Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä (yleensä) uimataitoiset lapset saavat mennä uimahalliin ilman

Vierailija
11.09.2014 |

aikuista?

Eri uimahalleissa voi olla vähän erilaiset ikärajat mutta mietin mikä on tavallisin. Meidän uimahallissa lukee vain "uimataidottomilla tai pienillä lapsilla tulee olla aikuinen valvoja". Mitä tuo "pieni lapsi" mahtaa sitten tarkoittaa.

Päästäisitkö oman 9-vuotiaan lapsesi kaverinsa kanssa uimahalliin? (hyvä uimataito kummallakin)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v. Se on uimahallin säännöissä.

Vierailija
2/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uimahallissa tuo on 8 v. Meillä 10 v. on saanut mennä ilman vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin 6-vuotiaasta asti kavereiden kanssa eikä kukaan kommentoinut. Mihin sitä valvojaa tarvitsee, jos lapset osaavat uida ja käyttäytyä? Tuskin siellä hallissa kuolee, vaikka mamma ei olisikaan mukana.

Vierailija
4/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiastamme en päästäisi vielä kahdestaan kaverin kanssa uimahalliin, lähes 11-vuotiaamme on käynyt muutamia kertoja kavereiden kanssa.

Vierailija
5/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on käyneet 7 vuotiaista asti yksin uimahallissa ja maauilmalassa. valvomattomalle rannalle en ole vielä päästänyt. 

Riippuu lapsen uimataidosta mutta kyllä mä muistan käyneeni alle kouluikäisenä uimarannalla yksin kavereiden kanssa.. 

Vierailija
6/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap miettinyt samaa. Meidän poika oppi uimaan jo 5 vuotiaana yksin. Kun hän oli 7vuotias, niin kävin hänen kanssaan uimassa niin, että uin itse kuntouintia isossa altaassa ja lapsi ui sillä välillä lastenaltaassa. (näköyhteys). Kunnes kerran valvoja tuli minulle sanomaan, että lapsi ei saa uida yksin. Ihmettelin tätä kun kyseessä oli kuitenkin jo 7 vuotias lapsi joka oli uinut jo 2 vuotta ja ui todella taitavasti. (yli 50 metriä). Valvoja ei osannut perustella mitenkään järkevästi minkä ikäisenä poika saisi yksin uida. Mitään selvää ikärajaa uimahallissa ei ilmeisemmin ole. Mutta koska poikani on pienikokoinen, niin ilmeisemmin se katsotaan sitten pärstäkertoimen mukaan. 

Järvenpään uimahallista on kyse ja siellä on muutenkin niin paljon kieltoja ja kylttejä, että ei perillä pysy. Nyt poika on 8v, että jokohan se saisi uida kanssani eri altaassa...

Vierailija
7/7 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä omaan 9-vuotiaaseen luota niin että päästäisin yksin. Osaa uida, mutta äkkiäkö kaverin kanssa innostuessa käy joku töppäys. Siitä kai se on kiinni, jos luotat että osaa kunnolla uida ja touhut ei lähde käsistä kaveriensa kanssa liikaa innostuessa ja saa huonoja ideoita, niin sitten voi päästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä