Yöjunalla makuuvaunussa useammin matkustaneet?
Mikä on sijainniltaan ja muutenkin paras hytti kaksin matkustaville? Sellainen missä ei ehdottomasti ole ovea toiseen hyttiin? Vai sellainen mukä on nk. välitasanteella? Onko parempi olla junan keulilla vai puolivälissä?
Kommentit (9)
Mietin, että eka vaunu ravintolasta voipi olla levottomin, jos väki ramppaa sinne…
yläkerrassa rauhallisempaa kuin alakerrassa (jengi kulkee alhaalta ravintolavaunuun). Vaunun päädyissä alhaalla voi vessan ovi pitää läiskettä/ wc:n vetoääni häiritä. En tajua, mikä ongelma on väliovessa - konnari avaa sen, ei matkustajat itse, jos sä sitä pelkäät.
Keulasta ja puolivälistä en ymmärrä, miksi kysyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käy junassa suihkussa?
Esimerkiksi työmatkalainen, joka menee junasta suoraan palaveriin.
Vierailija kirjoitti:
yläkerrassa rauhallisempaa kuin alakerrassa (jengi kulkee alhaalta ravintolavaunuun). Vaunun päädyissä alhaalla voi vessan ovi pitää läiskettä/ wc:n vetoääni häiritä. En tajua, mikä ongelma on väliovessa - konnari avaa sen, ei matkustajat itse, jos sä sitä pelkäät.
Mietin turvallisuutta. Onko keulassa yhtä turvallista, kuin junan puolivälissä.
Sieltä junan edessä ei kulje ohikulkijoita niin paljon. Yöjunassa kyllä yleensä nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin turvallisuutta. Onko keulassa yhtä turvallista, kuin junan puolivälissä.
Oot vissiin lukenut onnettomuuksista, joissa törmäyksessä ekat vaunut putoaa ensin. Melkoisen harvinaista.
Sieltä yläkerrasta vessallinen hytti. Maksan, olikohan se parikymppiä enemmän, että saa istua "omalla" posliinilla.
Yläkerran hyteissä on oma wc (jossa on myös suihku). Minusta se on ainoa mukavuuden kannalta olennainen ero.