Olisipa surullista, jos harrastaisi käsitöitä. Kaikki aina kammoaisivat juhlapäiviä, kun pelkäisivät saavansa minulta käsityön
Sitten he hampaat irvessä ottaisivat sen vastaan, hilloaisivat sitä kaapin perällä kaksi vuotta ja antaisivat sitten uffiin tai heittäisivät roskikseen.
Kommentit (7)
Ei vaan ne laitetaan esille kun tulevat kylään, ja sanotaan, että saa ottaa jos haluaa.
Joo, aika hyvä. Minäkin menen lankaan ja vastaan, että mun arvokkaita käsitöitä ei lahjaksi anneta.
Hyvä idea, mutta liian ilmiselvä aloitus. Parempi olisi valittaa jostain sukulaisesta (mielellään anoppi), joka antaa aina kamalia käsitöitä lahjaksi.
Huono provo, mutta esim. minä harrastan käsitöitä ja annan niitä vain sellaisille ihmisille, joiden tiedän arvostavan vaikkapa villasukkia. Joskus minua jopa pyydetään neulomaan sukat tai lapaset.
Minä en anna neulomuksiani kenellekään lahjaksi vaan ainoastaan silloin, kun asiasta on sovittu. Tosin yhdelle ystävälle neulon aina joululahjaksi samanlaiset villasukat tietystä langasta, kun hän niitä toivoo.
Äidiltä saa kaikenlaisia pipoja ja sukkia, joka joulu. Voisi tosin hieman päivittää kaavojaan, kun olen jo aikuinen mies ja meinaa olla ne teinikoon asusteet vähän turhan pieniä.
Vaikka ei sopivuus olekaan ihan 100% niin ei kylläpä tulisi mieleenkään heittää äidin tekemiä pois, vaan voisi vaikka omat lapset käyttää niitä, jos sellaisia joskus siunaantuu.
5/5
Nämä ottaa aina tuulta alleen.