Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitysripuli

Vierailija
26.08.2009 |

Onko muilla samaa vaivaa?

Todella ärsyttävää ja kiusallista...

Minulla alkoi kesäkuussa, kun ostimme auton. Asumme Hgin keskustassa, ja joudun tekemään paljon taskuparkkeja ahtaisiin väleihin ja ajamaan työni vuoksi keskustassa paljon. Joka aamu mua jännittää niin, että käyn 2-3 kertaa ripulilla ennen kuin pitää lähteä. Ajo sujuu hyvin, ja parkkiin saan auton koloon kuin koloon, ainakin toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin.

En tiedä miksi jännitän tätä niin paljon: kortti on ollut jo 10.v. ja autolla olen ajellut säännöllisesti jo ennen kuin ostimme tämän oman auton.

Ei voi ymmärtää...

Mikä tähän auttaisi? Ärsyttää, kun jatkuvasti aamutoimien ohella on juostava vessassa!!!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lohduttavaa jollain tavalla, että on näitä kohtalontovereita :D Minulle nauroi hyvä ystävä jo ala-asteella, kun koiria lenkittäessämme jouduin AINA poikkeamaan metsään ripuloimaan... Eli minulla tämä alkoi siinä n. 11 vuotiaana ja nyt olen yli 30 vuotias. Olen diagnosoinut itselleni ärtyvän suolen oireyhtymän, koska keliakiaa ja laktoosi-intoleranssiakaan ei ole. Keskimäärin käyn kakalla 4-6 kertaa päivässä, useimmiten se on löysää tai löysähköä. Hupaisaa, että tuosta huolimatta olen montakymmentä kiloa ylipainoinen nykyisin! Voisin kyllä vannoa, että ulos tulee monta kertaa enemmän kuin mitä menee kurkusta alas :/....

Imodiumin otan ennaltaehkäisyksi jos tiedän joutuvani esim. esiintymään tai istumaan jossakin tilaisuudessa useita tunteja. Ruokavaliosta en ole juurikaan saanut apua, paras olo on mitä vähemmän syö hiilihydraatteja. Sokeria en syö muutenkaan, mutta mieluiten pitäisi olla myös kokonaan ilman viljatuotteita. Tällöin ei vatsaa turvota ja uloste ei ole niin löysää...

Oi voi, on minullakin ollut niin monia koomisia tilanteita vatsaongelmani vuoksi... lenkillä soitin joskus miehelleni että tule äkkiä hakemaan, nyt on kauhea paskahätä, kun ei ollut paperia mukana ja tiesin olevani pulassa jos olisin metsään sontinut. Joskus kotona, kun mies oli vessaistunnolla, jouduin itse ryntäämään ulos ja metsään koska en pystynyt enää odottamaan ja pidättämään, kun vatsanväänteet ovat minulla ainakin sellaisia, että hiki kihoaa otsalle.

Vierailija
22/36 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi stressivatsa. Hätä tulee useimmiten aamulla jos haluaisin torkuttaa. Ikinä en ole siihen kyennyt. Stressaan mm. sitä että mitä tapahtumia kyseisellä viikolla on, etten vain ole unohtanut mitään ja ylipäätään stressaan sitä että stressaan :D jos ymmärrätte. Töihin lähdöstä ei ole tietoakaan ellei hätä numero 2-3 ole tehty. Lääkärissä käyty ja kaikki testit tehty. Ravitsemusterapeutilla käyn muttei niistä mitään apua ole ollut.
Ainoa mikä vähän on auttanut niin aamupalan yhteydessä joskus käytän visibliniä. Oikein huonon paikan tullessa vähän auttaa myös kun hengittelen rauhassa ja keskityn vain ja ainoastaan hengitykseen.

Tätäkin lähettäessä stressasin oikeinkirjoitusta jonka vuoksi tuli hätä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma myös täällä, helvetin ärsyttävää.. Muutenkin vatsa aina riesana, vessahätä voi iskeä missä tahansa milloin tahansa ja on aikas paha, jos et heti pääse vessaan.. 

Välillä tekee mieli lopettaa syöminen, tyhjä suoli ei ripuloi. >:!

Vierailija
24/36 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Jos on tiedossa vähänkään arkirutiineista poikkeavaa, pönttö kutsuu. Erittäin ärsyttävää. Ei auta Immodiumit ei. Lääkäri olisi antanut mielialalääkkeet, mutta en huolinut. Kohta ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
25/36 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä sama juttu, juostaan vuoroon huussissa ennen jotain perhejuhlaa tai matkaa. Mulla on auttanut kun olen vähentänyt maitoa ja viljaa ruokavaliosta, samoin kaikki light-tuotteet ja keinotekoiset rasvat pois. Eli ei ehkä ihan pelkästään hermoperäistä sitten kuitenkaan, ainakaan mulla, vaikkei testeissä mitään ole näkynytkään.

Vierailija
26/36 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:25"]

Oi voi, on minullakin ollut niin monia koomisia tilanteita vatsaongelmani vuoksi... lenkillä soitin joskus miehelleni että tule äkkiä hakemaan, nyt on kauhea paskahätä, kun ei ollut paperia mukana ja tiesin olevani pulassa jos olisin metsään sontinut. Joskus kotona, kun mies oli vessaistunnolla, jouduin itse ryntäämään ulos ja metsään koska en pystynyt enää odottamaan ja pidättämään, kun vatsanväänteet ovat minulla ainakin sellaisia, että hiki kihoaa otsalle.

[/quote]

Voi ei.. Kiitos nauruista! Olen siis kohtalotoveri, joten saanen huvittua.. :D Itse kerran jouduin paskomaan, onneks pimeällä, parkkipaikalla.. Oli varmaan kiva yllätys seuraavana aamuna autoilleen tulleilla..

Kiinnostaa, onko kellään käynyt oikeasti pahasti vaikka julkisella paikalla, niin että joku muu on sen todistanut? 

Vierailija
27/36 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin jännitys vatsa +kuukautisten aikaan on maha ihan sekaisin. Toistaiseksi vältytty pahimmalta mutta lähellä ollut.

Vierailija
28/36 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut tähän vaivaan oikeasti apua? Lääkitys? Itse turvaudun peräruiskepusseihin, jos tiedän ettei pääse pitkään aikaan vessaan. Esim. matkoilla.

Vierailija
29/36 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuonti kannattaa ainakin lopettaa.

Vierailija
30/36 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinjuonti kannattaa ainakin lopettaa.

Ei se kahvista ole kiinni. Ei sille voi kun hyväksyä asia ja käydä paskalla ennen stressaavaa tilannetta.

Vierailija
31/36 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaverin kanssa kerran alkossa. No näin siinä sivusilmällä jonkun pullon mistä tullut kunnon rapulat joskus. Välitön paskan lähtö nollasta sataan. Juoksu ulos jonkun roskakatoksen kupeeseen paskomaan. No eiköhän tullut joku mimmi siihe ja vielä alko jotain kysymään niin huusin että oon paskalla. Ilme oli aika hurja, kääntyi roskapussin kanssa tulosuuntaan välittömästi.

Vierailija
32/36 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Jos on tiedossa vähänkään arkirutiineista poikkeavaa, pönttö kutsuu. Erittäin ärsyttävää. Ei auta Immodiumit ei. Lääkäri olisi antanut mielialalääkkeet, mutta en huolinut. Kohta ei ole vaihtoehtoja.

Ei auta mielialalääkkeet mulla.

Imodiumia en ole vielä ressivatsaan kokeillut.

Mua lisäksi oksettaa heti herätessä.

Ei voi mitään syödä, kun heti punkee ulos puolikas banaanikin.

Verensokerit alhaalla, vatsa kipeä, väsymys, tärinä, oksetus ja paskotus.

Elä siinä sitten.

Vierailija
33/36 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut tähän vaivaan oikeasti apua? Lääkitys? Itse turvaudun peräruiskepusseihin, jos tiedän ettei pääse pitkään aikaan vessaan. Esim. matkoilla.

Peräruiskepussit? Mitä ne on?

Vierailija
34/36 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös menee maha ripulille jännityksestä, apua en ole saanut mistään.

Vierailija
35/36 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgghj

Vierailija
36/36 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas imodium 1-2h ennen reissua tai ressaavaa tilannetta toimii. 25v kokemus imodiumin käytöstä. Ja tällä systeemillä onnistuu etelänmatkatkin🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi