Ei se lapsi kärsi korviksien laitosta.
Aivan naurettavaa kukkahattutäteilyä. Ei -90 luvulla ainakaan mitään tuollaista haloota nostettu. Monella mun päiväkotikaverillakin oli korvikset ja aika vähän oli tyttöjä joilla ei ollut korviksia.
Kommentit (11)
Minusta alaikäisille ei saisi laittaa kyllä korviksia ilman että lapsi itse haluaa. Sain minäkin ne alle kouluikäisenä, mutta minä itse halusin, ja vanhemmat varoittivat minua että se sitten sattuu. Ja halusin silti. Minusta oli ihan ok että ne korvikset sainkin.
Mutta esim. pikkuvauvoille korvisten laittamista en ymmärrä, enkä niin pienille jotka eivät itse korviksia "osaa" haluta. Kyllä se laitto meinaan kipua tuottaa, vaikkei kovin pitkäkestoista, eikä minusta minkäänlaista kipua saa tuottaa lapselle ilman että siihen on oikeasti syytä. Esim. rokotukseen ja verikokeeseen tarvittaessa on syy, joten on ok tuottaa tilapäinen kipu, mutta pikkulapsen korvakoru ei ole tarpeellinen missään mielessä.
White trash -puuhaa laittaa pikkulapsille lävistyksiä.
Mutta eihän tämä roskaväki sitä tajua.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:16"]
Minusta alaikäisille ei saisi laittaa kyllä korviksia ilman että lapsi itse haluaa. Sain minäkin ne alle kouluikäisenä, mutta minä itse halusin, ja vanhemmat varoittivat minua että se sitten sattuu. Ja halusin silti. Minusta oli ihan ok että ne korvikset sainkin.
Mutta esim. pikkuvauvoille korvisten laittamista en ymmärrä, enkä niin pienille jotka eivät itse korviksia "osaa" haluta. Kyllä se laitto meinaan kipua tuottaa, vaikkei kovin pitkäkestoista, eikä minusta minkäänlaista kipua saa tuottaa lapselle ilman että siihen on oikeasti syytä. Esim. rokotukseen ja verikokeeseen tarvittaessa on syy, joten on ok tuottaa tilapäinen kipu, mutta pikkulapsen korvakoru ei ole tarpeellinen missään mielessä.
[/quote]
Tulee ihan mieleen, että onkohan innokkaimmat friikit ottanut lapsilleen tatuointeja? Oletteko nähneet?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:18"]White trash -puuhaa laittaa pikkulapsille lävistyksiä.
Mutta eihän tämä roskaväki sitä tajua.
[/quote]
Mun tutun kolmevuotiaalla oli jo kunnon roikkukorvikset korvissa, oikein sellaiset isot. Katsoin vähän pitkään. :-O
Sattuuhan se, kuka voi väittää muuta? Sattuu paitsi lävistyshetkellä, niin vielä sen jälkeenkin jää korviin polttava, tykyttävä kipu. Isommalle lapselle, joka itse korvikset haluaa, voi tuon kivun selittää. Vauva tai taapero ei osaa vielä korviksia haluta - kuka haluaisi satuttaa lastaan tahallaan, huvin vuoksi?
Se että jotain asiaa ei ole kauhisteltu joskus aiempina vuosikymmeninä ei oikeuta sitä tekemään nyt. Kyllähän tupakanpolttoakin joskus ajateltiin harmittomana harrastuksena ja jääkiekkoa pelattiin ammattilaistasollakin ilman kypärää. Ei ole mitenkään oikeutettua tuottaa lapselle turhaan kipua kosmeettisen asian vuoksi, eikä kenelläkään saisi olla oikeutta toisen puolesta päättää hänen ulkonäköönsä liittyvistä pysyvistä asioista, olkoonkin vain pienet reiät korvalehdissä.
Saihan koirien hännätkin typistää aikaisemmin mikä jo kiellettiin aikoja sitten. Miten tuollainen voi olla sallittua?
mitä jos se lapsi ei olisi halunnutkaan korviksia, mutta nyt on kun äiti halusi..
Olen ajatellut, että lapsi saa korvikset sitten kuin pyytää. Eskarissa nyt, eikä ole kysellyt.
Lapsi ei ole vanhempien koriste. Se on ihan oikea ihminen, joka omistaa itse itsensä. On idioottimaista laittaa lävistyksiä lapselle, joka ei itse osaa niitä edes haluta vielä.
PS. Tämä on varmaan ensimmäinen kerta ikinä, kun alennun käyttämään idioottimaisen kaltaisia sanoja aaveella.
Ite sain aivan helevetinmoisen tulehduksen korvalehteen. Kesti useita vuosia ennenkuin kuivi. Mua harmittaa jälkikäteen niitten laitto, että oli meinaan kipeät.