En pysty säästämään suklaata kaapissa
Jos ostan suklaalevyn kotiin, syön siitä rivin ja laitan jääkaappiin. Huomenna syön sitten lisää, ajattelen. Mutta niin vain syön yhdessä päivässä koko levyn. Suklaalevy huutaa nimeäni niin kauan, että se on syöty.
Miten te muut onnistutte säästämään suklaata?
Ps. En muutoin ole mikään syömishäiriöinen, ylipainoinen yms. Vain suklaa aiheuttaa tämän. Ostan siis suklaata harvoin.
Kommentit (15)
Ei mulla ole tarvetta ostaa suklaata. En edes pidä suklaasta.
Annan sen miehelle ja käsken piilottaa. Sitten ruinaan pitkin viikkoa aina vähän sitä suklaata.
En mitenkään. Tämän takia en ostakkaan mitään herkkuja kotiin. Keksejä, suklaata jne. Ei mitään toivoa että ne olisivat siellä kaapissa vaikka vieraiden varalle.
Kyllä, minulla on todennäköisesti syömishäiriöä ja olen taistellut normaalipainossa pysymisessä koko elämäni ja tulevan todennäköisesti taistelemaankin. Herkut vaan on niin helvetin hyviä.
Pystytkö olemaan porsimatta tai ajamatta yksityissaastutinta?
Minäkin aina romanttisesti ajattelen, että syön nätisti vain muutaman palan suklaata silloin tällöin hienostuneesti. Joopajoo! Jos kaapissa on suklaalevy, syön sen kuin mikäkin possu alta aikayksikön! Siitä on hienostunut syöminen kaukana.
Hyvänen aika, ei suklaa kuulu jääkaappiin!
Minulla on lahjaksi saamiani suklaita ja muita ns herkkuja kuukausitolkulla kaapissa. Ei vain maistu.
Hedelmistä tykkään ja ne tyydyttää makeannälän jos se joskus sattuu iskemään.
Mutta jos vain harvoin ostat suklaata ja tekee mieli syödä se kerralla niin mikä ettei?
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, ei suklaa kuulu jääkaappiin!
Totta. pilalle menee, huoneenlämmössä kuuluu säilyttää - tai syödä yksin tein ;)
Osta patukka. Tai jos et ole ylipainoinenkaan, niin onko sillä niin väliä jos harvoin ostat suklaalevyn ja syöt sen päivässä?
Mulla vähän sama. Avaamattomana pystyn pitämään kyllä suklaalevyn monta päivää, mutta sitten kun avaan sen, niin kyllä se yhdessä tai kahdessa päivässä menee.
Turhaan huolehdit. Ei se korkoa kasva kumminkaan.
Mullakin on huutavaa suklaata 😁 ups...
Ainoa jelppi on se, jos ostaa vain patukan, tyhjästä on paha ylensyödä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lahjaksi saamiani suklaita ja muita ns herkkuja kuukausitolkulla kaapissa. Ei vain maistu.
Hedelmistä tykkään ja ne tyydyttää makeannälän jos se joskus sattuu iskemään.
Mutta jos vain harvoin ostat suklaata ja tekee mieli syödä se kerralla niin mikä ettei?
Sama. Just söin joululahjaksi saamani Snickers suklaapatukat, useita kuukausia olivat kaapissa. Ihan näkyvällä paikalla olivat, ei vaan tehnyt ikinä mieli syödä.
En säästä vaan syön kerralla tai päoivän aikana jos ostan