Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työnantaja kusetti töistä

Vierailija
14.08.2021 |

Pientä taustaa; olen vaihtamassa alaa ja opiskeluita on jäljellä vajaa vuosi. Olin yhteydessä uuden alan pomoon
eräässä yrityksessä viimekesänä ja puhuimme työmahdollisuuksista opiskelun aikana+jälkeen ja kaikkea muuta ns taustatietoa ja hän kysyi sitten olenko esimerkiksi valmis muuttamaan n. 60km kauemmaksi nykyisestä/edellisestä asunnosta ja vastasin kyllä. En siis vielä muuttanut.

Vähän eteenpäin ja olin yrityksessä työharjoittelussa koulun takia 2kk ja sen jälkeen oli puhetta kesätöistä että on mahdollista päästä sitten kesällä/alku keväästä ja olin sitten hankkinut vuokra-asunnon paikkakunnalta josta oli puhetta ja kun alkoi "kesäloma" kyselin että mikäs on tilanne, tuli soitto että nyt ei ihan just ole mitään mukamas tarjolla, sovittiin että ilmoittaa sitten kun on. Noin kuukausi eteenpäin ja kysyin viestillä uudestaan ja aikalailla sama vastaus että ei ole tilanne muuttunut. Kysyin sitten heti perään onkohan edes mahdollista sitten? Ei mitään vastausta. Kuukausia meni sitten enemmän eteenpäin ja olin soitellut mutta tämä ei vastaa. Emme olleet siis tehneet _vielä_ työsopimusta. Loppupeleissä koko ns hommaa kesti joku 5kk ja noin 4kk että mitään ei kuulunut ja sitten laitoin hieman aggressiivsen viestin että mistä mättää eikä siihenkään vastausta.

Plussana oli että minulla oli kumminkin edellisellä paikkakunnalla töitä tällä koko ajalla mutta uudella työpaikalla olisi ollut parempi palkka yms. Ja uusi vuokra-asunto oli 33% kalliimpi (445e opiskelijana)mitä edellinen, en tiennyt/tuntenut ketään uudelta paikkakunnalta ja joudun vielä asumaan 9kk asunnossa ennenkun voin muuttaa siitä pois. Plussaa kanssa että nykyinen asunto on lähempänä koulua noin 5km mutta pointti oli että pitkään olin ns jutustellut pomon kanssa ja loppupeleissä käy näin? Ja kyseessä on ala johon ei välttämättä aina edes tehdä minkäänlaista työsopimusta/mennään suullisesti yms.

Lähinnä että mitä mieltä ihmiset tälläisestä? Ei tule paljon kirjoiteltua nettiin ylipäänsä saati tänne että teksti voi olla hieman epämääräistä :D
M29

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu peleissä pomosta ei siis kuulunut yhtään mitään, muutin turhaa uudelle paikkakunnalle kauas tutuista yms, kalliimpi vuokra. Ja km-määrä nykyisen asunnon ja "edellisen" työpaikan välillä hieman vaihtelee/vaihteli, mutta noin. 70-80km yhteensuuntaan eli kalliiksi käy.

AP

Vierailija
2/3 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan näitä kirjoitat. Tyylisi tunnistetaan.

Ilmoitin asiattomaksi, kuinkas sattuikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi että ensimmäinen keskustelu jonka olen tälle palstalle koskaan kirjoittanut mutta seurannut palstaa vajaan vuoden.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän