Kuukautiset viikkoa liian aikaisin?
Hei. Tosiaan tässä kierrossa menkat alkoivat aivan yllättäen viikkoa liian aikaisin. Olin huomaavana ovulaation viikko sitten ja nyt menkat jo tulivat vaikka ei olisi laskujen mukaan pitänyt tulla vielä. Minulla tosi säännöllinen 29pv kierto ollut kuusi vuotta ja nyt yhtäkkiä jäi vain 23pv. Alkoivat tosi niukasti tiputtelemalla eilen ja ei vieläkään ole runsastuneet. Yleensä mulla tosi runsaat heti alusta asti ja kauhea alamahakipu jota nyt ei ole ollut ollenkaan. Mitä tämä voisi olla? Mulla ollut tosi paha olo oikeastaan tuosta oletetusta ovulaatiosta asti (etovaa oloa,palelua,ruokahaluttomuutta,väsymystä..)
Esikoista ollaan yritetty jo pidemmän aikaa ilman yhtään tärppiä ja vaikea uskoa että tämäkään viittaisi mitenkään raskauteen.. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Onko vaan joku hormoonihäikkä vai voisiko olla kiinnittymisvuotoa?
Kommentit (3)
Hilaaja: Ihana kuulla että sait pari haamua. Toivottavasti myös huomenna saat plussan :) Olispa mulla yhtä hyvä tuuri. Menkat alkoi tosi niukkoina mutta nyt tänään olleet taas tutun runsaat joten pahoin pelkään että en ole raskaana vaan normi menkat. Olis vaan ihana saada täälläkin joskus plussa kun yritystä jo 3v takana ilman yhtään tärppiä. (epätoivoinen :() Mutta onnea haamuista<3
Mirame20: Täällä myös yksi epätoivoinen! Mulla on alkanu myös kierto lyhentyä sen jälkeen kun lopetin pillerit noin vuosi sitten. Nyt "enää" 27 päivää, jota edeltää vielä 2 pvän tiputtelu (eli tiputtelu alkaa kp 25), kun ennen kierto oli jotain 31 päivää ilman tiputtelua. Alkanut myös olemaan oviksesta asti palelua, pahoinvointia ja rinnat kipeät melkein menkkoihin asti. Arvaa vaan, olenko monta kertaa jo uskaltanut toivoa olevani raskaana ja sitten aina pettynyt, kun vuoto kunnolla alkaa ja kaikki nämä mahdolliset "raskausoireet" häviävät. :(
Nyt ollaan menossa tutkimuksiin, kun noi mun oireet saattaa olla merkki esimerkiksi keltarauhashormonin vajauksesta tms. :(
Tsemppiä!
Heippa! Minulla oli sama juttu, kuukautiset alkoivat viikkoa ennen (noin viisi päivää oviksen jälkeen), mutta kestivät vain kolme päivää loppuen kuin seinään. Nyt olettaisin olevan menossa dpo 12 (jos ajatellaan, että vuoto olikin kiinnittymisvuotoa) ja sain eilen ja tänään haamut testiin :) kaapissa odottaa cb digital, jännällä odotan huomisaamua.. Toivottovasti teillä tärppäsi!