Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan! 5,5 vuotta kotona, 2,5 vuotta työttömänä.

Vierailija
12.09.2014 |

Ihmeiden aika ei ole ohi! Nyt jännittää aika paljon! Työpaikkaa ei olisi edes olemassa jos en olisi ollut sinne firmaan muissa asioissa yhdeydessä puoli vuotta sitten, ja siitä se ajatus sitten lähti. Nyt mun pitää luoda itselleni se työpaikka ja minulla on jopa kaksi alaistakin, vastuu on aika iso, ja odotukset korkealla. Lapset ovat innoissaan kun pääsevät ensimmäistä kertaa päiväkotiin.

Nyt jännittää se, että osaako sitä olla töissä näin pitkän ajan jälkeen, vai loppuuko voimat. Löydänkö asiakkaita itselleni ja tulenko toimeen johdon kanssa, hyväksyvätkö he minun ideani... Minulle unelmatyöpaikka, mutta jos epäonnistun pudotus on kova henkisesti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Haasteita varmaan riittää, mutta härkää sarvista!

Vierailija
2/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Ja tulet pärjäämään hyvin, usko itseesi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Kyllä sä pärjäät:))

Vierailija
4/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Hyvin sinä siellä pärjäät :)

Vierailija
5/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tulta päin!

Vierailija
6/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut työpaikan saannin johdosta! : )

Vierailija
7/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mulla tulee ihan kyyneleet kun saan kannustusta täältä, nykyään tämä palsta kun on melkein ainoo ystävä :) Kyllä tämä työpaikka on työvoitto jo sinänsä, mulla on tapana "ajaa käärmettä pyssyyn" kun haluan jotain, joskus vaan käy niin että luulen itsestäni liikoja. Mutta nyt voi sanoa, että olen saanut työpaikan, se on jo huimaa.

ap

Vierailija
8/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi, kuulostaa ihanalta. Vaikken tunne sinua, olen onnellinen puolestasi! Tilanteesi on itselleni niin tuttu -- tuttua on työttömyys, elämä pienen lapsen kanssa ja olen muutamankin kerran itse tehnyt itselleni työpaikan -- ja jälleen kerran minulla on tuo projekti juuri meneillään.

Onnea onnea siis sinulle! Muista olla itsellesi lempeä, hetken aikaa menee varmasti, että totut uuteen rytmiin ja uusiin kuvioihin. Pystyt siihen varmasti! Saithan jo työnanatajan uskomaan itseesi noin vahvasti, että loivat uudenlaisen työnkuvan vain sinun tähtesi! NAUTI :)

Vierailija
9/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani haluaisin kuulla vähän että minkä tyyppistä työtä ja mikä ala? Tuntuu vaan niin harvinaiselta et nykypäivänä onnistuu vielä "myymään" ittelleen jonkun uuden roolin johonkin isompaan firmaan, kiva olis kuulla tarkemmin jostain onnistuneesta casesta. Onnittelut jokatapauksessa!

Vierailija
10/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työpaikan. Olin 11 vuotta työttömänä. Ikää 57 vuotta :) Ihmeiden aika ei tosiaan ole ohi.

Vierailija
11/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon! ihanaa että hyviäkin asioita tapahtuu ihmisille, tää oli mukava luettava :))

Vierailija
12/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tsemppiä ihan hirmuisesti!

Vierailija
13/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yrittäjä joskus muutaman vuoden, ja velat on niskassa vielä vuosia, mutta sen takia tämä työ sopii minulle että työnkuva on itsenäinen (toivottavasti) saan käyttää luovuuttani ja muuta mitä opin yrittäjyysaikana. Entisenä yrittäjänä tiedostan myös riskit erittäin hyvin. Yksi riski on se, että tuossa firmassa ei ole varmaankaan muita jotka tietäisivät minun alastani juuri mitään, ainakaan lähin esimieheni ei tiedä, eikä varmaan niillä ihmisillä ole yrittäjyydestä kokemusta, mutta sen näkee nyt sitten käytännössä, miten ottavat minut vastaan. 

Nyt päässä pyörii ideoita kuin karusellissa. Odotan että pääsisin toteuttamaan niitä, mutta pelkään että mitä jos mun ideat onkin ihan tyhmiä... mä oon horoskoopiltani vaaka, ja tälläistä se mun pään sisälläkin aina on :) Mietin että kivaa kun saa työkavereita, mutta mitä jos vahingossa tallaan jonkun varpaille eli menen toisen tontille... En ole tottunut isoihin työyhteisöihin, olen yleensä ollut töissä vain yhden tai kahden ihmisen kanssa, ei ole paljon firman pikkujouluja ollut, itseasiassa ei koskaan. Parin viikon päästä täytän 40v. ja nyt tuntuu että muutosta tulee elämässä paljon, ikäkriisi saa nyt jäädä. Voisin alkaa vaikka karppaamaan ja laihduttaa muutaman kymmenen kiloa...

Tämän tunteen, kun veri ja ajatukset virtaa kuumana, soisin kaikille työttömille, varsinkin muille toivottomille pitkäaikaistyöttömille, onnistumisen tunne ja se että minusta on johonkin, minut on hyväksytty, minulle on sanottu että tervetuloa taloon... taas itkettää...

ap

Vierailija
14/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:31"]

Ihan uteliaisuuttani haluaisin kuulla vähän että minkä tyyppistä työtä ja mikä ala? Tuntuu vaan niin harvinaiselta et nykypäivänä onnistuu vielä "myymään" ittelleen jonkun uuden roolin johonkin isompaan firmaan, kiva olis kuulla tarkemmin jostain onnistuneesta casesta. Onnittelut jokatapauksessa!

[/quote]

Firma on säätiö joka työllistää pitkäaikaistyöttömiä, toimintaa on monenlaista kahviloista pesulaan ja autokorjaamoon. Kun soitin alunperin säätiön johtajalle muissa asioissa, ja jostain syystä mainitsin että olen työtön, ja hän sitten kysyi että minkä alan, sanoin että isännöinti, ja johtaja sanoi että hän on juuri tulossa tapaamisesta heidän kiinteistöasoitaan hoitavan ihmisen luota, joka oli valittanut että hän uupuu kun on liikaa tekemistä. Säätiö tekee myös remonttihommia ja talonmiehentöitä tarpeen vaatiessa, omien rakennusten hoitamisen lisäksi. Tarkoitus on että alan tarjoamaan pienille taloyhtiöille isännöintiä, tässä kaupungissa kun isot firmat ei enää oikein huoli pieniä yhtiöitä asiakkaikseen, ja kun lait on tiukentuneet, on pienilläkin yhtiöillä enemmän tarvettä isännöitsijälle. He ovat nyt tehneet siellä suunnitelman että mitä asioita tulee minun vastuulleni, ja aluksi on kaksi "talkkaria" mun alaisuudessani, eli kaikki kiinteistöihin liittyvät asiat on sitten minun vastuullani ja minun tittelini on ohjaaja. Ohjaajat tuolla säätiössä siis ohjaavat työttömiä töihin kukin omalla vastuualueellaan. Se tuossa hommassa on parasta, että jos onnistun voin auttaa muita työttömiä työllistymään. Tässä kaupungissa on jo pelkästään yli 2000 työtöntä, ja pitkäaikaistyöttömiäkin olikohan 300 ja tuohon säätiöön kuuluu myös naapurikaupunki, heidän lukujaan en tiedä. Tiedän sen verran tämän kaupungin asioista että myös noille talkkarin työn tekijöille olisi tilausta, mikään taloyhtiö ei yleensä ole isoihin huoltofimoihin tyytyväinen, ja minulla on jonkinverran suhteita isännöitsijöihin ym. alan ihmisiin. Aion kyllä käyttää kaikki suhteet hyväksi ja hankkia uusia. Median hyödynnän myös mahdollisimman tarkkaan.

Anteeksi melko sekava selostus, mutta asiat kun on vielä alkutekijöissään, ne on sekavia, suunnitelmat on siitä mihin pitäisi päästä, mutta voi toki olla että päädytäänkin ihan jonnekin muualle.

ap

Vierailija
15/15 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:32"]

Sain työpaikan. Olin 11 vuotta työttömänä. Ikää 57 vuotta :) Ihmeiden aika ei tosiaan ole ohi.

[/quote]

Pistit paremmaksi :D Onnea! Koskaan ei saisi antaa periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä