Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi ostaa gerbiilejä?

Vierailija
04.09.2014 |

Joka paikassa sanotaan, että älä hanki lemmikkikaupasta äläkä tori.fi :stä tai Apulasta tai Keltaisesta Pörssistä ja hanki vain suoraan kasvattajalta. No, Gerbiiliyhdistyksen sivuilla listatut kasvattajat tuntuvat asuvan kaikki joko eteläisimmässä Suomessa tai sitten jossain Joensuussa tai Lieksassa, meilläpäin ei ketään tai jos onkin, ovat kasvatustauolla (tai kasvattavat ihan väärää väriä). Muutenkin tuntuu noita luovutusikäisiä yksilöitä olevan todella vähän tarjolla. Pitääkö soitella ja varata paljonkin etukäteen? Miten kaukaa noita kannattaa hakea, ei kai ne autossakaan tuntikausia tykkää pienessä kuljetushäkissä olla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on Etelä-Pohjanmaalta. Esim. Tampereelta, Vaasasta voi ihan hyvin hakea, Oulu on jo vähän kaukana, samoin Helsinki ja Turku (siis hakureissua ajatellen, muuten toki käyn...) Näyttelyissä kuulemma monesti sovitaan noutoja kasvattajilta mutta eipä noita näyttelyitä täällä päin hirveästi ole.

Kai sitä täytyy lemmikkiliikkeessä asioida, sielläkään ei viime aikoina ole ollut kuin kaneja, marsuja ja syyrianhamstereita, gerbiilejä ei pitkään, pitkään aikaan. Haluaisin ihmisiin ja käsittelyyn tottuneita, nuoria, terveitä ja oikeanvärisiä eläimiä, itsekin mahdollisesti voisin kasvatusta harkita, jos sopivat yksilöt löytyy. Lemmikkikaupoissa eläimet voi olla ihan mitä tahansa, ikää ei välttämättä kukaan tiedä, joskus sukupuoltakaan ei tunnisteta oikein, saati nyt sitten, että olisi jotain tiettyä värimuunnosta saatavilla. 

Onko esim. Tampereella lemmikkiliikkeissä gerbiilejä? Useampi Faunattaren liike ainakin löytyy.

Vierailija
2/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajalta ne eläinkaupatkin usein hakee ihan suoraan. Kysy Porin Akvaariokeskuksesta.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on suurin osa gerbuista hankittu eläinkaupoista. Hyvin ne niitä siellä on yleensä pitäneet ja ovat tienneet sukupuolen oikein ja kaikki. Kerran tosin saatiin gerbuja, jotka taatusti ei olleet ihan vielä luovutusikäisiä, mutta me autettiin niitä sitten syömisen ja juomisen opettelun alkuun ja elivät monta vuotta tyytyväisinä. Nykyiset gerbut sisko osti Helsingistä ja toi ne junassa Turkuun, lemmikkiliikkeen pitäjä oli ne itse kasvattanut. Meillä on pisimmillään gerbiili elänyt 6 vuotta ja sillä oli superepäterveelliset elämäntavat, söikin kermavaahtoa, nuoli tikkareita, jne. :)

Vierailija
4/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille Gerbut ostettiin Faunattaresta Vantaan Myyrmannista,tuli syntymätodistuksetkin mukana,Ruotsalaisia ovat.

Terveiltä ja tyytyväisiltä vaikuttavat,värejäkin oli useita.

Vierailija
5/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:49"]Meille Gerbut ostettiin Faunattaresta Vantaan Myyrmannista,tuli syntymätodistuksetkin mukana,Ruotsalaisia ovat.

Terveiltä ja tyytyväisiltä vaikuttavat,värejäkin oli useita.
[/quote]Minäkin olen ostanut myyrmannin faunattaresta eläimiä.Siellä on tosi kauniita myyjiä :)

Vierailija
6/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Faunattaresta yhden, oli tosi mahtava eläin ja tykkäsi hirveästi olla sylissä ja muutenkin ihmisten kanssa. Oli todella käsikesy. Toisen ostin suoraan kasvattajalta, en ollut yhtään niin kiltti ja sopeutuvainen kuin tämä ensimmäinen.

Vierailija
7/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakauppiaalta saa?

Vierailija
8/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin sitten olet? Mikä on maksimimatka, jonka suostut gerbiilien vuoksi matkustamaan? :)

Vierailija
9/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile koe-eläinlabroja. Loistavatkin kivasti!

Vierailija
10/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo ihan sama, mistä moisen otuksen ostaa. Eihän ne kuitenkaan montaa vuotta elä.

Vierailija
11/15 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan kuitenkin sitä eläinkauppaa, jos se paikallinen nyt sattuu olemaan kunnollinen. Tuskin noita kannattaa sentään puolen suomen päästä hakea jos ei ole just joku erikoisuus haussa.

Vierailija
12/15 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on löytänyt ne gerbiiliyhdistyksen sivut, niin sieltä kyllä löytyy Tampereella asuva kasvattaja :)

Itse suosittelen vain kasvattaja. En ostaisi koiraa mustastapörssistä niin miksi sitten gerbiiliäkään.

Vierailija
13/15 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvattanut gerbiilejä vuosia.

Vierailija
14/15 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se oo ihan sama, mistä moisen otuksen ostaa. Eihän ne kuitenkaan montaa vuotta elä.

Mun 80-luvulla ostetut gerbiilit elivät kuudesta kahdeksaan vuoteen. En sanoisi ihan kaikkein lyhytikäisimmiksi lemmikeiksi. Kavereilla huonossa hoidossa (=virikkeetön häkki, rasvaista ruokaa) kuolivat reippaasti nuorempina.

Mulla oli oli iso terraario, jossa kaivuukelpoista alustaa muutama kymmenen senttiä ja roudasin viikottain uutta heinää/risuja/oksia luonnosta niille silputtavaksi. Kaivoivat omat käytäväverkostonsa ja tulivat "pinnalle" ottamaan hiekkakylpyjä. Päivittäin juoksentelivat myös vapaana. Ja ruoasta pois kaikki rasvaiset, lihottavat siemenet kuten auringonkukka ja pähkinät. Joista kyllä kovasti tykkäisivät...

Surettaa, että ihmiset suhtautuvat tuollaisella asenteella eläviin otuksiin. Gerbiilit ovat tosi kivoja seurattavia.

Vierailija
15/15 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisesta Biltemasta