Pyörällä töihin, mitä päälle?
Ettei tulis liian kuuma ja hiki kun töissä ei ole mahdollisuutta käydä suihkussa.
Kommentit (37)
No tietenkin vähemmän vaatteita kuin mitä laittaisit päälle jos vain seisoisit ulkona.
Ja sateisella säällä hengittävät kalvovaatteet jotka pitävät vettä. Hengittämättömiä sadevaatteita ei kannata laittaa, koska niissä hikoaa.
Eräjorman kikka: pistä sellainen vaatetus, että on hieman kylmä lähtiessäsi pyöräilemään.
Kesä helteillä tämä ei tosin toimi.
Riippuu sukupuolesta. Jos olet nainen, niin voit pukeutua kuten lystäät. Mies ei pysty nauttimaan samasta vapaudesta.
Urheilupaita, jonka vaihdat töissä toimistopaitaan.
Trikoot.
Nämä voi vaihtaa toimistolla vaikka vessassa.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin vähemmän vaatteita kuin mitä laittaisit päälle jos vain seisoisit ulkona.
Ja sateisella säällä hengittävät kalvovaatteet jotka pitävät vettä. Hengittämättömiä sadevaatteita ei kannata laittaa, koska niissä hikoaa.
Minkä merkkiset kalvovaatteet. Pyöräni on Helkama Aino 3 vaihteinen
Pyöräkyyti on kylmempää kuin ajattelee olevan.
Huppari pitää olla eli peittävät vaatteet kypärän lisäksi.
Sähköpyörä ratkaisee tämänkin pulman.
Vaihda vaatteet vaikka vessassa. Ei samat vaatteet toimi sisällä toimistossa ja ulkona pyöräillessä kesät ja talvet. Vesisateella saattaa tulla märäksi vaikka olisi kuinka hyvät sadevaatteet.
Riippuu säästä, vauhdista ja matkasta.
Riippuu vähän myös matkan pituudesta. Ja ulkolämpötilasta.
Aamulla jos on 12 astetta niin pitkähihaista- ja lahkeista päälle.
Itse vähennän vaatetta sitten iltapäivällä kotiinpaluussa, kun lämpöä on parikymmentä astetta. Mun hyömatka on 25km suuntaansa. Käyn kyllä aina töissä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Muista maski!
Tuskin sisällä ajelee.
Itse tein listan mitkä vaatteet on milläkin lämpötiloilla sopivat, ettei tule hiki eikä kylmä. Siitä voi aina tarkistaa, mitä kannattaa pukea. Kerrospukeutuminen on hyvä vinkki, niin voi säätää vaatetusta jos lämpötila vaihtuu: esim. urheilupaita + tuulitakki + liivi.
shortsit ja sadeviitta
ei mittää muuta
👍
eka kertaa fillarilla ajamaan?
kai ny aikuinen tietää vaatteet.
Hengittävä paita ja joustavat housut ja joku lämpimämpi ja sään kestävä päällysvaate. Erillinen aluspaita (merinovillaa tai teknistä tekokuitua), jonka vaihdat töissä siistimpään tai perustrikoo, joka ei ole 100% puuvillaa ja kelpaa sellaisenaan toimistoon, kunhan et hirveästi hikoile. Ykköshousuissa ei kannata pyöräillä ainakaan jatkuvasti. Persus kuluu. Ja joo, kengätkin kannattaa valita pyörän (polkimien) ja sään mukaan. Reppu selkään taikka asennat pyörän taakkatelineelle laukun niin saat ylimääräiset kamat mukaan.
Ei sen vaikeampaa.
Mulle täysin tekemätön paikka, ellei matkaa ole alle kilometri. Aivan sama mitä on päällä ja kuinka rauhallisesti ajan, niin paita ja pää on märkänä jo muutaman kilsan jälkeen. Hikoilen kuin sika ja mulle pienenkin fyysisen suorituksen jälkeen suihkun on aina ihan pakollinen.
Pyöräilen siis läpi vuoden, noin 6000 kilometriä vuodessa.
Jotkut vaatteet. Kylmällä lämpimät lämpimällä vissiinki riittäisi vähempi. Luin ohjeet iltasanomista