Miksi tällä palstalla ei saa arvostella rokotetta, rokotepassiin liittyen?
Jo toista kertaa viikon sisään poistettiin ketju, jossa pohdittiin muita keinoja kuin rokotus.
Molemmissa ketjuissa asiallista keskustelua, asialla ei mikään koronakieltäjien, vaan rokotekriittisten porukka.
Sananvapaus...missä?
Kommentit (5)
Ja "Näin idässä" -ohjelman jälkeen toivekonserttimme alkaa kappaleella "Moskovan valot
Voisiko keskustelia jatkaa tässä ketjussa?
Olen sitä mieltä että ffp-maski on prosenteissa mitattuna luptettavampi kuin rokote, tartutramisen kannalta.
Ffp-maski suojaa tartuttamiselta 90 %, kun taas USA:n tautikeskuksen arvio tuplarokotuksen tartutussuojasta on ehkä 50 % kohdilla.
Se taas, että rokottamaton ottaa riskin koronan vakavasta muodosta, on jokaisen oma asia. Ei epäterveellistä ruokavaliotakaan kielletä tai rajoiteta keltään.
Mutta molemmat porukat tartuttavat, mutta maskipakko siis vaan molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko keskustelia jatkaa tässä ketjussa?
Olen sitä mieltä että ffp-maski on prosenteissa mitattuna luptettavampi kuin rokote, tartutramisen kannalta.
Ffp-maski suojaa tartuttamiselta 90 %, kun taas USA:n tautikeskuksen arvio tuplarokotuksen tartutussuojasta on ehkä 50 % kohdilla.
Se taas, että rokottamaton ottaa riskin koronan vakavasta muodosta, on jokaisen oma asia. Ei epäterveellistä ruokavaliotakaan kielletä tai rajoiteta keltään.
Mutta molemmat porukat tartuttavat, mutta maskipakko siis vaan molemmille.
Sorry typot.
Mulle Pandemrix-sekoilu oli liikaa. Näillä seuduilla on nuori, joka sai siitä rokotteesta narkolepsian loppuiäkseen.
Pandemrixissakaan ei haittavaikutukset näkyneet heti, vaan viiveellä.
Mutta voi sitä rummutusta, mitä tiedotusvälineet pitivät sikainfluenssasta, vaikka se tauti lieveni.
Mä haluan ainakin tän vuoden katsoa, tuleeko rokotetuille mitään. Ainakin 2-3 tuttua vanhusta ovat olleet huonossa kunnossa tokan rokotteen otettuaan, työikäisillä tutuillani 40 asteen kuume, jne.
Siis ei meistä kirjoittajista kukaan kauhean vastuuttomalta vaikuttanut.
Onko vain 1 mielipide sallittu?