Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, että osa lääkkeistä on vain reseptillä. Saisi olla vapaata.

Vierailija
15.09.2014 |

Mielestäni on ihan turhaa, että on noita reseptilääkkeitä. Ärsyttävää mennä aina ihan turhaan lääkärille. Itseäni ärsyttää lähinnä tuo virtsatieinfektion lääkitys. Aina on mentävä terkalle ensin testiin. Terkalle joutuu jonottamaan yli tunninkin. Sitten jos löytyy jotain, niin jonotus lääkärille.

Kaikki lääkkeet olisi mukava saada ilman reseptiä. Säästyisi yhteiskunnalta paljon rahaa.

Suomalaiset ovat niin koulutettuja, että ei täällä tulisi mitään uusia resistenttejä kantoja kuten vaikka jossain Intiassa. Siellä saa ostaa mitä vaan apteekista.

No, jos pelätään, niin voisi olla joku kurssi, jonka jälkeen  saisi ostaa mitä vaan ilman reseptiä. Kurssiksi riittäisi joku viikon kestävä iltakurssi. Kyllä sillä jo itseään lääkitsisi.

Lääkärille täytyisi mennä vain, jos tarvitaan diagnoosia tai jotain muuta kuin lääkehoitoa, esim. kuntoutusta. Lääkärille mentäisiin tutkimuksiin. Sellaisten tautien takia, joita ei selkeästi voida hoitaa läääkkeillä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Lääkäripula helpottaisi. Lisäksi, jos saataisiin lakiin, että kaikista töistä saa olla pois omalla ilmoituksella sairaussyystä 3 päivää.

Näin yhteiskunta säästäisi ja vaikeampia sairauksia sairastavat saisivat paremmin niitä aikoja ja hoitoa.

Vierailija
2/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti voisi apteekissa aina muistuttaa, että se kuuri on sitten syötävä loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan!

Vierailija
4/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:04"]
Suomalaiset ovat niin koulutettuja, että...
[/quote]

HAH! Koulutus ei valitettavasti takaa fiksuutta

Vierailija
5/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikkapa Tramal voisi olla reseptivapaa!

Vierailija
6/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Opamox. Eiku hetkinen...

Vierailija
7/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kipulääkkeet ja unilääkkeet voisivat olla vapaita. jos joku haluaa päänsä sekaisin, niin sellainen käyttää huumeita ja alkoholia. Apteekin lääkkeet on kehitelty niin, että niissä tuo päätä sekottava vaikutus on minimissään. (Opin tuon lapseni koulussa, kun siellä oli huumevalistusilta..)

Vierailija
8/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:12"]Ja Opamox. Eiku hetkinen...
[/quote]

Nii, kyllä mä olen niin kouluttautunut että tiedän koska pitää Rauhoittua!

Vierailija
9/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla pitäisi myös lopettaa lääkeintoksikaatiopotilaiden hoito päivytyksissä.

Vierailija
10/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan ihan kaikki lääkeet vapaaksi. Myöskin opamox ja panacod jne. Turha niitäkään on lääkärin kautta hakea. Jos lääkäri on joskus vaikka katsonut, että joku tarvitsee noita, niin diagnoosi on joskus tehty ja siihen apuunhan sitä lääkäriä tarvitaankin. Sitten potilas voi ostella noita vapaasti itsekseen, kun lääkärin avulla on keksitty, mikä auttaisi. Jos haluaa vaihtaa, niin taas lääkärille neuvoa kysymään ja lääkäri taas miettii, mikähän lääke olisi sopiva jne.

Vierailija
11/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaksi vaan kaikki. Apteekissa voisi kysyä, jos jkolin lääkkeessä mietityttää. Valtava säästö yhteiskunnallle, kun lääkärit eivät olisi reseptikoneita.

Vierailija
12/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lääketieteellisen tiedekunnan voisi lopettaa. Kaikki vastaukset terveysongelmiinhan saa täältä av:lta tai hätätilassa ihan googlettamalla. Lääkärithän on useasti ihan tunareita. 

Vierailija
13/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan tarkoitti että nämä perusantibiootit voisi olla tuollaisia ilman reseptiä. Omasta mielestäni voisi olla noin, mutta ei niin että ne saisi suoraan hyllystä vaan tiskin yli kelakortilla ja sitten vielä joku merkintä sinne omiin tietoihin että mitä on hakenut, mihin vaivaan ja milloin

Vierailija
14/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sano että saan virtsatietulehdukseen reseptin soittamalla hänelle. Ja siis koska minulla on ollut se ennenkin, testejä ei tarvita.

Vierailija
15/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod, kun Suomi on pullollaan äitejä jotka haluaa zithromaxia kun pienokainen pari kertaa yskäisee. 

Vierailija
16/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:22"]

Mulle lääkäri sano että saan virtsatietulehdukseen reseptin soittamalla hänelle. Ja siis koska minulla on ollut se ennenkin, testejä ei tarvita.

[/quote]

Tää on ihan normikäytäntö jo terkkarissa. 

Vierailija
17/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Lääkkeet vapaaksi. Jos sitten arveluttaa jonkin lääkkeen käyttö, niin lääkäriltä saisi kysyä, että onkohan tämä nyt ihan hyvä idea.

Vierailija
18/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pissatulehdukseen pitäisi saada esim. hoitajan soitolla apteekkiin/merkinnällä tietokantaan se antibiootti, ihan kiusaamista nykyinen käytäntö. Samoin toistuviin sappivaivoihin ym. jo tutkittuihin asioihin voisi saada vähän helpommin ne lääkkeet...

Vierailija
19/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää muuten muissa maissa toimii? Onko muualla yhtä tiukkaa kun täällä?

Vierailija
20/29 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni on toistuva virtsatieinfektiokierre. Hänellä on joskus niin, että vasta kolmas viljely antaa tuloksen, eli kaksi negaa ensin. Ei ne testitkään aina totuutta kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän