Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosottoon ilman tuloja tai omaisuutta?

Vierailija
11.09.2014 |

Opintoni keskeytyivät mielenterveysongelmien vuoksi enkä ole saanut maksettua takaisin opintotukea, ja nyt sain ulosottokirjeen. Minulla ei kuitenkaan ole mitään tuloja tai omaisuutta, muuta kuin vähän vaatteita ja hammasharja. Talo on vanhempieni.

Mitä tästä seuraa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot viis vuotta lusmuna, niin velat kuittaantuu ja siitä muutama vuos, niin saat luottotietos

Vierailija
2/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viistoista, ei viis. Lisäksi jos sitä rahaa ja omaisuutta ei ole, niin mitäs siinä sitten. Ei se ulosottomies voi tyhjästä mitään ottaa. Jos saat veronpalautuksia niin ne menee joka kerta, toisaalta jos saat työn niin sitten voi jossain välissä ruveta palkasta menemään jos et sovi maksuaikataulua velkojan kanssa sitä ennen.

Voit tietty muutenkin velkojan kanssa koittaa sopia maksuaikataulua ettei se edes menisi ulosottoon. Kelasta en kyllä tiedä onnistuuko tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu veronpalautukset ovat ainoat massit mitä multa saavat. Odottelen kiltisti sen 15vuotta. Töissä olen, mutta en minnekään ole ilmoittanut joten eivät voi palkkaani varastaa. Tai jos sen tekevät niin jään työttömäksi.

Vierailija
4/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:44"]Juu veronpalautukset ovat ainoat massit mitä multa saavat. Odottelen kiltisti sen 15vuotta. Töissä olen, mutta en minnekään ole ilmoittanut joten eivät voi palkkaani varastaa. Tai jos sen tekevät niin jään työttömäksi.
[/quote]

No kyl ne sen saa selville että olet töissä, verotiedoistahan sen näkee..
Ja työmarkkinatuestakin voidaan ulosmitata jos esim menosi ovat tosi pienet. Ulosotto laskee sellasen perusosan mikä jää sulle ja kaikki muu raha ulosmitataan.

Vierailija
5/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:44"]Juu veronpalautukset ovat ainoat massit mitä multa saavat. Odottelen kiltisti sen 15vuotta. Töissä olen, mutta en minnekään ole ilmoittanut joten eivät voi palkkaani varastaa. Tai jos sen tekevät niin jään työttömäksi.
[/quote]

Ulosotto kyllä itse selvittää sen työpaikkasi josset ole pimeästi töissä. Mutta siis mitä helvettiä, yleensähän opintotuen takaisinperinnät ovat parin tonnin luokkaa. Sehän on hetkessä maksettu pois.

Sen takia meinaat alkaa pummiksi????

Vierailija
6/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:44"]Juu veronpalautukset ovat ainoat massit mitä multa saavat. Odottelen kiltisti sen 15vuotta. Töissä olen, mutta en minnekään ole ilmoittanut joten eivät voi palkkaani varastaa. Tai jos sen tekevät niin jään työttömäksi.
[/quote]

No kyl ne sen saa selville että olet töissä, verotiedoistahan sen näkee..
Ja työmarkkinatuestakin voidaan ulosmitata jos esim menosi ovat tosi pienet. Ulosotto laskee sellasen perusosan mikä jää sulle ja kaikki muu raha ulosmitataan.
[/quote]

Justhan tuo sano ettei oo ilmottanut mihinkään = pimeenä tekee

Vierailija
7/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ottaa käytännössä kaikilta kokopäivätöitä tekeviltä kolmasosan nettopalkasta, ellei sitten ole erikoisen korkeat tulot....

Vierailija
8/8 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:44"]Juu veronpalautukset ovat ainoat massit mitä multa saavat. Odottelen kiltisti sen 15vuotta. Töissä olen, mutta en minnekään ole ilmoittanut joten eivät voi palkkaani varastaa. Tai jos sen tekevät niin jään työttömäksi. [/quote] No kyl ne sen saa selville että olet töissä, verotiedoistahan sen näkee.. Ja työmarkkinatuestakin voidaan ulosmitata jos esim menosi ovat tosi pienet. Ulosotto laskee sellasen perusosan mikä jää sulle ja kaikki muu raha ulosmitataan.

[/quote]

Paitsi että jos nuo ulosmittaavat esim. pientä ansiosidonnaista, niin ulosoton suojaosuus on pienempi kuin se mitä esim. sossu käyttää miniminä. Eli siis saat sossusta sen heidän miniminsä ja suojaosuuden eron. Käytännössä sossu siis maksaa osan ulosotosta :)

ps. tätä on naureskeltu muutama vuosi, luulisi että se on muutettu, mutta en ole kuullut että olisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi