Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietittekö koskaan millainen maailma on esim. 50-100 vuoden päästä?

Vierailija
14.08.2021 |

Ittse mietin joka päivä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hetkessä. Jokainen päivä menneessä tai tulevassa roikkuen on poissa sinulta ja se ei tule enää koskaan takaisin.

Vierailija
2/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä musiikkivideo antaa hyvän kuvan tulevaisuudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä joskus tulee ajatelleeksi, että millainenhan maailma on sitten, kun nyt pienet lapseni ovat 50 vuotiaita.

Vierailija
4/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin yksi asia on silloin varmaa; valkoihoiset suomalaiset ovat vähemmistö.

Samaa voi sanoa koko Euroopasta. Eurooppalaista kulttuuriakaan tuskin on enää. Kaikki näyttää enemmän tai vähemmän Somalialta.

Vierailija
5/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä hetkessä. Jokainen päivä menneessä tai tulevassa roikkuen on poissa sinulta ja se ei tule enää koskaan takaisin.

Niin elänkin mutta mietin silti usein asioita 

Vierailija
6/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta siitä. Unessa kuljettiin jollain junan ja ratikan välimuodolla, joka lensi. Laitteesta sai ostaa mm 50v takaisia herkkujätskejä, joista oli tehty uusintaversioita.

Vierailija
7/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin paljonkin. Mitä tapahtuu, kun nykyisen elämänmuodon pitkälle mahdollistavat fossiiliset polttoaineet joskus oikeasti loppuvat (vaikka niiden loppumisesta on uhkailtu jo aika kauan...), kun ilmasto on muuttunut peruuttamattomalla tavalla esim. el nino-ilmiön loppumisen vuoksi, kun maaperä on saastunut eikä ruuan tuotantoon sopivaa viljelymaata kerta kaikkiaan ole paisuneen ihmiskunnan tarpeisiin, kun makea vesi on loppunut kaikkialta muualta paitsi harvoista länsimaista, kun sotahullut diktaattorit alkavat pommittaa taas toisia maita ydinasein.... Suomen osalta mietin mm. että ollaanko Ruotsin tiellä, onko meillä jo muutaman vuoden päästä vaarallisia ghettoja, jonne valkonaamalla ei ole mitään asiaa, ja että onko koko hyvinvointiyhteiskunta romutettu kasvaneiden sosiaalimenojen ja EU-maksujen vuoksi (Espoossa tästä sosiaalipuolen alasajosta saa jo perstuntumaa).

Miettii tulevaisuutta miltä kantilta tahansa, kovin hyvälle se ei näytä. No, itse tuskin olen tätä 50 vuoden päästä enää ällistelemässä. Lapsilleni, ja heidän lapsilleen, toki toivon parempaa maailmaa. Vaan kukahan sen tekisi?

Vierailija
8/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotit tulee hyvinkin pian ja vie kaiken. Tappaa lopulta ihmisenkin pois. Näin mä luulen. 

Vierailija
9/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ja ruotsi valtauskonto on vaihtunut jo siihen mennessä ja kirkkojen tilalla toimii mekat.

Vierailija
11/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa ihmiskunnasta on eri tavoin vammautunut koronasta monta kertaa sen sairastettuaan ja rokotetehosteista. Elämä on hyvin ilotonta. 500. Variantti liikkeellä ja se on hyvin tarttuva. Nälänhätää. Työttömyyttä. Sotia.

Vierailija
12/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin. Siksi äänestänkin PS:ää.

Vierailija
13/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin paljonkin. Mitä tapahtuu, kun nykyisen elämänmuodon pitkälle mahdollistavat fossiiliset polttoaineet joskus oikeasti loppuvat (vaikka niiden loppumisesta on uhkailtu jo aika kauan...), kun ilmasto on muuttunut peruuttamattomalla tavalla esim. el nino-ilmiön loppumisen vuoksi, kun maaperä on saastunut eikä ruuan tuotantoon sopivaa viljelymaata kerta kaikkiaan ole paisuneen ihmiskunnan tarpeisiin, kun makea vesi on loppunut kaikkialta muualta paitsi harvoista länsimaista, kun sotahullut diktaattorit alkavat pommittaa taas toisia maita ydinasein.... Suomen osalta mietin mm. että ollaanko Ruotsin tiellä, onko meillä jo muutaman vuoden päästä vaarallisia ghettoja, jonne valkonaamalla ei ole mitään asiaa, ja että onko koko hyvinvointiyhteiskunta romutettu kasvaneiden sosiaalimenojen ja EU-maksujen vuoksi (Espoossa tästä sosiaalipuolen alasajosta saa jo perstuntumaa).

Miettii tulevaisuutta miltä kantilta tahansa, kovin hyvälle se ei näytä. No, itse tuskin olen tätä 50 vuoden päästä enää ällistelemässä. Lapsilleni, ja heidän lapsilleen, toki toivon parempaa maailmaa. Vaan kukahan sen tekisi?

Me teemme.  

Vierailija
14/14 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me teemme.  

Tai olemme tekemättä, jos annamme pahan voittaa.