Muistatteko, kun vielä 90-luvulla oli upeaa päästä Jenkkeihin, kun sieltä sai ostaa matkalaukullisen vaatteita
Nykyisin vastaavia saa Suomestakin. Katsoin juuri amerikkalaisia vaatemerkkejä. Eivät ne enää aiheuta mitään intoa.
Kommentit (29)
Ja sieltä sai matkalaukkujakin halvalla! Oi niitä aikoja!
Vierailija kirjoitti:
Oi muistan! Pääsin käymään USA:ssa ja viisaana tyttönä pakkasin kaikki menomatkalla tarvittavat vaatteet pieneen matkalaukkuun ja laitoin sen pienen matkalaukun isomman matkalaukun sisään. Takaisin tullessa pakkasin kummankin matkalaukun täyteen ihania vaatteita!
Mistä liikkeistä ostit eniten, muistatko?
En muista. Minulla ei ole rikosrekisterin takia mitään asiaa Yhdysvaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi muistan! Pääsin käymään USA:ssa ja viisaana tyttönä pakkasin kaikki menomatkalla tarvittavat vaatteet pieneen matkalaukkuun ja laitoin sen pienen matkalaukun isomman matkalaukun sisään. Takaisin tullessa pakkasin kummankin matkalaukun täyteen ihania vaatteita!
Wal-Mart
Vierailija kirjoitti:
Ja sieltä sai matkalaukkujakin halvalla! Oi niitä aikoja!
Ja lentokoneeseen sai viedä niin suuria laukkuja, että painoivat täysinä ihan hervottomasti. Kaksi suurta laukkua ruumaan/matkustaja ja vielä käsimatkatavarat päälle. Minä kävin siellä kyllä vasta vähän myöhemmin 2004 ja sen jälkeen. Mutta ei niillä laukuilla enää mitään tee.
Joo kyllä sitä tyhjällä laukulla lähdettiin reissuun ja tultiin takaisin laukku pullollaan.
Joo ja ennen vanhaan lentokoneeseen sai viedä vaikka minkälaisia puukkoja ja salakuljetus oli helppoa kuin mikä. Oi niitä aikoja
Ihan sama meininki oli 2000-luvulla, kun kävin New Yorkissa. No en nyt matkalaukullista vaatteita ostanut, mutta paljon kuitenkin. En nyt tiedä olivatko erityisen halpoja, mutta jos tiedän että olen ulkomaille menossa, niin säästän vaateostokset matkalle.
Muistatteko ne beauty boxit, samaa sarjaa kuin oli matkalaukut ja niissä kuskattiin kosmetiikat? Minulla ei sellaista ehtinyt olla, kun en matkustanut paljon lentäen ennen vuotta 2001.
Muistan kun 1990-luvun alussa mentiin Viroon ja sai ostaa sieltä matkalaukullisen naisia duunarin palkalla. Se se vasta oli aikaa. Mustamäen torilta haettiin Abibas-verkkarit ja Rumba-tupakkia kartonki niin ja myös CD-levyjä piraattipainoksina tietenkin,
Mä olin jenkeissä 2018 ja tein noin. Siellä oli joulun jälkeiset alet ja yksi outlet käytännössä tyhjennettiin mukaamme. American Eagle, GAP, Hollister, jne jne. Rahaa meni joku 500 taalaa. ja kaksi isoa matkalaukkua täynnä kamaa.
Ei meillä duunariperheen vesoilla ollut varaa moisiin matkoihin. Tai sitten oli varaa vain pelkkään menolippuun, joten ei ole muistikuvaa.
En reissaillut vielä oikein ysärillä, kun olin liian nuori sellaiseen. Nykyään muoti ja valikoimat ovat kyllä yhtenäistyneet maiden välillä.
Ei kai kukaan oikeasti matkustanut vaatteiden takia?
Siis itselle ihan vieras asia tuo. Tutut matkustivat Jenkkeihin katsomaan nähtävyyksiä, lomailemaan tai työn takia. Kukaan ei puhunut vaatteista mitään.
Juu muistan. Nykyään ei kyllä ole oikein mitään ideaa raahata mitään mistään, kun kaiken saa tilaamalla kotiin. Ja lopputuloksena materia ei oikeastaan olekaan enää kiinnostavaa.
Selkeimmin huomaan tämän lapsissani. Kun itse olin lapsi, oli jännää odottaa tuliaisia. Omat lapset eivät kummemmin välitä ja jos joku kysyy toiveita mitä haluaisivat (tai siis silloin aikana ennen koronaa), vastassa on vain hiljaisuus, kun eivät keksi mitään tai ainakaan tajua miksi jonkun pitäisi hakea se itse ulkomailta.
Elektroniikka oli paljon halvempaa. Ja kun netistä tilasi niin ei tarvinnut maksaa sales taxia.
Muistan miten salakuljetin matkalaukun täynnä amd k6-2 prossuja, kovalevyjä, muisteja, ym, tullin ohi. Menipä plussan puolelle se reissu.
Naiset olivat myös kauniimpia jenkeissä silloin. Tai siis siellä oli kauniita naisia, suomessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
GAP ja Banana Republic! En edes tajunnut, että GAP oli jonkinlainen halpismerkki. Silloin ne vaatteet olivat ihan hyviä ja ennenkaikkea makeen näköisiä. Parit tennarit toin myös ja yliopistohupparin : D