Olen niin epätoivonen läskieni kanssa, että tahtoisin anoreksian mutten voi olla syömättä
Vatsa ja pää tulee karmean kipeiksi jos koetan elää teellä ja tupakalla.
Olen 166cm/90kg. Naamakin on ihan pöhöttynyt. Myönnän syöväni ihan v"u liikaa. Olen työtön ja kun mies on töissä ja lapset koulussa laittan Netflixin päälle ja eväät sohvalle. Ei välttämättä karkkia, mutta esim paahtoleipää ja kaakaota. Syön, vaikkei olisi nälkäkään.
Olen niin tuskastunut tähän turpeaan olemukseen, että haaveilen anoreksiasta. Tiedän sen olevan vakava sairaus mutten välitä
Kommentit (17)
Katso Netflixiä ja jumppaa. Toimii mulla.
Kukaan joka on sairastanut/sairastaa anoreksiaa, sitä todellakaan halua.
Se on mielensairaus, ei mikään laihdutuskeino.
Kyllä mullakin olis koko ajan nälkä jos elämässä ei ole juuri muuta sisältöä kuin sohvalla oloa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka on sairastanut/sairastaa anoreksiaa, sitä todellakaan halua.
Se on mielensairaus, ei mikään laihdutuskeino.
Mikä on ap:n ongelma, jos ei mielen sairaus...
Jos koko ajan miettii laihtumista, ajatus jää päällimmäiseksi mieleen ja laittamisesta tulee pakkopullaa,. Olennaista onkin, saada muuta ajateltavaa ja tekemistä. Ulkoilmassa kävely, puutarhan hoitaminen, koiran hoitaminen tms. saattaa tuoda uusia ajatuksiaja etäännyttää ruuan ajattelemisesta.
Myös lukeminen, käsityöt, instrumentin soittaminen, kuorolaulu, pyöräily ovat mielelle hyvää tekeviä asioita.
Itse jauhan xylitol-purkkaa tv:n ääressä. Nostellen kinttujani sohvalla istuessani tai pieniä käsipainoja. Usein myös parsin sukkia yms. Olennaista on saada muuta puuhaa käsille ja aivoille kuin napostelu.
Ensimmäinen asia on sanoa itselle: olen ihmisenä kyllin hyvä ja riittävä jo sellaisenaan. Toki terveellisemmät elämäntavat ovat hieno ja usein tarpeellinenkin lisä upeaan persoonaasi.
Syöt tylsyyteen. Mikset lähde ulos lenkille tai hanki elämääsi jotain muuta sisältöä, kuin sohva, Netflix ja kaakao ja paahtoleipä?
laihdutusleikkaus!
tosin en tiedä ootko tarpeeksi iso sellaiseen.
Lähee ulos, vaikka väkisin. Ja annat itsellesi luvan syödä jotain kahvilassa jossain ulkona. Ei tule ahmittua.
Omalla dieetilläni annoin itselleni luvan syödä meren rannalla kahvilassa jotain pientä ja kotiin kävelin pisintä reittiä kahvimukin kanssa.
Kotiin ostin porkkanoita ja kurkkua järsittäväksi.
Hmm.
Mitäs jos lisäisit siihen leipään ja vaikka teehen paprikaa, tomaattia ja salaattia.
Ensin vain ulos. Tunnin kävelylenkki niin, että hengästyt kunnolla. Suihku ja sen jälkee vasta se leipä, tee ja netflix.
Tätä alkuun joka aamu. Kahdessa viikossa tarvitset jo sitä.
Sen jälkeen aamulla pikasiivous, lenkki, venyttely +netflix ja sitten lisäksi se leipä ja tee, jos maistuu.
Pikkuhiljaa ja niskasta kiinni ottaen. Jos oisit tuttava, lähtisin tsemppaamaan!
Siis ei tietenkään teehen niitä paprikoita ym., koska kohta joku siitä kuittaa 🙄, vaan annokseen...
Ja vielä lisään, juo vettä. Kannu pöydälle ja 2l ääntä kohti per päivä!
Ota kaakaon sijaan porkkanaa ja leivän sijaan porkkanaa.
Syö kunnon ruokaa kunnolla.
Älä hanki anoreksiaa, se on tyhmintä mitä voit tehdä.
Voisitko saada töitä? Opiskele esim. lähihoitajaksi.
Yritä keksiä itsellesi muita mielenkiinnon kohteita kuin tvn katselu niin ei tule syötyä samalla. Itse tykkään esim katsoa jumppa/tanssivideoita youtubesta (ja siis teen mukana tietty). Toinen hyvä on käsillä tekeminen, esim neulominen tai pelaaminen koneella/pleikkarilla, ei voi napostella kun tekeminen keskeytyy. Lisäksi ulkoilusta saa mukavasti ajanvietettä.
Ahmiminen on syömishäiriö siinä, missä anoreksia ja bulimiakin. Ootko miettiny, josko sille ois joku syy mitä vois työstää vaikka terapeutin kanssa? Usein ahmimisella tukahdutetaan tunteita.
Kuka on käskenyt elää teellä ja tupakilla? On paljon järkevämpiäkin ratkaisuja. Syö monipuolisesti, pieniä annoksia useasti päivässä. Lisää hyviä rasvoja, proteiinia ja kuituja. Kun olet oppinut tasaisen ruokarytmin, ota liikunta mukaan. Kyllä se siitä👍
Etkö vois vaan katsoa netflixiä mutta syömättä?