Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä äitiyslomalle?

Vierailija
10.09.2014 |

Olen puolivuotiaan vauvan äiti ja arki on alkanut tuntua vähän tylsältä. Vauva on helppo ja lisäksi minulla on kiltti 3-vuotias, joka leikkii ja touhuaa itsekseen. Kotia olen siivoillut ja ruokaa laittanut, lisäksi käymme kerhoissa kolmesti viikossa ja leikkikentällä päivittäin.

Mitä voisin alkaa tekemään tässä kotielämän ohella? Jotenkin tuntuu että olen liikaa jouten. Virtaa ja aikaa olis, mutta pää on tylsistynyt rutiineista. Olen myynyt kaikki tarpeettomat tavarat netissä ja järjestelly kaapit...

Mitä te muut äidit teette? Harmiksi ei ole omaa pihaa jota vois hoitaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen. Esim. avoimessa yliopistossa on vaikka mitä kursseja.

Vierailija
2/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen esimerkiksi kotitöitä, virkkaan, neulon, ompelen ja kerään marjoja/muita puutarhatöitä. Välillä kiertelen kauppoja ja kirppiksiä. Iltapäivisin juttelen isojen lasten koulukuulumisia ja neuvon läksyissä. Tekemistä on enemmän, mitä ennättää vuorokaudessa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen pääsykokeisiin ja käyn iltalukiossa :)

Vierailija
4/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista. Yksinäisyydessäni tutustuin yhteen mieheen, jonka kanssa menikin ystävyys aika pitkälle. Se aiheutti aviokriisin, mutta selvittiin. 

Jos nyt voisin valita toisin, oilsin valinnut ehkä yliopiston avoimet kurssit tai virkkuukoukun uusien ystävien tilalle.

Vierailija
5/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kutoa lapsille sukkia ja pipoja.

Vierailija
6/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ku käy kateeksi. olisi itselläkin niin helpot lapset, ja helppo elämäntilanne että jaksaisi kulkea perhekahviloissa yms.

Vierailija
7/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele uutta kieltä?

Vierailija
8/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:58"]voi ku käy kateeksi. olisi itselläkin niin helpot lapset, ja helppo elämäntilanne että jaksaisi kulkea perhekahviloissa yms.
[/quote]

No mikä sua oikeasti estää

Vierailija
9/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos leikkisit sen 3vuotiaan kanssa? kyllä munkin 4v viihtyy/viihtyny nuorempana yksin, mutta siitä vasta riemu ratkiaa että äiti oikeesti on kiinnostunut musta ja tekee mun kaa.

Askartele, opeta numeroita, värejä jne. Leiki hiekkalaatikolla kaverina, heittäydy lapseksi, aika kuluu hyvin. 

Siinäpä on tekemistä niin paljon kuin vaan viitsii. Enkä tarkoita että koko ajan pitäisi lasta viihdyttää, ei.

Vierailija
10/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, ne oikein tajua miten sinulla on sitä aikaa tehdä jotain keskittymistä vaativaa omaa juttua. Siis vaikka 3-v touhuilisikin kivasti itsekseen sisällä/ulkona, niin eikö sen ikäistä kuitenkin ole hyvä vahtia ja pitää silmällä, eikä vaan lykätä pihalle/ omaan huoneeseen. Samoin puolivuotias, eikö se pian ala konttailla joka paikkaan ja tutkia maailmaa, miten sä meinasit siinä opiskella espanjaa tai virkata pöytäliinoja... (?) Siis muistan ja tunnistan kyllä tylsyyden, kun päivät täyttyivät vain lasten tuijottamisesta, mutta en kyllä keksinyt muutakaan tapaa pitää hommaa järkevänä ja turvallisena. 

Vierailija
11/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:58"]voi ku käy kateeksi. olisi itselläkin niin helpot lapset, ja helppo elämäntilanne että jaksaisi kulkea perhekahviloissa yms. [/quote] No mikä sua oikeasti estää

[/quote]

tämä elämäntilanne. jos on jokaiselle arki päivälle joko lääkäriä, perhetyöntekijää, tai jumpparia niin ei siinä jaksa muuta. ja eritysilapsi siihen päälle. ja isosisko joka kärsii siitä. ja on aina vaatinut todella paljon huomiota (ja ei opi leikkimään yksin kovin pitkiä aikoja). ei ole enään yksinkertaisesti mehuja muuhun.

Vierailija
12/12 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kotona olosta ja lastesi seurasta. Usein äidit ovat uupuneita. Hienoa kun olet noin jaksava. Ole lapsille läsnä, he tarvitsevat sinua. Pysähdy elämää tätä hetkeä heidän kanssa ja arvostamaan tätä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän