Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En enää tiedä, mitä tehdä 26-vuotiaan tyttäreni kanssa

Vierailija
15.08.2021 |

Pakeneminen ja jatkuva huuhaa-elämä vain jatkuu. Hän ei jaksa pitää elämäänsä kasassa. Alkoholi ja huumeet ovat edelleen vahvasti kuvioissa mukana, vaikka on ollut katkaisuhoidossa useita kertoja. Äidin huoli ei lopu koskaan, ei edes aikuisesta lapsestaan. Mitä tekisin?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei voi pelastaa.

Vierailija
2/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi tukea kestää tilanne. Et ole aiheuttanut lapsesi onelmia etkä pysty niitä myöskään parantamaan.

Itse olen päässyt huolehtimisesta ja murehtimisesta Al anon -rhmässä. Vertaistuki auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,elät toivossa ja tuet,tavalla tai toisella mutta ei rahalla juu.

Saarnaaminen ei auta,se paraneminen pitää lähteä itsestä.

Hae netistä vertaistukiryhmää itsellesi!

https://www.al-anon.fi/

Etsi tuolta,kysele vertaistukea jakamaan asiaa kanssasi!

ET ole yksin!

Vierailija
4/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annoit huonon kotikasvatuksen niin parempi kun et enää sekoita aikuisen ihmisen elämää. Päihdeihmistä ei voi pelastaa muu kuin uskoontulo jos sekään.

Kaikki ei ole vanhempien syytä.

Eikä ansiota.

Otapa se kruunu jo pois päästäsi.

Vierailija
5/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tytön isä?

Vierailija
6/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi tukea kestää tilanne. Et ole aiheuttanut lapsesi onelmia etkä pysty niitä myöskään parantamaan.

Itse olen päässyt huolehtimisesta ja murehtimisesta Al anon -rhmässä. Vertaistuki auttaa.

Aikamoinen meedio olet, kun pystyt aloituksen perusteella kertomaan, ettei ap ole lapsensa ongelmia aiheuttanut, eikä pysty niitä korjaamaan. Todennäköisimmin ap:n tekemisilläkin on ollut myötävaikutusta ongelmien syntyyn, ja hän pystyy asialle jotain tekemään. Aloitus oli joka tapauksessa sen verran lyhyt, että minkäänlaisia syy-seuraussuhteita ei siitä pysty tulkitsemaan. Ainoa mitä voi tynkäaloituksesta todeta ap:lle, on että hanki ammattiapua. Sekä itsellesi, että myös lapsellesi (mikäli se on olosuhteet huomioon ottaen mahdollista).

Vierailija
7/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja ala elää omaa elämääsi.

t. kokemusasiantuntija

Vierailija
8/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. kokemusasiantuntija

Antaisitko saman neuvon itsellesi, jos sinulla olisi tällainen tytär?

Vierailija
9/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen meedio olet, kun pystyt aloituksen perusteella kertomaan, ettei ap ole lapsensa ongelmia aiheuttanut, eikä pysty niitä korjaamaan. Todennäköisimmin ap:n tekemisilläkin on ollut myötävaikutusta ongelmien syntyyn, ja hän pystyy asialle jotain tekemään. Aloitus oli joka tapauksessa sen verran lyhyt, että minkäänlaisia syy-seuraussuhteita ei siitä pysty tulkitsemaan. Ainoa mitä voi tynkäaloituksesta todeta ap:lle, on että hanki ammattiapua. Sekä itsellesi, että myös lapsellesi (mikäli se on olosuhteet huomioon ottaen mahdollista).

Jotkut ihmiset on perinnöllisesti taipuvaisempia adiktoitumaan päihteisiin, pelaamiseen ym. Tuskin huolestunut aloittaja on tahallaan levittänyt mahdollisia altistavia geenejä toivoen vauvan myöhemmin sairastuvan päihderiippuvuuteen.

Kukaan muu kuin päihteidenkäyttäjä itse ei voi asialle mitään. Itse käyttäjä käyttää, itse voi lopettaa. Tämähän kätevää olisi, jos aina voisi syyttää muita: löin sinua, koska olet ärsyttävä, varastin rahasi, koska olet liian rikas, vedän viinaa koska en kestä seuraasi selvin päin.

Vierailija
10/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teininä rajat?

Vierailija
11/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kokemusasiantuntija

Kyllä annoin. Kaikki elämässä ei mene niinkuin itse suunnitteli.

t. kokemusasiantuntija

Vierailija
12/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vain hyväksyä tilanne. Hae vertaistukea.

Vierailija
13/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kokemusasiantuntija

Kyllä annoin. Kaikki elämässä ei mene niinkuin itse suunnitteli.

t. kokemusasiantuntija

Tässä vielä sulle ap:

t. kokemusasiantuntija

Vierailija
14/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä enää muuta kuin rakastaa. Tyttäresi, valitettavasti, tekee itse omat päätöksensä.

Pidä itsestäsi huolta. Syö terveellisesti, kasvata lihaskuntoa, tapaa ihmisiä. Jaksaisitko liittyä johonkin ryhmään jossa on päihdeongelmaisten perheenjäseniä? Ehkä jotain sellaista mikä ei toimi varsinaisena terapiaryhmänä, koska se on todella kuormittavaa, mutta että löytäisit ihmisiä joilla on sama tilanne.

Vierailija
15/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta.  Jos mitään ei ole tehtävissä, käytä yhteinen aikanne mieluisalla tavalla.

Vierailija
16/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mahda mitään niin kauan kun päihteet on kuvioissa. Ne ovat aina se tärkein asia ja kaiken muun voi uhrata jotta käyttö mahdollistuu. Minä olen aina välillä ollut hetkellisesti ilman aineita mutta joka kerta palannut entiseen. Vanhempani ovat tehneet vuosien aikana kaikkensa kuten varmasti sinäkin. Älä syytä itseäsi. Omien vanhempieni kohdalla toivon että unohtaisivat että minua on koskaan ollutkaan koska se heille helpointa.

Vierailija
17/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile ja rakasta.

Vierailija
18/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismiin auttaa kun juo lisää. Olettasin että muihin riippuvuuksiin pätee sama periaate.

AP:n kysymykseen että mitä pitäisi tehdä - ei mitään. Tyttäresi tekee omat valintansa.

Vierailija
19/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi katkaisuhoidot osoittautui meidän perheessä lopulta vitsiksi. Äiti oli niissä monen monituista kertaa ja usein karkasi niistä. Sieltä sitten soitettiin kotiin isälle ja kerrottiin surkea tilanne: vaimonne on taas karannut. Näin 1980-luvulla. (Äiti joi lopulta itsensä kuoliaaksi.)

Vierailija
20/67 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. kokemusasiantuntija

Valitettavan usein läheinen mahdollistaa riippuvaisen juomisen tai päihteiden käytön.