Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako riita aina sopia

Vierailija
15.08.2021 |

Syytin erästä ihmistä asioista joihin olin hänen käytöksessään pettynyt. Yritin saada hänet tilanteeseen, jossa joutuisi myöntämään virheensä. Pidin ennen tästä ihmisestä, enkä haluaisi olla riidoissa. Ollaan samassa yhteisössä ja haluaisin sopia, mutten enää tiedä onko se hyvä ajatus. En pysty luottamaan häneen, mutta haluaisin olla tekemisissä sen verran mitä tarvitsee. Mistä tietää, kannattaako riitaa sopia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina varma asiasta, jos kyseessä erilaiset katsontakannat ja toinen tehnyt jotain oikeasti loukkaavaa. Tälläistä ihmistä ei välttämättä koskaan saa näkemään "virheitään", jotkut kun kokevat oikeudekseen tehdä asioita jotka eivät ole suorastaan rikollisia, mutta eettisesti väärin. Kannattaa olla puheväleissä, mutta älä päästä tätä kyseistä enää niin lähelle itseäsi. Sinun ei tarvitse pyytää anteeksi, jos toinen ollut loukkaava.

Vierailija
2/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes jaksa riidellä. Ihan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä ns mielipide kysymys?

Vierailija
4/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anteeksi ja kerro koko yhteisölle, että ainoa tarkoituksesi oli päästä nolaamaan tämä toinen ihminen. Et siinä kuitenkaan onneksi onnistunut, mutta olet vilpittömästi pahoillasi siitä, että toimit väärin.

Vierailija
5/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, mutta mahdotonta sopia, koska vastapuoli ei näe mitään vikaa tekemisessään.

On vaan tyytyminen tilanteeseen. Ihanne tietysti on, että voi sopia mutta se aina onnistu.

Vierailija
6/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin ihmisillä on niin hirmu tärkeää osoittaa olevansa oikeassa ja saada muut tilille virheistään? Onko joku oikeasti itse niin virheetön, että voi muilta vaatia sitä täydellisyyttä?

Vierailija
7/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakin ihmisillä on niin hirmu tärkeää osoittaa olevansa oikeassa ja saada muut tilille virheistään? Onko joku oikeasti itse niin virheetön, että voi muilta vaatia sitä täydellisyyttä?

Iloisesti unohdetaan ne omat virheet ja muistetaan muiden.

Vierailija
8/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiusasit jotakuta lähelläsi ja koska hän ei pyytänyt anteeksi, niin ihmettelet nyt, että miten jatkaa. Sopimiseen tarvitaan kaksi, kiusaamiseen riittää yksi, joten ei sen toisen onneksi edes tarvitse sopia mitään, kunhan kertoo muille käytöksestäsi.

Vierailija
9/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sopia. Eivät ihmiset ole niin pahoja mitä jotkut puhuvat. Pahimpia ovat ne joiden kanssa ei voi sopia.

Vierailija
10/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös parisuhteet kannattaa päättää sovussa.

Vierailija
11/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne, mutta mahdotonta sopia, koska vastapuoli ei näe mitään vikaa tekemisessään.

On vaan tyytyminen tilanteeseen. Ihanne tietysti on, että voi sopia mutta se aina onnistu.

Joo samaa olin tulossa sanomaan, että ei pidä hyväksyä sellaista sovintoa, jossa vastapuoli ei tule puolitiehen vastaan. Toki sinä voit olla se, joka ensin pyytää anteeksi, mutta jos keskustelu luiskahtaa sellaiseksi, että vain sinun vikojasi käydään läpi ja pohditaan, millä ehdoilla toinen voi antaa sinulle anteeksi, on syytä perua anteeksipyyntö. 

Vierailija
12/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse olettanut, kuinka toisen pitäisi toimia? Kun ei toimi, loukkaannutko siitä? Miksi hänen pitäisi toimia niin kuin tahdot? Jos näin on, en haluaisi olla kaverisi.

Kaveri suuttui asioista, joista toivoi minun tekevän. En vain tiennyt sellaisista toiveista mitään. Lisäksi asiat olivat ihan tyhmiä, tyyliin et kysynyt elokuviin vaan menit yksin. Itse on kuitenkin ollut melko joustamaton omissa tavoissaan, mutta en ole niistä hänelle huomautellut.

En kaipaa mitään teinikiukutteluja keski-ikäiseltä.

Vierailija
13/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaa ei aina voi sovittaa, joten parempi elää niin, ettei ole mitään soviteltavaa.

Vierailija
14/14 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin yrittää sovintoa. Yleensä siihen vastataan ja ainakin olet tehnyt oman osuutesi asian selvittämisen hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme