti aamusta varttia ennen työaikaa 10 eri asiaa ja työtehtävää auki työpöydälle, ja sitten alkaa härväämään niiden välillä, tekemättä mitään valmiiksi. 

Joka kerta kun avaa spostin tai vastaa puhelimeen, homma keskeytyy, ja joutuu valtaosan aikaa aloittamaan ko. tehtävän alusta uudestaan. 

Tulostaa myös sähköposteja mappiin (!!) talteen.

Tietää että minulla (teemme siis suht samoja työtehtäviä) on tietty aikatulutettu tehtävä joka päivä, joka estää minua esim. vastaamasta puhelimeen (meitä on kaksi jotka puhelinliikennettä hoitavat). 

Ajoittaa ruokataukoonsa aloituksen niin että tulee takaisin vasta 15min sen jälkeen kun minun on ollut pakko olla ilman puhelinta. 

Asiakkaat kiukuttelevat kun puhelimeen ei vastata, ja jono kasvaa.

Sitten tämä työkaveri aina vinkuu kuinka MINÄ olen jättänyt vastaamatta puhelimeen ennen kuin lähden, ja luonut hänelle jonoa ja stressiä.

En siis palkkaisi näistä ainoatakaan

Vierailija
32/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Firmassani ei nimittäin suvaittaisi juonittelua, panettelua tai typerää asiatonta kilpailua firmassani ykkösasia on työ ja sen tekeminen.

Vierailija
33/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 henkeä joista kaksi.