Onko paikalla muita juovia alkoholisteja? Vaihdetaanko muutama sana?
Mulla ollut viimeksi raitis päivä kesäkuussa. Yritän saada kesäloman juomaputken ens viikonlopun jälkeen poikki.
Olen töissä ja aina aamulla promillet 0 mutta iltaisin menee sen verran mitä pystyy. Nyt vedin 3 lonkeroa muutamaan minuuttiin kun pääsin kotiin.
En usko että koskaan raitistun, en ehkä edes halua. Homma on ”hanskassa” eli saan pidettyä kaikki tarvittavat kulissit. Ne rakoili kolme vuotta sitten mutta otin opiksi ja nyt tiedän tarkkaan milloin voin juoda ja milloin vielä odotan.
Kommentit (29)
Säästä rahaa johonkin tärkeään. Sitten et halua juoda niin paljoa. Et halua lähteä kaupungille koska menee liikaa rahaa. Eihän se alkoholi ole täysin paha asia, sillä on myös terveysvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Säästä rahaa johonkin tärkeään. Sitten et halua juoda niin paljoa. Et halua lähteä kaupungille koska menee liikaa rahaa. Eihän se alkoholi ole täysin paha asia, sillä on myös terveysvaikutuksia.
Valitettavasti neuvosi ei alkoholistia auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullo kossua päivässä, hyvää ruokaa, kuntoilua, terve kun faan. Ikää 58v, jatkan näillä. Tosimiehen maksa kestää ja kestää...
...kunnes ei enää kestäkkään.
Sama käy ihan jokaiselle meistä. Joku päivä jokin osa menee rikki ja elämä päättyy.
Käydäänkö katsomassa entistä puolisoani, jonka aivot menivät juomisesta? Laitoksessa dementoituneena, hylättynä, kun kukaan ei jaksa hänen sekavia juttujaan.
On 59v ja ollut siellä jo muutaman vuoden. Meni perhe, auto, talo, työpaikka. Hienosti viiniä ja teräviä napsien. Ei auttaneet hoidot, palasi heti kohta juomaan.
Alkoholi on liuotusaine, liuotti aivot veks.
Et silleen, sivistyneesti, menetti itsensä.
Kuulostaa siltä, että tarviit jo ammattiapua juomiskierteen katkaisemiseksi.
Join tänään 0,7 Jallun. Muutaman päivän putki takana. Onneksi ei tarvitse enää olla työelämässä. En kaipaa ryyppyseuraa enkä viitsi kävellä baariin. Lähimmät ystävät enemmän tai vähemmän alkoholisoituneita hekin ryyppäävät kotonaan. En tiedä miksi edes yrittäisin raitistua koska oleellinen osa elämää on jo takana.
Oliskohan 11 vuosi menossa tissutellen. Ehkä muutama päivä ollut täysin selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös tuollainen tissutteleva työssäkäyvä juova alkoholisti. Juon joka päivä 4-6 isoa pint-kokoista kaljaa. Olen tehnyt näin jo noin 20 vuotta, lukuun ottamatta yhtä vuotta jolloin kokeilin raittiutta, ja vuoden jälkeen totesin että en tykkää. Promillet on aamulla nollissa ja työpäivän ajan tietysti. Mutta illalla hitaasti tissutellen menee ne kaljat.
En mä jaksa murehtia mistään terveysjutuistakaan, mieluummin hauska ja lyhyt elämä kuin kuiva ja pitkä. Mulla ei myös ole ketään läheisiä, joita juomiseni haittaisi, olen käytännössä erakko. Eli ei puolisoa, lapsia, ystäviä, vanhemmat jo kuolleet, muuhun sukuun ei yhteyttä. Tännepä varmaan kämppääni joskus kuolen ja musta tulee sellainen haiseva raato joka löydetään vasta kun haju leviää rappuun. Tämä ei ole minusta edes mitenkään surullinen ajatus.
Tosi hauskalta kuullostaa 😅 Elämäs
No kuule, on meitä ihan helvetin paljon muitakin joilla ei ole muuta elämässään.
Vanha ketju, mutta itselleni edelleen ajankohtainen. Juon lähes joka ilta viiniä puolesta pullosta pulloon - välillä kausia, jolloin menee 1,5 pulloa eli noin 9 annosta useampana iltana. En haluaisi. Rahaa menee ja ennen pitkään terveyskin tulee kärsimään. Mutta kun ilta koittaa, niin ajatus viinilasillisesta tai kahdesta tuntuu niin houkuttelevalta, että sitä on vaikea vastustaa. Hävettää, enkä puhu tästä kenellekään. Puoliso tietää, mutta juo itsekin liikaa.
Päivät teen töitä.