Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariisiin viikoksi. Täältäkö vinkkejä budjettilomaan?

Vierailija
06.09.2014 |

Eli lähdemme Pariisiin joulukuussa viikoksi. Mitä siellä kannattaa nähdä ja mitä taas kiertää? Ensimmäinen reissu sinne kyseessä kummallakin. Rahaa on niukasti eli maksimissaan saa mennä  n.100e/pvä sekä huvituksiin ja ruokaan. Saisiko suosituksia kehiin esim. museoista, onko  joku käynyt Versailles:ssa? Shoppailu ja esim. Eiffel-tornit ei oikein kiinnosta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, budjettiloma 700+majoitus+lennot..itse ymmärrän budjettiloman vähän toisella tavalla mutta ihan miten vaan..

Vierailija
2/5 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisena en lähtis sinne. Kyllähän ulkona syöminen maksaa. Aiotteko kävellä koko viikon kaupungilla? Bussi/metrokortilla pääsisi näkemään helpommin. Kävisin itse ehdottomasti Louvressa ja Versailles'sa, maksoi mitä maksoi. Myös Pompidour keskus on kiinnostava. Saattaisin käydä myös oopperassa tai konsertissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Pariisissa on aika halpaa syödä ulkona, jos löytää sopivan paikan. Latinalaiskortteleissa monessa paikassa saa 3 ruokalajia 10-12 eurolla. Tietty juomat maksaa päälle, mutta viini ja vesi on halpaa. Versailles on hieno, kannattaa mennä. Tour Montparnassessa voi käydä katsomassa maisemia, näkee Eiffelinkin toisin kuin itse tornista ja lienee halvempi.

Vierailija
4/5 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kauppoista ostettuna ruoka on suomalaiseen mittapuuhun verrattuna käytännössä ilmaista. Eli syökää hotellihuoneessa tai picnikkinä aina kun vaan mahdollista.

Vierailija
5/5 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiainen ruoka on tosi hyvää ja edullistakin - etenkin takeaway-paikoissa. Ja tosiaan voi ostaa kaupoista ruokaa hotelliin - myyvät myös tiskistä valmiita ruokia. Versailles on upea paikka, mutta saattaa olla pitkät jonot, tosin ei kokemusta talvesta. Ilmaisia käyntikohteita ovat esim. puistot, hautausmaat, kirkot. Ja tietysti muidenkin nähtävyyksien ulkoapäin ihmettely. Miettikää mikä kiinnostaa. Kyllä satasella/päivä pärjää, jos ei missään gurmeeravintoloissa syö.