Vinkkejä imetyksen lopettamiseen?
Syö öisin vielä monesti, mutta vain hörppyjä tunnin parin välein. Tämä tekee omasta nukkumisesta tosi katkonaista. Ei siis tunnu nälkäiseltä, kiinteitäkin menee jo hyvin ja kasvaa hyvin. On täyttänyt yksi vuotta ja tarkoituksena olis lopettaa vähitellen imetys. Etenkin yöimetyksen lopettamiseen haluaisin kokemuksia, vinkkejä tai edes vertaistukea. Alan olla aika väsynyt, kun viimeksi ennen raskautta oonnukkunut kokonaisen yön eli pian kaksi vuotta sitten. Eikä yksi tai kaksi yöherätystä haittaisi, jo saisi edes muutaman tunnin mittaisen yhtenäisen unipätkän itsekin. Yöherätyksiä siis edelleen useita yössä, vaikka jo vuosi ikää. 🤦♀️
Kommentit (46)
Yleensä ongelmat luodaan ihan itse. Vauvat eivät synny ongelmina, aikuiset tekevät heidän elämästään ongelman. Eivätkä opi!
Mitä ihmeen trolleja tää keskustelu tuli täyteen. 🤔 Ap, sulle imetyksen tuki sivut on varmaan tutut.
Vierailija kirjoitti:
Se imetys vain LOPETETAAN. Miksi teet asiasta niin vaikean!
Herätyskello tunnin välein... HERÄTYS, AP!!!
Sä et oo tainnut imettää ikinä vauvaa kommenteistasi päätellen? Et ainakaan lapsentahtisesti?
Itse olen tuossa kohtaa nukkunut viikon muualla ja mies on yöllä pitänyt vauvalle unikoulun. Olen imettäny illalla ja lähtenyt kokonaan pois talosta, koska en kestä jos vauva itkee ja tiiän että syöksyn ottamaan tissille joten parempi mennä pois. Aamulla olen tullut takaisin ja imettänyt lapsen. Viikossa on kaikki 5 oppineet nukkumaan ilman yösyöttöjä.
Käytännössä neuvoo, kun ei muka saisi vieroittaa ja isäkin aiheuttaa kärsimystä. Ja vielä ihmetellään, mitä väsymys haittaa ja lyhyt aika elämässä ym. Kaikki nämä on suoria kehotuksia jatkaa uuvuttavalla linjalla.