Miksi mä en laihdu???
Alotuspaino 96 kg ja reilu kuukauden ollu ilman roskaa (sipsi, limsa, karkki, alkoholi). Ekalla viikolla lähti 2,5 kg ja sen jälkeen ei mitään!!! Syön 5-6 kertaa päivässä, kalorit 1400-1700 (ihan grammalleen en laske joka päivä). Liikuntaa en ole paljoa lisännyt, kävelen kuitenkin työmatkat, noin 8 kilsaa päivässä. Syön lihaa, kalaa, kanaa, salaattia, hedelmiä, rahkaa, vihanneksia. Pastaa, perunaa, leipää en juurikaan. Puuroa joskus.
Tosi turhauttavaa!!! Ennen söin karkkia, viiniä, juustoja enkä miettiny mitään ja paino tossa samassa pari vuotta.
Kommentit (8)
Kuukausi on aika lyhyt aika. Syötkö varmasti tarpeeksi rasvaa ja proteiinia? Liian vähärasvaisella dieetillä kroppa saattaa ryhtyä ajattelemaan, että nyt on pula-aika ja pitää läskeistä kiinni kaksin käsin. Ei myöskään kannata tuijottaa pelkkää painoa, vaan ryhtyä ottamaan mittoja kriittisistä kohdista, usein mitoista lähtee senttejä pois, vaikkei painossa vielä mitään tapahtuisikaan. Vaihtele ruokia ja liikuntaa, sekin saattaa auttaa jumitukseen.
Älä syö mahaa täyteen . Hanki hyvä harrastus . Nauti.
Jos vähennät hiilareita, ota selvää kyseisestä ruokavaliosta. Tiedät, mitä syödä ja miksi.
Ja lisätään vielä että mä olen ollut käsittämättömän väsynyt tän kuukauden. Joka ilta suunnilleen 21-22 nukkumaan ja aamulla kun kello soi 6.45 oon aivan unessa vielä.
Tänään nukuin päikkärit töiden jälkeen kun viikko painaa jo niin paljon.
Ole mielummin semmonen entinen onnelline ja painonen kuin nyt tämä turhauttava laihduttaminen.
Kokeile vähän monipuolisempaa urheilua, jotain mistä tykkäät esim uinti, pyöräily, kuntosalin ryhmäliikunnat jne :) ainakin vois auttaa tohon väsymykseen! Ja kannattaa kattoa aika tarkkaan että saat tarpeeks proteiinia ja myös hyviä rasvoja, millekkään rasvattomalle dieetille ei kannata alkaa, eikä hiilareitakaan kannata kokonaan jättää alussa pois. Tärkeetä on kuitenkin et syöt tarpeeks ja usein, toi 5-6 kertaa kuulostaa hyvälle. Ja juot vettä. Tai sit yks syy voi olla myös se että oot laskenu noita kalorimääriä jotenkin väärin? Tsemppiä! :)
Ehkä se väsymys on hiilaririippuvuus-oire, eli elimistöäsi nyt watuttaa ettei se saa enää ns. nopeaa polttoainetta johon se oli tottunut tolla vanhalla ruokavaliolla, kestää jonkun aikaa päästä hiilarikoukusta.