Ihmiset, jotka eivät pidä sopimuksista kiinni. Minua ärsyttää
Jos on vaikka sovittu, että tulee käymään yhdeksältä. Sitten käy ilmi, että on puoli kymmeneltä vielä kotona. On myös aina myöhässä muutenkin.
Miten toimitte tällaisten kanssa.
Kommentit (11)
Riippuu siitä, onko muuten miten hyvää seuraa. Jos on, katson läpi sormien. Ja alan itsekin noudattaa yhtä joustavaa aikakäsitystä tuossa suhteessa.
Jos jostain oikeasti merkityksellisestä asiasta on kyse, niin sitten sillä on väliä, mutta joku aamukahvilla käynti sunnuntaina ja siitä vähän myöhästyminen ei ole mikään kriisin paikka.
Tunnen myös erään samanlaisen. Hän on myös usein sopinut jonkun toisen menon aika pian minun kanssa järjestettävän tapaamisen jälkeen, joten itse tapaamiselle ei jää juurikaan aikaa.
Tulee tosi tärkeä olo.
Ja sitten näitä myöhästelijöitä ja sopimukisista luistelevia ärsyttää teidän pirunmoinen tarkkuus ja kellon tuijottelu ja se teidän kireys, kun he ovat myöhässä.
Heidän mielestään te olette nipottojia, tiukkapipoja. Mitäs nyt yksi puolituntinen tai 15 minsaa sinne tänne, ei sillä oo mitään välii...
Yleensä lasken, että jos tapaaminen on 8.30 niin vähintään 9 asti voin tehdä mitä haluan. Jos nyt joku kerta myöhästelijä sattuu olemaan ajoissa, niin saa odottaa. Sen verran monta kertaa olen minäkin odottanut.
Krooninen myöhästely on raivostuttava piirre. Jokaiselle käy niin että joskus myöhästyy. Mutta kun on niitä, jotka ovat aina sen tunnin myöhässä.
Jossain remontti jutussa tai jossain vastaavanlaisessa tuota tulemattomuutta tapahtuu. Siis jonkun firman työntekijä sooloilee omiaan ja siihen remonttiin ollaan esim otettu päivä vapaaksi töistä ja mitään ilmoitusta ei anneta, että ei tulekaan paikalle. Tuollainen veetuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös erään samanlaisen. Hän on myös usein sopinut jonkun toisen menon aika pian minun kanssa järjestettävän tapaamisen jälkeen, joten itse tapaamiselle ei jää juurikaan aikaa.
Tulee tosi tärkeä olo.
Ehkä sun pitäis tuosta tajuta jotain?
Olin tarjoamassa kaverilleni kyytiä toiseen kaupunkiin johon olin itsekkin menossa. Lähdön hetkellä soitin missä kaveri mahtaa luuhata kun ei näy missään. Kahvilassa se riekkui muiden kavereidensa kanssa, kuulemma lähtee ihan heti kotiin pakkaamaan. Sanoin ettei tarvitse, sillä lähden samantien. Välit viileni tuon jälkeen.
Mulla on ystävänä "entinen" krooninen myöhästelijä. Ehkä noin 5 vuotta odotin kiltisti, hyppäsin ja joustin hänen oikukkaan aikataulun mukaisesti. Sanoin, huomautin ja kerroin, että asia ei ole ok. Mitään ei tapahtunut, ennen kuin aloin vastaavasti näpäyttelemään, vaikka itselle teki pahaa. Menin tapaamiseen 2 tuntia myöhässä ja sitten pitikin lähteä heti pois esim. lääkäriajan vuoksi. Odotutin häntä enkä tullutkaan paikalle ollenkaan. Kerroin odottaneeni häntä, mutta lähteneeni jo pois syystä x jne. Nyt minulla on luotettava ystävä, joka tulee ajoissa. Ja mukavin muutos on se, että ystävä kertoo häneltä jääneen pois ainaisen kiireen ja myöhästymisen tuskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tosi tärkeä olo.
Ehkä sun pitäis tuosta tajuta jotain?
Kyllä minä kiireisenä tein tuota samaa. Ei se tarkoittanut, että toinen oli epätärkeä. Aikaa ei vain ollut.
En sovi tuollaisten kanssa enää yhtään mitään