Muistakaa ettei alkoholin suurkuluttaja ole välttämättä alkoholisti
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja minä taas olen kulutusmäärien puolesta kohtuukäyttäjä - mutta alkoholisti.
Juuri tämä! Ihminen voi olla alkoholisti, vaikka ei tulisi viikottaiset riskimäärät täyteen. Tästä ei ole tarpeeksi tietoisuutta
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eroa siinä onko suurkuluttaja vai alkoholisti, koska alkoholi on myrkkyä silti. Rappeuttaa kehon ja mielen sekä talouden ja ihmissuhteet.
Silti ainoa laillinen päihde.
Että jos juon joka perjantai sen laatikon (24 tölkkiä) verran keskiolutta niin voin hyvillä mielin jatkaa samaa rataa vaikka vuosikymmenestä toiseen kun "en ole alkoholisti". Suurkulutuksen ja alkoholiriippuvuuden välinen raja on hyvin häilyvä eivätkä ne eroa toisistaan paljoakaan. Puhun kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt kuka on alkoholisti? Miten se määritellään?
Suurkuluttaja on alkoholisti, tai hyvää vauhtia sellaiseksi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eroa siinä onko suurkuluttaja vai alkoholisti, koska alkoholi on myrkkyä silti. Rappeuttaa kehon ja mielen sekä talouden ja ihmissuhteet.
Silti ainoa laillinen päihde.
Siinähän se vika juuri onkin. Maailman toiseksi vaarallisin päihde on ainoa sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Joo ettehän te ikinä oo. Ja hirveästi kiukuttaa kun kaikki läheiset niin väittää. Sen takia on sitten pakko juoda vähän lisää.
Siis niin TÄMÄ. (Alkoholisti)mieheni toimii juuri näin. Ihan omasta suustaan on tullut nuo sanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ettehän te ikinä oo. Ja hirveästi kiukuttaa kun kaikki läheiset niin väittää. Sen takia on sitten pakko juoda vähän lisää.
Siis niin TÄMÄ. (Alkoholisti)mieheni toimii juuri näin. Ihan omasta suustaan on tullut nuo sanat.
Oletko miettinyt suhteesta lähtemistä? En meinaa että lopullisesti, vaan vaikka yhteisestä kodista pois muuttamista. Oma äitini muutti pois alkoholisti-isäni luota mutta he muuttivat muutama vuosi sitten takaisin yhteiseen kotiin kun isäni kävi Minnesota-hoidossa ja raitistui. Voisi toimia herätteenä juopolle.
Minä käytän olutta 2-4 kertaa /kk. Otan olutta kohtuu paljon yhtenä iltana. En jatka ikinä aamulla kun siihen ei ole tarvetta. Jarrutan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. En ole siihen oikeaa lääkettä löytänyt. Jarrutan siis ajatuksiani ja liikkumista. Olen siis kotona illan ja seuraava päivä on pyhitetty levolle, joka onnistuu kun on siihen syy. En tiedä olenko alkoholisti vai en
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja minä taas olen kulutusmäärien puolesta kohtuukäyttäjä - mutta alkoholisti.
Niinpä. Vaikka jois vaan kaljan, kaksi päivässä niin voi olla holisti. Jos ajattelee alkoholia jatkuvasti, eikä pysty olla edes viikkoja/kuukautta juomatta, niin silloin on riippuvainen eli alkoholisti.
Alkoholisti on alkoholisti vaikka kuinka haluat todistaa itsellesi että et olisi juoppo
Niin. Itse olin nuorena suurkuluttaja, mutten alkoholisti. Tiedän sen siitä, että oli todella helppoa lopettaa suurkulutus. Nykyään en juo lainkaan. Suurkuluttaja, joka jatkaa suurkuluttamista, ei voi mitenkään tietää, onko (jo) riippuvainen vai ei.
Tunnen paljon alkoholisteja, mutta vain harva heistä tietenkään myöntää olevansa juoppo. Suurimpia denialisteja on suorittajat, jotka pitää puitteet (työ, koti, kroppa…) kunnossa ja juoma on jotain kallista viiniä. Kun vielä ryyppäsin, olin yhden tällaisen kaverin kanssa viihteellä. En tiennyt hänen alkoholismistaan ennen kuin näin, miten nopeasti ja paljon hän pystyi juomaan lyhyessä ajassa. Harjoitus tekee ”mestarin”.
Onhan, muutenhan voisi lopettaa juomisen saman tien tai ei alunperinkään näkisi siinä paljon järkeä.
Vois suurkuluttaa 3-5 vuorokautta viinaa ja kaljaa. Pakko suurkuluttaa kahdesta syystä. Kun juon niin tarvitsen turhan paljon että olen kunnolla humalassa. Toinen syy on että mitään muuta ei saa laillisesti käyttää. Niin ja kun alkaa niin turha sitä on jättää yhteen tai kahteen päivään. Muutenkin kaikki on niin turhaa että ihmettelen miksi edes olen enimmäkseen selvinpäin?
Juopoilla on juoppojen selitykset. Aina.