Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään teillä on mennyt tottuessa uuteen sukunimeen naimisiin mentäessä?

Vierailija
11.09.2014 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari kuukautta. Lääkärissä meni hetki tajuta että huudellaan mua, uudella sukunimellä. Johonkin souttaessa mietin hetken mikäs se nimi nyt olikaan, allekirjoitus vanhalla nimellä jne.. Kertaakaan en kyllä täysin mokannut, mietin aina hetken ennenkuin avasin suuni :) Ei kyllä kauaa mennyt että oli jo ihan "normaalia elämistä"

Vierailija
2/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi. Tosin muutaman vuoden jälkeen esittelin itseni tyttönimellä, kun olin aivan ajatuksissani:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin uuteen sukunimeen? Ei naimisiinmeno kenenkään nimeä muuttanut, ei minun eikä miehen.

Vierailija
4/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:12"]

Mihin uuteen sukunimeen? Ei naimisiinmeno kenenkään nimeä muuttanut, ei minun eikä miehen.

[/quote]

Oletpa onnekas, että jommalla kummalla on niin lyhyt sukunimi. Meillä olis tullut niin pitkä yhdistelmä, ettei olis postilaatikkoon mahtunut!

Vierailija
5/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kun menee veljen kanssa naimisiin niin on niin paljon helpompaa.

Vierailija
6/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuukausi ehkä. Tykkään uudesta sukunimestä, se on terävämpi kuin vanha. Mikä taas helpottaa koko nimen lausumista, etunimi kun on pehmeä ja oon vähän mumisija.

Vierailija
7/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeasti totuin. Eipä vaihtunut kuin 3 kirjainta sukunimen keskeltä :)

Vierailija
8/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:45"]Tosi nopeasti totuin. Eipä vaihtunut kuin 3 kirjainta sukunimen keskeltä :)
[/quote]

Korjaan, kaksi kirjainta! :D

Vierailija
9/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleenkin sukunimen kanssa sulattelemista ja häistä on aikaa jo kaksi vuotta...

Vierailija
10/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vaihtaa nimeä?! Ei se mies teitä omista.

Vierailija
11/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

News flash: Sukunimeä ei tarvitse vaihtaa. Ja siten ei passia, ajokorttia, kaikkia muita kortteja....

Vierailija
12/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:25"]

[/quote]

Oletpa onnekas, että jommalla kummalla on niin lyhyt sukunimi. Meillä olis tullut niin pitkä yhdistelmä, ettei olis postilaatikkoon mahtunut!

[/quote]

Totta, se olisi vähän hankalaa, saati jos ottaisi molempien sukunimet käyttöön ja nimenä olisi sitten joku Saara-Marjatta Lahdenpohjukka-Viitteenmäensivu.

Vierailija
13/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt. Meillä on itse asiassa kummallakin suhteelliset pitkät sukunimet, minun nimessäni on 11 kirjainta ja miehen nimessä jopa 14. Mutta eihän nimen pituus mihinkään vaikuta.

Vierailija
14/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:53"]

[/quote]

Miksi pitää ottaa miehen sukunimi?

Vierailija
15/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 10:16"]

[/quote]

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt. Meillä on itse asiassa kummallakin suhteelliset pitkät sukunimet, minun nimessäni on 11 kirjainta ja miehen nimessä jopa 14. Mutta eihän nimen pituus mihinkään vaikuta.

[/quote]

Asian ydin taitaa kyllä olla nyt jossain muualla. Mutta ei kaikki sukunimet edes sovi yhteen, Suomessa löytyy sekä ylä- että alamäkiä.

Vierailija
16/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:53"]

[/quote]

Joillakin naisilla nyt on vaan niin hyvä itsetunto, ettei ne koe tulleensa omistetuiksi kellekkään sukunimen perusteella. Vai omistaako oma sukusi sut niin kauan kuin nimi vaihtuu?

Vierailija
17/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:12"]Mihin uuteen sukunimeen? Ei naimisiinmeno kenenkään nimeä muuttanut, ei minun eikä miehen.
[/quote]

Aika huonosti, ei tämä kommentoija ehtinyt ekana. Vastaus oli niin ennakoitavissa, että oikein tympi.

Vierailija
18/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on mukavampaa ja selkeämpää kun molemmilla on sama sukunimi. Otin miehen nimen, sillä miehen mielestä mun sukunimellä olevia on ihan tarpeeksi meidän suvuissa. (mulla siis kaikki isän puolen serkut on samalla sukunimellä, ja niitä on paljon)

Tykkäsin nimestä ja jos me johonkin sukuun kuulutaan, niin ehdottomasti mun sukuun. Ajatusmaailma on paljon lähempänä sinne päin, miehen sukulaisten kanssa ei ole yhteistä kuin nimi.

Vierailija
19/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otin miehen nimen, sillä miehen mielestä mun sukunimellä olevia on ihan tarpeeksi meidän suvuissa. (mulla siis kaikki isän puolen serkut on samalla sukunimellä, ja niitä on paljon)" 

Tämä on tosi yllättävää :-)

Vierailija
20/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääks täällä nyt alkaa morkkaamaan niitä jotka ottaa miehensä sukunimen? Perus av. Nää kommentoijat oikeen huudattaa että TÄH siis kuinka alistuva sä oot ku otat sun miehen sukunimen, mä oon sentään itsenäinen nainen!! ihan ku se olis joku nykyajalla joku suurikin juttu, Naisten oikea alistaminen tapahtuu muissa asioissa.