Muita, joita ärsyttää säävalehtelu
Tänään piti paistaa aurinko. Varattiin aika lasten harrastuskokeiluun. Ja sitten sataa! Menee hieman rahaa hukkaan. Pistää vihaksi.
Kommentit (6)
Minua ei ärsytä.Katson ikunasta ulos ja joka päivä näen sään.Pysäkki on tuossa lähes ikunani alla.Ihmiset odotaa dösää.Heidän vaatetus kertoo livenä kylmä? Lämmin? Kuuma? Sataako? Ei jos satenvarjoja ei ole jnen.
Menkää sateesta huolimatta. Ongelma ratkaistu.
Mua ärsyttää suunnattomasti valheelliset sääennusteet. Piti olla myrskyä ja sadetta, mut mitä vielä, aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta eikä mistään sateen tapaisestakaan tietoa. Ilman piti viiletä ja varmaan taas hellelukemia pukkaa. Prkl
Nimi on sääENNUSTE ihan syystä, luonnonilmiöt ovat joskus arvaamattomia. Tutki tarkempia täsmäsääennusteita, joissa kerrotaan ennuste tunnin tarkkuudella mukaanlukien sateen mahdollisuus prosentteina. Katso lisäksi sadetutka. Foreca ja Ilmatieteen laitos antavat toisinaan eri ennusteen.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka ärsyyntyvät ilmakehän kaoottisuudesta ja hyvin vaikeasta ennustettavuudesta. Ja samalla he uskovat, että ilmastoa pystytään ennustamaan satoja vuosia tulevaisuuteen, ilman mitään epäröintiä ja havaintoa omasta jättimäisestä ristiriidasta ajattelussaan.
Sääennustus kehittyy ja aika hyvällä prosentilla se onnistuukin, mutta ne ovat vain ennustuksia, ei lupauksia.
Hyvä kun kerroit. Menikö paljonkin rahaa hukkaan? Oletko harkinnut esim. ilmatieteenlaitoksen haastamista oikeuteen?