Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörällä töihin, mitä päälle?

Vierailija
15.08.2021 |

Ettei tulis liian kuuma ja hiki kun töissä ei ole mahdollisuutta käydä suihkussa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyörä on kymppivaihteinen ja reisissä jerkkua, niin ylämäkiin kutonen ja muuten kasilla. Sikanousuihin kolmonen...

Vierailija
22/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti tietysti käyt suihkussa ja työkuteet päälle. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät stringit päällä.

Vierailija
24/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyörä on kymppivaihteinen ja reisissä jerkkua, niin ylämäkiin kutonen ja muuten kasilla. Sikanousuihin kolmonen...

Minä kävi pyöräilyn C-valmentajakurssin vuonna 1974 ja ainut mitä silloin varhaisteininä suoritetusta kurssista jäi mieleen, että vaihteilla ei ole pyöräilyssä mitään merkitystä, vaan tuumat ratkaisevat. Se oli se, mitä koko kurssin ajan painotettiin ja näinhän se tietenkin onkin.

Pakastahan se riippuu täysin, mitä vaihteita milloinkin käytetään. Meillähän oli kilpapyöräilyssä nuortensarjoissa tuumaraja, jota ei saanut ylittää. Aina ennen starttiviivaa oli tuumien testaus, jossa varmistettiin, ettei junnu päässyt kisaan liian isoilla tuumilla. 74 oli muistaakseni tuolloin tuumaraja.

Vierailija
25/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alasti tietysti käyt suihkussa ja työkuteet päälle. Helppoa.

Lukutaito olis hyvä olla olemassa keskustelupalstoilla pyöriessä. Ihan selkeällä suomen kielellä aloittaja aloitusviestissään kertoi, että suihkumahdollisuutta ei hänen työpaikallaan ole.

Vierailija
26/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle täysin tekemätön paikka, ellei matkaa ole alle kilometri. Aivan sama mitä on päällä ja kuinka rauhallisesti ajan, niin paita ja pää on märkänä jo muutaman kilsan jälkeen. Hikoilen kuin sika ja mulle pienenkin fyysisen suorituksen jälkeen suihkun on aina ihan pakollinen.

Pyöräilen siis läpi vuoden, noin 6000 kilometriä vuodessa.

Sama täällä. Aina vaatteet läpimärkiä, oli lenkki miten pitkä tahansa ja vaatteita kunka paljon tahansa.

Vierailija
27/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista maski!

Tuskin sisällä ajelee.

Viikonloppuna näin kun joku papparainen pyöräili maski naamallaan, ulkona siis.

Vierailija
28/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on riittänyt työmatkoille (4km) vaihtopaita. Laukussa on mukana pikkupyyhe ja deodorantti, joten voi vessassa samalla pestä kainalot kun vaihtaa paitaa. Eli tekninen urheilupaita päälle pyöräilyyn ja vessassa vaihto. Jos on sadesää, on pitänyt vaihtaa housutkin (eli työmatkalle kuorihousut).

Ja mä olen todennut, että aamulla tulee helpommin hiki kuin iltapäivällä, ja sykekin nousee enemmän. Itse olen lisäksi hyvin herkästi hikoilevaa laatua, jopa siivotessa on usein pää märkä (ja tällä ei ole fyysisen kunnon kanssa tekemistä, olen aina hikoillut).

Vierailija
29/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä tulee kuuma, ellei pyörä ole sähköavusteinen. Laita kypärä, reppuun työvaatteet ja ylle samanlaiset vaatteet kuin juoksulenkille. Esim. verkkarit/tuulipuku/juoksutrikoot ja -takki. Viileällä säällä palelee vain käsiä ja varpaita joten hommaa pyöräilyhanskat ja hyvät kengät. Kypärän alle ohut juoksupipo.

Töissä mene vessaan, kuivaa itsesi pienellä pyyhkeellä tai kosteuspyyhkeellä. Vaihda repusta työvaatteet. Mikäli käytettävissä on vaatekaappi tai lokero, ripusta pyöräilyvaatteet sinne kuivumaan. Jos ei ole, pakkaa ne reppuun tiiviisti esim. muovipussiin. Ja pese vaatteet usein, niin eivät ala haista.

Vierailija
30/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilupaita, jonka vaihdat töissä toimistopaitaan.

Trikoot.

Nämä voi vaihtaa toimistolla vaikka vessassa.

Miksi aina on perusolettamus, että kaikki ovat töissä jossain toimistossa?

Vierailija
31/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trikoot.

Hiktyöläisillä on oltava sosialistitilat.

Vierailija
32/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trikoot.

Hiktyöläisillä on oltava sosialistitilat.

En tiedä mitä ovat hiktyöläiset, mutta eikös sosiaalitilat ole lain mukaan oltava kaikille työntekijöille?

Vierailija
33/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään puuvillahousut, toppi ja paksu puuvillaneule. Matkaa viitisen kilometriä. Olen pärjännyt aika hyvin toimistovaatteilla tuon matkan, kun on sateeton sää. Reppu hiostaa selkää, sille kannattaa keksiä joku toinen ratkaisu.

Talvisaikaan tai sateella kuoritakilla meinaa hiota, vaikka lyhyehkö matka onkin. Silloin otan joskus vaihtopaidan vessassa vaihdettavaksi.

Vierailija
34/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle täysin tekemätön paikka, ellei matkaa ole alle kilometri. Aivan sama mitä on päällä ja kuinka rauhallisesti ajan, niin paita ja pää on märkänä jo muutaman kilsan jälkeen. Hikoilen kuin sika ja mulle pienenkin fyysisen suorituksen jälkeen suihkun on aina ihan pakollinen.

Pyöräilen siis läpi vuoden, noin 6000 kilometriä vuodessa.

Minulla sama homma eli hiki valuu talvellakin helposti. Pyöräilen myös läpi vuoden koska minulla ei ole ajokorttia autolle, työmatkaa tulee päivässä noin 12 km. Aina on vähintään selkä märkänä paidasta kun pääsen perille, talvella pipo on usein hiestä koppuraisena. Talvella en voi käyttää oikeaa talvitakkia, koska tulee niin hirveä kuumuus ja hiki valuu. Merinovillainen aluspaita on ollut hyvä talvella takin alla, se kun ei tunnu niin iljettävältä hiestä märkänäkään.

Vierailija
35/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pyöräilen töihin (asiakaspalvelu) läpi vuoden. Tarvittaessa huuhtaisen vessassa kainalot. Kotona puen ulkovaatteiden alle työvaatteet (puuvillaiset t-paita ja caprihousut)

Vierailija
36/37 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on toimiva sadevarustus kun matkaa on 10 km ja jo lähtiessä sataa kaatamalla? Normaali tuulipuku pitää pienen sateen mutta ei kestä kaatosadetta.

Vierailija
37/37 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km matkaa,kastut joko ihan hiestä jos laitat täysin vedenpitävät kamppeet, tai sitte sadevedestä eri kamppeilla.