Jos nuori itse haluaa syrjäytyä, se on ok?
Aihe liippaa läheltä ja selailin aiheeseen liittyviä nettisivuja. Tuntuu, että kaikenlaista on tarjolla, mutta kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos nuori itse haluaa syrjäytyä, lopettaa koulun ja työnteon ja maata kotona, se on ok. Eikö ne ongelmat johdu juuri siirtä, että nuori haluaa lopettaa ja lopettaa koulun ja työnteon?
Kommentit (6)
Jos noi haluaa, niin jotain on tullut ja jokin kaihertaa. On jokinongelma miksi ei halua. Onko aiemmin ollut ok? Se halu syrjäytyä tulee jostain ongelmasta. Pitäisi nyt saada apua heti. Jonkun pitäisi osata nähdä ja kuulla nuoren hätä. Ja auttaa. Apua tarvitsee, vaika kieltää sen.
Syrjäytyminen ei ok. Jos puhut kuitenkin vapaaehtoisesta syrjään vetäytymisestä se on täysin ok.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 23:48"]
Apua on vaikea antaa jos toimen ei sitä suostu ottamaan vastaan. Aikuista ihmistä ei voi pakottaa mihinkään, se on oma valinta.
[/quote]
Lähettääkö näitä kommentteja tänne joku robotti? Niin monta kertaa tämä on tullut vastaan aika samoin sanoin, että ei voi sitä pitää enää muuna kuin propagandana. Nuori kai ei edes ole aikuinen?
Meiltä on kadonnut jonnekin suostuttelun taito ja velvollisuus. Joskus joutuu suostuttelemaan pitempään.
Minä haluaisin käydä jonkun koulun nyt läpi, ja sitten mennä töihin. Tehdä töitä vaikka ns liukuhihna-mallilla, ja ihan yksin. Aamulla ylös, työt, kotiin, nukkumaan. Toista. Ei mtn sosiaalisia kontakteja toivottavasti missään välisssä.
t. 15v
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 07:28"]
Minä haluaisin käydä jonkun koulun nyt läpi, ja sitten mennä töihin. Tehdä töitä vaikka ns liukuhihna-mallilla, ja ihan yksin. Aamulla ylös, työt, kotiin, nukkumaan. Toista. Ei mtn sosiaalisia kontakteja toivottavasti missään välisssä. t. 15v
[/quote]
Et haluaisi, usko pois.
Apua on vaikea antaa jos toimen ei sitä suostu ottamaan vastaan. Aikuista ihmistä ei voi pakottaa mihinkään, se on oma valinta.