Hei, te toipuvat alkoholistit!
Voitteko ottaa yhtäkään paukkua ilman, että sortuisitte uudelleen?
Kommentit (36)
no ei voi ottaa ees alkotonta kaljaa heti tekee mieli ryypätä 10 päivää putkeen
En voi ottaa yhtäkään. Minun on helpompi olla kokonaan ilman kuin ottaa vain yksi. En enää huijaa itseäni kuvitelmilla kohtuukäytöstä.
Voin, mutta erittäin harvoin, ja vain yhden. 11 vuotta raittiina.
eikös toipumisella yleensä tarkoteta kunnon putkesta selviämistä taas seuraavaa varten
😫
En tiedä, enkä aio ottaa selvää, eli olen ottamatta sitä ensimmäistä. 4v raittiutta takana
En tiedä koska en ole kokeillut enkä kokeile. Lähtökohdat
huomioon ottaen en viitsi sen tiedon takia riskeerata. Kuka
nyt YHTÄ paukkua kaipaisi?
Haluisin olla alkoholisti,se on niin coolia
Ei se yksi paukku tuo minulle mitään lisäarvoa. Ei saunailta parane siitä, että otan saunasiiderin, niitä tarvitaan vähintään kuusi.
Saattaisin pystyä ottamaan yhden ja sitten kiristelisin tuskissani että en voi ottaa lisää. Siitä olisi rentoutuminen ja nautinto kaukana. Tai sitten ratkeaisin.
Ihan parhaassa tapauksessa ottaisin sen yhden ja tyytyisin siihen. Seuraavana aamuna ajattelisin: "hei, kohtuukäyttö onnistui! Tänään illalla uusiks". Ei menis varmaan kuukauttakaan ennen kuin olisi putki päällä (tai se saattaisi lähteä heti).
En tiedä, enkä halua kokeilla, koska kaikki vaihtoehdot ovat huonoja, ja sellaista vaihtoehtoa että ottaisin yhden ja nauttisin siitä ei ole olemassa.
No vielä ei ole tehnyt niin kovasti mieli edes sitä yhtä, että se olisi ollut nokan edessä vaikka selvinpäin olen ollut pian 10 vuotta.
Joskus kyllä tulee ajatus siitä kuinka kiva olisi istua iltaa mukavalla porukalla ja ottaa lasillinen kaksi, mutta koska ei ole tuollaista porukkaakaan niin eipä se ajatusta pidemmälle ole ikinä edennyt.
Ja kyllä se vaan on hyvinkin selvänä muistissa, että alkoholi ei itselleni sovi ollenkaan. Sellainen hilpeä pikkuhiprakka se aina ennenkin suunnitelmissa oli, mutta todellisuudessa sitä joi hyvinkin humalahakuisesti kunnes oli siinä kunnossa ettei jalat enää ihan kanna ja aamulla ei muista oikein puoliakaan. Ja sen minkä muisti oli just sitä tasoa, että siitä tiesi ettei menetetyt muistotkaan olleet sen parempia ja armollisempaa olisi kun ei muistaisi mitään. Eikä varsinkaan muistaisi muutkaan.
Kannabisjankkaajalla taas jonkinlainen retrovaihe päällä?
Vierailija kirjoitti:
Haluisin olla alkoholisti,se on niin coolia
No tuosta olen kyllä toista mieltä, mutta alkoholistiksi "pääseminen" on kyllä yksi helpoimmista tavoitteista.
Ei tarvitse kuin vaan juoda.
Miten alkoholistit pystyy pitkään ryyppyputkeen. Krapulassa ajatuski alkoholista saa oksentaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten alkoholistit pystyy pitkään ryyppyputkeen. Krapulassa ajatuski alkoholista saa oksentaan.
Osalle alkkiksista (tai kaikista ihmisistä) ei tule mitään voimakasta krapulaa. Moni ilmoittaa, ettei ole sellaista ikinä kokenutkaan.
Niille joille tulee, ne joko juovat niin paljon että ovat herätessään vielä pienessä tumussa ja alkavat juoda eikä krapulaa ehdi tullakaan, tai sitten krapula on niin sietämätön että ne ekat huikat vedetään hampaat irvessä kun kohta helpottaa.
En ole itse alkoholisti mutta olen joskus juonut tasoittavan ihan helvetin väkisin, on tehnyt pahaa juoda mutta sen loivennuksen on silti halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ensin yksi hörppy, että vähän tasaantuu. Joku otta konjakin, joku olutta. Siitä se olo alkaa korjaantua, toinen hörppy ja kohta voi taas kallistella kunnolla.
Voin, mutta ei kannata. Ei tule hyvä fiilis vaan vain tylsä pöhnä. Parempi olla kokonaan ilman. Raitis 1,5 vuotta.,
En viitsi kokeilla. Luulin, että oon muutenkin päässyt mieliteoista alkoholin suhteen (5v raittiina), mutta mies sai lahjaksi juuri pullon viiniä ja aika pahasti se kummittelee nyt takaraivossa. Meistä ei siis kumpikaan juo, joten kotona ei ole juomia ollut.
Lapset stressaa, olispa ihana ottaa yksi lasi kylmää kuohuvaa. Tiedän jo etukäteen, että koko pullohan se menisi. Huomenna tekis varmaankin mieli ottaa toinen "lasillinen". Pitää viedä heti huomenna pullo lahjaksi ystävälle. En halua olla juova äiti.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Krapulaan ei pysty. Siinä se ongelma pähkinän kuoressa.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kokeilla. Luulin, että oon muutenkin päässyt mieliteoista alkoholin suhteen (5v raittiina), mutta mies sai lahjaksi juuri pullon viiniä ja aika pahasti se kummittelee nyt takaraivossa. Meistä ei siis kumpikaan juo, joten kotona ei ole juomia ollut.
Lapset stressaa, olispa ihana ottaa yksi lasi kylmää kuohuvaa. Tiedän jo etukäteen, että koko pullohan se menisi. Huomenna tekis varmaankin mieli ottaa toinen "lasillinen". Pitää viedä heti huomenna pullo lahjaksi ystävälle. En halua olla juova äiti.
Lisään vielä, että en edes oikeastaan laske itseäni toipuvaksi alkoholistiksi, eikä kukaan lähipiirissänikään ole mua sellaisena pitänyt. Alkoholi itsessään on riippuvuutta aiheuttava myrkky. Liian pitkään kun juhli, niin meinasikin lähteä mopo käsistä. Siksi lopetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Krapulaan ei pysty. Siinä se ongelma pähkinän kuoressa.
Tämäpä juuri. En ole ikinä ymmärtänyt miten joku EI voi juoda heti herättyään. Oli kunto mikä tahansa. Jo teininä pystyin jatkamaan juomista heti aamulla. Sehän sitten vaikeuksiin johtikin.
No miten muka voisin, eikö se yksi paukku olisi jo sortumista?
Kyllä minä varmaan VOISIN ilman että lähtisi putki päälle. Tai sitten en. En aio ottaa riskiä varsinkaan ottaen huomioon, että mulle se 1 paukku on ihan yhtä tyhjän kanssa ja kauheaa alkoholin väärinkäyttöä. Yhdestä ei tule kuin paha mieli, parempi olla ottamatta sitäkään.
Joka tapauksessa siitä tulisi sellainen olo että haluaisin juoda lisää. Olisi hauska ajatus pystyä kohtuukäyttämään, mutta ei se ole minusta nautinnollista.