Mitä tehdä tai kokea SUOMESSA ainakin kerran elämässä?
Kyseessä siis Suomi bucket list, eli suomalaisittain veivilista tai lusikkalista. Toisin sanoen lista asioista, joita haluaisi tehdä tai kokea Suomessa vielä ennen kuolemaa.
Millaisia inspiroivia ehdotuksia sinulla on siitä, että mitä kaikkea kannattaisi tehdä tai kokea Suomessa ainakin kerran elämässä? Voivat myös olla asioita sinun omalta Suomi-listaltasi, jo koettuja tai vasta haaveissa.
Kommentit (274)
Naisille: Jätä kaikki karvat ajalematta. Kokeile tätä edes kerran. Tunne on vapauttava. Eikä sinun tarvitse tehdä kuin yhden kerran. Sen jälkeen vain unohdat koko asian ja annat kaikkien karvojesi kasvaa luonnollisesti.
Mökkiloma sekä kesällä että kevättalvella.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kokeilla työttömyyttä ainakin 6kk-1 vuosi, toimeentulotukea ja peruspäivärahaa pitäisi myös kokeilla, kaupungin vuokra-asuntoa etnisestä paikasta, ns. "paskahommia" huonolla palkalla ja epämukavilla työajoilla (tietenkin pätkäduuneina), maksuhäiriömerkintä tulisi myös kokea, terveyskeskuksesta ajan varaamista isossa kaupungissa, ruokajonoa ja Helsingin taksia asema-aukiolta.
Jos tämä on jo arkea, niin sitten pitäisi kokeilla noita aiemmin mainittuja hienoja asioita. Jos on hyvin toimeentuleva, niin sitten tulee kokeilla näitä mainitsemiani juttuja.
Näin!
Köyhyyttä ei tajua muut kuin jotka kokeneet.
Vierailija kirjoitti:
Revontulet lasikuvun alla
Mä näin niitä kupuja luonnossa viime syksynä ruskavaelluksella ja mun mielestä ne on jotenkin tyhmiä ja ylihintaista.
Eikös se yrittäjäkin ollut joku rosvo, joka on haudannut jätteitä maahan, joku ympäristörikos keissi siellä oli.
Kannattaa kokeilla Lapin reissulla mustaa kahvia johon on tiputettu leipäjuuston paloja .
Se on kuulemma suuri herkku
Mä haluaisin kokea saman kuin Arman pohjantähden alla. Kaikenlaisia ammatteja ja ymmärtää miltä se työ tuntuu työntekijästä
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa miten suomussalmelaisella pellolla seisoo tuhatkunta variksenpelättimäistä turvepäistä ihmishahmoa. Kuvia tästä löytyy kun näpyttelee hakukoneeseen Hiljainen kansa. Se on ympäristötaideteos, jota on tituleerattu Suomen vaikuttavimmaksi ITE-taideteokseksi.
On vaikuttava ihan Viitostieltäkin käsin. Mutta ITE-taidettako? Reijo Kelaa tituleerataan kuitenkin ihan tanssitaiteilijaksi ilman ITE-liitteitä.
Suomussalmella pysähtyessä oli kerran menossa myös porohiihdot tai siis sellainen, missä poro vetää suksilla seisovaa. Suomalainen juttu sekin tai ainakin pohjoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa miten suomussalmelaisella pellolla seisoo tuhatkunta variksenpelättimäistä turvepäistä ihmishahmoa. Kuvia tästä löytyy kun näpyttelee hakukoneeseen Hiljainen kansa. Se on ympäristötaideteos, jota on tituleerattu Suomen vaikuttavimmaksi ITE-taideteokseksi.
On vaikuttava ihan Viitostieltäkin käsin. Mutta ITE-taidettako? Reijo Kelaa tituleerataan kuitenkin ihan tanssitaiteilijaksi ilman ITE-liitteitä.
Suomussalmella pysähtyessä oli kerran menossa myös porohiihdot tai siis sellainen, missä poro vetää suksilla seisovaa. Suomalainen juttu sekin tai ainakin pohjoinen.
Onpa hyvä että korjasit, en muista mikä nettisivusto se oli missä tituleerattiin tuolleen, mie itse en tiedä taiteesta juuri mittään. Auton ikkunasta vitostieltä meijänkin porukka sitä katseli ohi mennessä, jospa seuraavan kerran ehtisimme pysähtyä kahvittelemaan.
Vois kokeilla joku joulu joulupukkina työskentelyä.
Leivo itse ruisleipä hapanjuuresta.
Käy talviurheilemassa jokaisessa Suomen talviurheilukeskuksessa.
Jokaisen pitäisi äänestää - enemmän kuin kerran elämässä.
Golfin pelaaminen keskiyön auringossa Suomen ja Ruotsin rajalla. 11 väylää Ruotsissa, 7 Suomessa. Paikka löytyy Tornio-Haaparannasta.
Tämä on kansainvälisesti tunnustettu erikoisuus golfmaailmassa ja löytyy usein maailman erikoisimpia golfkenttiä listaavista lehtijutuista.