Kaikki muuttui paremmaksi kun...
Kivoja ideoita, oivalluksia tänne! Aloitan: kaikki muuttui paremmaksi kun siirsin ”oman hetkeni” iltamyöhästä aamunaikaiseen. Viinin lipittämisen lopetin (lasten nukkumaan menon jälkeen, noin puoli pulloa, noin tunti) ja herätyskelloni soi nykyään kuudelta. Nousen heti. Laitan kyllä ensin valmiiksi täytetyn pesukoneen päälle, mutta sitten keitän kahvin ja juon sen keittiönpöydän ääressä uutiset lukien (laptop) ja tuuletan alakerran keittiö-ruokatila-olohuoneen. Kesällä siirryn ulos kahvittelemaan. Olen väsyneempi lasten nukkumaanmenon aikaan ja opettelin itse menemään nukkumaan aikaisemmin. Minulla on hermoja ja energiaa enemmän kuin ennen, olen pitkäpinnaisempi äiti ja päänsärky on poissa!
Kommentit (12)
Päätin etten aio enää ikinä olla parisuhteessa enkä harrastaa seksiä.
Ryhdyin pitämään huolen vain omista asioistani
Lopetin alkoholin käytön kokonaan. Vaikka käytin sitä vain vähän viikonloppuisin, 1-2 lonkeroa per ilta, niin se masentava olo jatkui päiväkausia.
Nyt tiedän (mitattu), että jo se yksikin alkoholiannos estää yön aikaisen palautumisen. Eli asialle löytyi myös selitys.
Vähentää tavaraa kotoa, on kevyempi olo kaikenkaikkiaan.
Otin vastuun omasta elämästäni ja onnellisuudestani
Elän ittelleni ja unohdan miehen.mikä vapauttava tunne!
Opettelin hyväksymään itseni ja rakastamaan itseäni
sulla on lemmikkieläin, siitä on seuraa ja lohtua
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin pitämään huolen vain omista asioistani
Tämä. Siis tätä ei voi tarpeeksi painottaa miten paljon se poistaa stressiä elämästä!
Tajusin, että äitini todennäköisesti kuolee vuoden sisään ja isän asiat voin ulkoistaa yhteiskunnalle. Valtava kivi vierähti harteilta. Nyt pääsen keskittymään siihen riemukkaaseen oivallukseen, että miten paskasti minulla ikinä meneekään, se on kaukana siitä miten he asiansa sössivät ja miten surullisia heidän viimeiset vuotensa ovat olleet sen takia. Älkää lipittäkö, pienempikin jatkuva tissuttelu pehmittää pään ja loppu on masentava. Se pää kun ei pehmiä kokonaan, se tajuaa kyllä olevansa yksinäinen ja surkea.
Minä aion keskittyä siihen, että elän niin että vanheneminen menettelee. Järjestän asiani ja elämäni siihen malliin, ettei tarvitse turhaa murhetta kantaa itse eikä seuraavan polven. Ja jos menen järjiltäni, ohjeistan heidät etukäteen, miten toimia.
Tajusin ettei parisuhde kerta kaikkiaan ole minun juttuni, tarvitsen liikaa oma aikaa ja tilaa että se voisi toimia. Turha hakata päätään seinään, rasittaa itseään ja tuottaa pettymyksiä muille.
Kun aloin tavoitella omia, eikä muiden asettamia unelmia.