Päivän valitus; en halua lähteä ulos, mutta kaapissa ei ole ruokaa ja wolt ja kauppojen ruokakuljetukset on liian kalliita
No joo, en ole nälkään kuolemassa, on kaapissa näkkileipää ja pakasteessa joku einesateria, mutta olisi ollut kiva tilata surkeaan päivään jotain muuta ruokaa. On tosi huono olo eikä tee mieli mennä ihmisten ilmoille. Ei vaan huvita laittaa myöskään 10-12 euroa ylimääräistä mitä kuljetus maksaa.
Onko teillä koskaan päiviä että jostain syystä tuntuu hirveälle ajatus kotoa poistumisesta?
Kommentit (14)
On useinkin! Joskus se kaupassa käyminen on päivän isoin saavutus, mutta minä olenkin masentunut :D joskus ei pääse edes ovesta ulos. Toisaalta olo on vain kurjempi, jos pitää syödä kaapista jotain soijarouhe-makaronimössöä, kun mitään kunnollista ei ole, mutta ei vaan jaksa mennä kauppaan… että ehkä sinuna maksaisin yhden kerran siitä ruuan wolttauksesta ja nauttisin elämästä edes sen verran!
Välillä on tuntunut hirveälle ajatus kotoa poistumisesta. Mutta kun lähtee tunteet vaihtuu lähes aina.
Miten siellä on noin korkeat kuljetushinnat? :o täällä kuljetukset on 1.9-4.9e woltissa. Mutta kannattaa katsoa myös ravintoloiden omia sivuja, sitä kautta saa monesti halvemman tai jopa ilmaisen kuljetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä on noin korkeat kuljetushinnat? :o täällä kuljetukset on 1.9-4.9e woltissa. Mutta kannattaa katsoa myös ravintoloiden omia sivuja, sitä kautta saa monesti halvemman tai jopa ilmaisen kuljetuksen.
Keskustassa on halvempaa, mutta jos asuu vähänkin kauempana kuin keskustan liepeillä, niin kuljetushinnat on paljon kalliimmat eikä ravintolat itsekään toimita lähiöihin.
Sama. Tehdään nyt ap ja toinenkin samanmielinen kommentoija niin, että kirjoitetaan kauppalippu yhdessä, laitetaan erikseen vaatteet päälle ja kipaistaan sinne kauppaan!
T. 2 päivää kauppaanlähtöä vetkutellut
Joo, mutta sitten tilaisin vaan kotiin. Ei se nyt niin kallista ole minusta.
Pidä laihdutuspäivä. Myönteinen asennoituminen on parasta. Pakkoko se on koko ajan nassutta jotain.
Pyydä et mies tuo kun tulee töistä. Varmaan autolla liikenteessä.
Mitähän esi-isät tuumaisi näistä nykypäivän ongelmista?
Mulle tulisi ahdistus,j jos yhdestä ateriasta pitäisi maksaa ylimääräistä 10-12 euroa. Joko lähtisin kauppaan tai söisin kaurapuuroa tai muuta mitä kaapista löytyy.
Jep, puoli päivää menee miettiessä menisikö kalliimpaan kauppaan 100 metrin päähän vai halvempaan, jonne edestakainen matka 3 km. Ei tule sitten mentyä kumpaankaan.
Itse tilaan viikon ruoat kotiinkuljetuksella eikä enää tule noita päiviä jolloin on "pakko mennä kauppaan". Tällä hetkellä kun olen etätöissä, niin halpaan isoon markettiin meno bussilla maksaisi viikossa enemmän kuin se kotiinkuljetus.
On paljon mukavempaa mennä ulos ulkoilemaan, kuin raahata jotain kauppakasseja. Ja silloinhan voi mennä halutessaan vaikka yksin metsään, jos ei halua olla ihmisten ilmoilla.
Vähän samoja mietteitä. Olen elänyt kesän ihan hunningolla ja tilannut ruokaa kotiin paljon useammin kuin olisi ollut taloudellisesti järkevää.