Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä todistetaan että on työtön, esim. teatterissa alennuksen saamiseksi?

Vierailija
11.09.2014 |

En mä ole saanut mitään työttömän passia tms. Nyt tuntuu että pää hajoo ja on pakko päästä kattoo jotain esitystä, mutta alennus tulee tarpeen (vaikka jotenkin noloa).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen netistä, mut kyl mul tulee aina se maksuilmoitus postista. Aika tylsää kyl näyttää siin samalla päivärahojen suuruus, eiks ne ole aika henkilökohtasia asioita... Tarpeeks nolottaa myöntää ettei kukaan huoli mua töihin.

ap

Vierailija
2/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla työttömiä linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailisin myös vastausta samaan kysymykseen. En minäkään ole saanut mitään työtön-korttia. Vielä viitisen vuotta sitten niitä oli ainakin.

Vierailija
4/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näytetään päivärahojen maksukuitti, se mikä tulee kelalta maksun jälkeen. Ennen oli se työkkärin kortti, mutta ne on jo poistettu.

Vierailija
5/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:06"]

Nykyään näytetään päivärahojen maksukuitti, se mikä tulee kelalta maksun jälkeen. Ennen oli se työkkärin kortti, mutta ne on jo poistettu.

[/quote]

Siis maksuilmoitus esim. työmarkkinatuen maksamisesta.

Vierailija
6/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:06"]

[/quote]

Siis maksuilmoitus esim. työmarkkinatuen maksamisesta.
[/quote]

Mutta työttömyyskassoista ei yleensä tule mitään maksuilmoituksia, ei ainakaan jos hakee päivärahat netin kautta.

Vierailija
7/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin sivuilta voi tulostaa kun kirjautuu sinne sisään. Sieltä joku omat työllisyystiedot tms. Missä näkyy koko työkkärissäkäyntihistoria..

Vierailija
8/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 00:06"] Nykyään näytetään päivärahojen maksukuitti, se mikä tulee kelalta maksun jälkeen. Ennen oli se työkkärin kortti, mutta ne on jo poistettu. [/quote] Siis maksuilmoitus esim. työmarkkinatuen maksamisesta. [/quote] Mutta työttömyyskassoista ei yleensä tule mitään maksuilmoituksia, ei ainakaan jos hakee päivärahat netin kautta.

[/quote]

No en mä tiedäkään työttömyyskassoista, tiedän vain kelan kautta maksetuista rahoista. Kai nyt sulla jokin todiste työttömyydestä on? Päätös rahojen maksamisesta, siis se päätös kun olet alun perin hakenut työttömyysrahoja? Joku paperi missä lukee tyyliin "olet oikeutettu päivärahoihin, maksetaan niin ja niin paljon"?

Vierailija
9/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin siihen on käytetty mm. paikallista työttömien yhdistyksen jäsenkorttia.

Kannattaa kysyä siitä paikasta, minne olet lippuja ostamassa. Käytännöt vaihtelee erittäin paljon. Jossain luotetaan ihmisen sanaan, jossain muualla syynätään kaikki mahdolliset paperit ja leimat.

Vierailija
10/10 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt työkkärin korttia. Se on tosin vanha ja itse olen tehnyt siihen jatkomerkinnät. Ehkei niitä saa enää. Kelan päätöksiä olen näyttänyt, kai sieltä kassan sivuiltakin saa tulostettua jonkun päätöksen? Monissa paikoissa tosin luotetaan sanaan, työttömöksi ilmoittautuminen kun ei ole kovin helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan