Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä imetyksen lopettamiseen?

Vierailija
15.08.2021 |

Syö öisin vielä monesti, mutta vain hörppyjä tunnin parin välein. Tämä tekee omasta nukkumisesta tosi katkonaista. Ei siis tunnu nälkäiseltä, kiinteitäkin menee jo hyvin ja kasvaa hyvin. On täyttänyt yksi vuotta ja tarkoituksena olis lopettaa vähitellen imetys. Etenkin yöimetyksen lopettamiseen haluaisin kokemuksia, vinkkejä tai edes vertaistukea. Alan olla aika väsynyt, kun viimeksi ennen raskautta oonnukkunut kokonaisen yön eli pian kaksi vuotta sitten. Eikä yksi tai kaksi yöherätystä haittaisi, jo saisi edes muutaman tunnin mittaisen yhtenäisen unipätkän itsekin. Yöherätyksiä siis edelleen useita yössä, vaikka jo vuosi ikää. 🤦‍♀️

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin imetyksen yöllä niinkin yksinkertaisesti, että en antanut enää rintaa öisin. Silittelin takaisin uneen kun taapero heräsi. Yöt parani heti ja jatkuvat heräilyt loppuivat.

Jos tarvitset isän apua, turvaudu siihen hyvällä omatunnolla.

Anna piut paut näille vinkeille, joissa kehotetaan jatkamaan vaikka pää hajoaisi ja järki lähtisi väsymyksen takia. Hyvää äitiyttä ei mitata kärsimyksen määrällä.

En ole huomannut, että kukaan niin neuvoisi.

Käytännössä neuvoo, kun ei muka saisi vieroittaa ja isäkin aiheuttaa kärsimystä. Ja vielä ihmetellään, mitä väsymys haittaa ja lyhyt aika elämässä ym. Kaikki nämä on suoria kehotuksia jatkaa uuvuttavalla linjalla.

Vierailija
42/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ongelmat luodaan ihan itse. Vauvat eivät synny ongelmina, aikuiset tekevät heidän elämästään ongelman. Eivätkä opi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt hyvä ja ryhdistäytyy.

Vierailija
44/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen trolleja tää keskustelu tuli täyteen. 🤔 Ap, sulle imetyksen tuki sivut on varmaan tutut.

Vierailija
45/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se imetys vain LOPETETAAN. Miksi teet asiasta niin vaikean!

Herätyskello tunnin välein... HERÄTYS, AP!!!

Sä et oo tainnut imettää ikinä vauvaa kommenteistasi päätellen? Et ainakaan lapsentahtisesti?

Vierailija
46/46 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuossa kohtaa nukkunut viikon muualla ja mies on yöllä pitänyt vauvalle unikoulun. Olen imettäny illalla ja lähtenyt kokonaan pois talosta, koska en kestä jos vauva itkee ja tiiän että syöksyn ottamaan tissille joten parempi mennä pois. Aamulla olen tullut takaisin ja imettänyt lapsen. Viikossa on kaikki 5 oppineet nukkumaan ilman yösyöttöjä.