Kuinka suurella todennäköisyydellä kohtu vahongoituu kaavinnassa?
Tyttäreni 17v on raskaana. Kondomi oli mennyt rikki poikaystävän kanssa ja eivät olleet huomannut. Raskaus vasta parilla viikolla.
Elämäntilanne heillä sellainen ettei lasta voi pitää ja abortti ainut vaihtoehto.
Itse olen kokenut lääketieteellisen keskeytyksen kun sikiö oli eloton. Oli aivan hirveää kovat kivut ja tulehdus ja jouduin loppujenlopuksi kaavintaan.
Ajattelin että olisikohan kaavinta tytölle parempi. Mutta luin että se voi vahingoittaa kohtua ja ei tule välttämättä enää ikinä raskaaksi?
Kommentit (11)
Jos viikkoja 9+ niin kaavinta. Muuten lääkkeet.
Psst... kaikista pienimmät riskit olisi jos pääsisit mummoksi.
No mummoksi en halua ja kaavinta yleensä tehdään vielä vähäisillä viikoilla
Ap
No älä ajattele, sairaalassa kyllä ajattelevat tämän asian puolestasi.
Yhtäältä aborttia valmistellaan ja tämän jo kehittymässä olevan ihmisen tappaminen on ihan must-juttu, mutta sitten ollaan kuitenkin niin perin huolissaan kohdun säilymisestä ja siitä, voiko sama ihminen tulla myöhemmin raskaaksi. En ymmärrä tätä ristiriitaa.
Eikös se olisi abortintekijän unelma, että lääkäri kaapisi sen kohdunkin kokonaan irti-pois ja roskapönttöön, niin ei tarvitsisi jatkuvasti lapsia tappaa?
Onpa tekopyhää...
No minut on kaavittu oli tuulimuna,sain lapsen sen jälkeen.
Lääkeet helpompia. Ihan turhaa kaavintaan laittaa. Ja katsokkin että aloittaa tämän jälkeen vaikka e-pillerit. Ettei lisää vahinkoja tapahdu.
Ei kai enää kaavintaa suositella kuin jos lääkkeillä ei saada keskeytymään? Ei se välttämättä kipeää edes tee, itse en tarvinut särkylääkkeitä (en ole kokenut aborttia vaan kaksi keskeytynyttä km, mutta keskeytysperiaatehan on sama).