Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvittää työkaverin perhestatus

Vierailija
15.08.2021 |

Turha yrittää netin kautta kun mitään ei löydy. Ei löydy mitään somekanavia, joissa henkilö olisi. Tästä seuraa se, että alan miettiä henkilön ikää? Yli 45? Yli 50? Yli 55?? No, iällä ei ole väliä jos muuten skynkkaa. Eiks niin?

Mutta nyt pitäisi jotenkin selvitellä näitä muita asioita tai asuinpaikkaa tai edes jotain. Laittakaa mammat parhaat stalkkausvinkit peliin nyt? Siis lailliset!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on hyvä kun voi laittaa kaikki julkiterhikkiin ja selviää edes syntymävuosi :)

Riippuu koulutuksesta. Lähihoitajan ei tarvitse olla julkiterhikissä.

Ensihoitajan tarvitsee ;)

Vierailija
22/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit luulla että joku on 45+ tai 55+ ? Etkö yhtään osaa arvioida ihmisen ikää ulkonäöstä? Outoa.

No kyse on some-käyttäytymisestä enkä kyllä kyseisen henkilön ikää pysty määrittelemään tämän tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla ei ole luontevaa puheyhteyttä kyseiseen työkaveriin? Itse ainakin tiedän kaikkien sellaisten työkavereiden perhetilanteen, joiden kanssa jutustelen kahvitauolla niitä näitä. Kyllä ne puolisot ja lapset siellä jutuissa vastaan tulevat. Tämän sanottuani täytyy kyllä myöntää, että vain yksi läheinen työkaveri tietää minulla olevan avioliitto selvitystilassa, muut luulevat kaiken olevan liitossani ihan hyvin. Tai ainakin luulen niin. Jos kuuntelee puheitani hiukankaan tarkemmin, niin huomaa kyllä, etten enää juurikaan mainitse puolisoani.

No ei kai täällä kukaan kyselisi jos olisi joku aasinsilta edes miksi ottaa yhteyttä kyseiseen henkilöön? Olisi ihan eri asia alkaa keskustella kun on joku yhteys.

Vierailija
24/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä se selviää.

Mutta kun ei kuulemma saa kysyä: "Onko sulla perhettä?", se kun voi olla traumaattista lapsettomille... Mistähän sitä sitten saa puhua, kun mikä tahansa voi olla arka paikka jollekulle?

Vierailija
25/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa sitä työpäivän jälkeen työmatkalla niin näet mihin se menee. Sitten alat liikkua kyseisen paikan lähellä tai palkkaat jonkun tuttusi liikkumaan niin näet varmaan joskus, tuleeko sieltä talosta/asunnosta muita ihmisiä tai voit katsoa mitä lukee postilaatikossa jne.

Vierailija
26/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät mikä tuon henkilön käyttämä auto on niin lähetä rekisterinumero tekstarina numeroon 16500. Sieltä saat omistajatiedot. 

Jos ihastuksesi on mies ja auton rekkarin mukaan omistaja on nainen niin voinet päätellä että hänen käyttämänsä auto on vaimon tai tyttiksen.

Vierailija
27/37 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä se selviää.

Mutta kun ei kuulemma saa kysyä: "Onko sulla perhettä?", se kun voi olla traumaattista lapsettomille... Mistähän sitä sitten saa puhua, kun mikä tahansa voi olla arka paikka jollekulle?

Kyllä minulla on perhe vaikka ei lapsia olekaan. Olipas outo kommentti. 

Vierailija
28/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joko selvisi, vai vieläkö olet stalkkausreissulla, ap?

Vierailija
29/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa sitä työpäivän jälkeen työmatkalla niin näet mihin se menee. Sitten alat liikkua kyseisen paikan lähellä tai palkkaat jonkun tuttusi liikkumaan niin näet varmaan joskus, tuleeko sieltä talosta/asunnosta muita ihmisiä tai voit katsoa mitä lukee postilaatikossa jne.

Jännitystä elämään 😅. Kannattaa vielä pukeutua valepukuun, ettei kohde vaan tunnista.

Vierailija
30/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt sopivassa yhteydessä vai-vihkaa jotain asiaan liittyvää, esim jos lomiin liittyvää keskustelua niin kysäiset että mites teidän perheen/lasten kesälomat menee, saitko itse loman samaan aikaan (toki nyt kesälomakausi mennyt) tai kysyt vaikka asunnosta jotain ja sitten jatkokysymyksenä esim. jotain miehen työhuoneesta, lastenhuoneesta ym. jolla voi haarukoida onko hänellä perhettä.

Vierailija
31/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt sopivassa yhteydessä vai-vihkaa jotain asiaan liittyvää, esim jos lomiin liittyvää keskustelua niin kysäiset että mites teidän perheen/lasten kesälomat menee, saitko itse loman samaan aikaan (toki nyt kesälomakausi mennyt) tai kysyt vaikka asunnosta jotain ja sitten jatkokysymyksenä esim. jotain miehen työhuoneesta, lastenhuoneesta ym. jolla voi haarukoida onko hänellä perhettä.

Mä koitin kerran udella ihan huvikseni erään miespuolisen työkaverin tyttisasioita kiertoteitse kysymällä mitä aikoi tehdä vappuna ja se vastasi viettävänsä sitä kaverien kanssa. En muista lausemuotoa mutta sisällytin sanan "tyttöystävä" siihen jotenkin ja sit toinen vastaa hymyillen vaan kavereista. Satun tietämään toisen työkaverin kautta että sillä on tyttöystävä (tai ainakin oli silloin kerran kun tää toinen työkaveri siitä mainitsi). Ei kyllä koskaan ainakaan mun kuulteni puhu mitään varsinaisesti henkilökohtaisia juttuja esim. omasta elämästään, sisaruksistaan on maininnut ehkä 1-2 kertaa. 

Sitten taas eräs tätä tyyppiä nuorempi työkaveri on maininnut ty:nsä ihan oma-aloitteisesti kun juteltiin jotain tauolla. Ihmiset on niin ärsyttävän erilaisia ettei voi päätellä mitään suhdestatuksesta pelkästään sen perusteella puhuuko mistään puolisosta koskaan vai ei. 

32/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy suoraan. Normaali tyyppi kyllä vastaa.

Olin esimiesasemassa, kun työtiimiin valittiin uusi työntekijä. Hakemuksessaan hän oli maininnut, että hänellä on x -määrä lapsia ja on  eronnut lasten toisesta vanhemmasta, asuu nykyisin kuitenkin uudessa parisuhteessa. Kun hänet oli valittu meille, hän puhui muutaman päivän "partneristaan" tai "puolisostaan". Kysyin sitten häneltä, mikä "partnerin nimi oli. Taisin ehkä sanoa, että tuntuu hassulta, kun ei tiedä, koska tiedän kaikkien muidenkin puolisoiden nimet ja puolisoista puhutaan heidän etunimillään. No, tämä uusi työkaveri sitten kertoi partnerin nimen ja kävi ilmi, että he olivat samaa sukupuolta. Ei siitä sen enempää: sen jälkeen puhuttiin hänen puolisostaan samalla tavalla kuin muidenkin puolisoista. Eli kysymällähän nämä selviää eikä stalkkaamalla, mikä on todella lapsellista.

Vierailija
33/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä hakee oikeutusta persoonallisuushäiriönsä aiheuttamaan negatiiviseen toimintaan.

Jos itsellä on elämä, ei tarvi kyylätä muita.

Vierailija
34/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foreca

Vierailija
35/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy suoraan. Normaali tyyppi kyllä vastaa.

Olin esimiesasemassa, kun työtiimiin valittiin uusi työntekijä. Hakemuksessaan hän oli maininnut, että hänellä on x -määrä lapsia ja on  eronnut lasten toisesta vanhemmasta, asuu nykyisin kuitenkin uudessa parisuhteessa. Kun hänet oli valittu meille, hän puhui muutaman päivän "partneristaan" tai "puolisostaan". Kysyin sitten häneltä, mikä "partnerin nimi oli. Taisin ehkä sanoa, että tuntuu hassulta, kun ei tiedä, koska tiedän kaikkien muidenkin puolisoiden nimet ja puolisoista puhutaan heidän etunimillään. No, tämä uusi työkaveri sitten kertoi partnerin nimen ja kävi ilmi, että he olivat samaa sukupuolta. Ei siitä sen enempää: sen jälkeen puhuttiin hänen puolisostaan samalla tavalla kuin muidenkin puolisoista. Eli kysymällähän nämä selviää eikä stalkkaamalla, mikä on todella lapsellista.

Siis millainen ihminen sisällyttää jostain lapsi-, ja parisuhdeasioitaan työhakemukseen? Mitä ihmettä se työnantajalle kuuluu onko eronnut vai ei tms., ja eikö lasten mainitseminen nimenomaan yleensä heikennä työnsaanti mahdollisuuksia.

Vierailija
36/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla ei ole luontevaa puheyhteyttä kyseiseen työkaveriin? Itse ainakin tiedän kaikkien sellaisten työkavereiden perhetilanteen, joiden kanssa jutustelen kahvitauolla niitä näitä. Kyllä ne puolisot ja lapset siellä jutuissa vastaan tulevat. Tämän sanottuani täytyy kyllä myöntää, että vain yksi läheinen työkaveri tietää minulla olevan avioliitto selvitystilassa, muut luulevat kaiken olevan liitossani ihan hyvin. Tai ainakin luulen niin. Jos kuuntelee puheitani hiukankaan tarkemmin, niin huomaa kyllä, etten enää juurikaan mainitse puolisoani.

Niinkö luulet? Kun yksi tietää, kaikki tietävät.

Vierailija
37/37 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloiteen aloitelijalle,anteeksi minkä ikäinen olet? Mitä ihmettä sinulle kuuluu saada työkaveristasi ylimääräisiä tietoja?Outoa.Kun hänen perhetaustaa tai jotain muuta et tiedä.Hän ei katso tarpeliseksi sinulle kertoa.Vähän oli itselläni outoa: Onko henkilö käynyt luonasi pomitetiin kolmelta suunalta.Kaikilla on hänen yhteystiedot. On myös saatavavilla F.B,kontakti tai vain puh.numero netistä.Miksi eivät itse häneltä kysy onko käynnyt luonani?Monessa muusakin asiassa minulta kysytty,hei en pitkään aikaan kuulut se ja se esim. sukulainen.Mitä sille kuukuu? tiedän ovat hänen F,B.kamuja.Yhteisissä juhlissa olet vuosien saatossa.Missä minä en.Vastaan aina kun jostakin henkilöstä minulta kysyään tai udelaan ,soittakaa itse hänelle,Onhan teillä numerot saatavilla tai on jo.En ole mikään STT -Tieto toimisto.Onko jotkut ihmiset sitten niin ääretömän utelijaita? Minusta ihminen kertoo itsestään vain sen minkä haluaa ja utelut siitä ei auta mitään.Ei myöskään muilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi